Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:02:29 GMT

بخشی از جاده گرگان - آق قلا به زیر آب رفت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۷۰۹

بخشی از جاده گرگان - آق قلا به زیر آب رفت

گرگان - ایرنا - میلیونها متر مکعب روان آب ناشی از بارندگی های رگباری، طغیان رودخانه ها و سرریز شدن سدهای گلستان و به تبع آن جاری شدن سیل بخشی از جاده گرگان به آق قلا را به زیر آب برد بطوریکه پلیس راه مجبور شد باند شمال به جنوب این محور را مسدود کند.

بر اساس مشاهدات عینی عصر و شبانگاه جمعه خبرنگار ایرنا، تردد در این مسیر متوقف شده و امکان ورود خودروها به شهر آق قلا به دلیل بالا آمدن سطح آب وجود ندارد و بیم آن می رود که باند شمال به جنوب هم بسته شده و ارتباط این شهر مرزی به کلی با گرگان مرکز استان گلستان قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش سطح آب در جاده گرگان - آق قلا همچنان ادامه دارد بطوریکه اکنون شمار زیادی از خودروهای پارک شده در حاشیه جاده و محدوده پلیس راه غرق در آب شده است.
همچنین سه راهی یساقی به سمت بندر ترکمن هم به علت آب گرفتگی و طغیان رودخانه از عصر امروز بسته شده و دسترسی به بندرترکمن از محور جایگزین گرگان - کردکوی - بندرترکمن امکان پذیر است.
هم اکنون علاوه بر نیروهای امداد و نجات ؛ ارتش و سپاه هم وارد میدان شده و به سیل زدگان آق قلا کمک می کنند.
شماری از نیکوکاران محلی هم در کنار هلال احمر و سایر دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان گلستان بین مردم آق قلا و حومه؛ آب، نان و غذاهای سرد و گرم توزیع می کنند.
همچنین بخشی از خانه های آق قلا نه تنها خالی از سکنه شده بلکه اثاث آن نیز جابجا یا در حال جابجایی است و از دیگر سو پل تاریخی این شهر متعلق به دوره صفویه در حال غرقاب شدن است.
در همین پیوند شورای تامین و ستاد مدیریت بحران گلستان که تقریبا این روزها به تواتر جلسه داشته است؛ مجددا تشکیل جلسه داد.
سیلاب هایی که چند روز پیش از شرق گلستان آغاز شد هم اکنون تمام مناطق شمال و شمال غرب استان را به محاصره خود در آورده است.
باوجود هشدار هواشناسی و آمادگی قبلی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران گلستان بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در استان بر جای گذاشته و جان 2 کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت.
از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی بیش از 300 میلمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
3091/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل حوادث گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد

روح‌الله محمدی گفت: کاوش نجات‌بخشی در محوطه گورستان قلعه اولتان شهرستان پارس‌آباد به منظور آزادسازی مسیر دسترسی پارس‌آباد به سربند از ابتدای امسال آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: فصل اول کاوش و آزادسازی بخشی از مسیر در منطقه یاد شده در سال ۱۴۰۱ انجام شده بود و کاوش حاضر نیز با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در حال انجام است که پس از پایان، مسیر به صورت کامل آزاد خواهد شد.

او با اشاره به کشف تدفین عصر آهن و اشیایی مثل ظروف سفالی، زیورآلات و سنجاق سر از کاوش قلعه اولتان، ادامه داد: در پاسخ به استعلام یک واحد صنعتی در روح کندی بیله‌سوار به منظور تعیین محدوده ساخت و ساز آن، کاوش دیگری اجرا و به پایان رسیده است.

محمدی ادامه داد: بر اساس یافته‌ها قلعه اولتان شهری باستانی متعلق به دوران ساسانی است که در روستای بزرگی در ۱۵ کیلومتری جنوب غرب پارس‌آباد مغان قرار دارد و ارگ اولتان در ۵۰۰ متری این روستا و در کنار رود ارس واقع شده و این قلعه در مساحت ۳۲۰ هزار متر مربع بنا شده‌ و با ترکیب بجا مانده از آن یک دژ نظامی را تداعی می‌کند و با توجه به اظهارات کارشناسان هنوز قسمت اعظم ساختمان‌های قلعه در زیر خاک مدفون است.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: قلعه باستانی اولتان از نظر ظاهری شبیه به ساختمان یک قلعه نظامی است اما بخشی از آن در سالیان گذشته بر اثر پیشروی رود ارس تخریب شده و بازسازی و نوسازی آن تاکنون به صورت مطلوب انجام نگرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • تجمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قدردانی طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان از اقدام نیرو‌های مسلح در انجام عملیات وعده صادق
  • گشتی در چهارشنبه بازار گرگان
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • جمهوری اسلامی ایران اکنون در قله قدرت نظامی است
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود
  • هفت چالش مهم مرکز استان گلستان از زبان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان