Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@06:51:51 GMT

تامین کامل نان، غذا و آب معدنی سیل زدگان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۷۸۱

تامین کامل نان، غذا و آب معدنی سیل زدگان

آب و غذای لازم برای مردم سیل زده آق‌قلا تامین شده است.

به گزارش مشرق، محمد حمیدی عصر امروز با اشاره به اینکه از صبح امروز بازدیدهای میدانی از روند کمک به سیل زدگان را با محوریت کمک‌های غذایی و زیستی شدت بخشیدیم، اظهار کرد: با جلسات هماهنگی برگزار شده میان هلال احمر، فرمانداران گمیشان و آق‌قلا و مدیران کل ستادی حوزه اقتصادی استانداری از ظهر عصر امروز تمامی نیازمندی‌های این حوزه به صورت کامل رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانیم: روستاهای گلستان زیر آب رفتند

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کار صورت گرفته در این راستا ایجاد یک سیستم و رویه مشخص برای دریافت کمک‌ها و توزیع دقیق میان آسیب دیدگان واقعی بود، افزود: بر این اساس دو تن از مدیران کل استانی را به عنوان معین در شهرستان‌های گمیشان و آق‌قلا از سوی استانداری مستقر کردیم تا تمامی درخواست‌ها و نیازمندی‌های این دو شهرستان را با اختیار تفویض شده تامین کنند.

* استقرار دو مدیرکل به عنوان معین شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تشریح روند اعلام و دریافت کمک‌ها به شهرستان آق‌قلا، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم گرفته شده تمامی کمک‌های ملی و استانی در بخش کمک‌های ستاد مدیریت بحران، سازمان هلال احمر، خیرین و کمک‌های مردمی سراسر کشور در انبار مرکزی هلال احمر گرگان متمرکز شده و بر اساس درخواست فرمانداران و نیاز مردم با نظارت دو مدیرکل معین مستقر در شهرستان‌های گمیشان و آق‌قلا به این شهرستان‌ها منتقل می‌شود تا به وسیله ارتش، سپاه و هلال احمر میان سیل زدگان توزیع شود.

حمیدی با تاکید بر اینکه مشکل تامین نان را در این دو شهرستان به طور کامل از امشب رفع خواهیم کرد، ادامه داد: عصر امروز بالغ بر ۵۰۰ کیسه آرد در گمیشان دپو کردیم تا نانوایی‌های قابل پخت در این شهرستان برای افراد سیل زده اقدام به پخت نان به صورت مداوم کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتش و سپاه نینوا نیز روزانه حداقل ۲ هزار قرص نان از طریق روند توزیع کمک به شهرستان‌ها ارسال خواهند کرد، گفت: به اتحادیه‌های آرد و نان نیز دستور پخت نان به تعداد مورد نیاز اعلام شده از سوی مدیران کل معین در شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان را صادر کردیم.

* توزیع ۵۰۰۰ پرس غذای گرم و ۸۴۰۰ بسته غذای خشک به سیل زدگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به حل مشکل توزیع غذا بین سیل زدگان نیز تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته در همین امروز تعداد ۴ هزار بسته غذایی توسط بنیاد مسکن در شهرستان‌های گمیشان و آق‌قلا به ترتیب هر کدام یک هزار و سه هزار بسته توزیع شد.

حمیدی از توزیع بیش از ۴ هزار و ۰۰ بسته غذایی توسط جمعیت هلال احمر در این دو شهرستان در روز جاری خبر داد و گفت: تعداد دو هزار و ۳۰۰ بسته از طریق بالگرد و تعداد دو هزار و ۱۰۰ بسته نیز به صورت ماشینی در آق‌قلا توزیع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه علاوه بر این غذاهای خشک امروز بالغ بر ۵ هزار پرس غذای گرم بین مردم این شهرستان‌ها توزیع شده است، ادامه داد: دو هزار و ۵۰۰ پرس غذا توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه و الباقی نیز توسط خیرین تامین اعتبار شده‌اند.

* ارسال دو کامیون آب معدنی به مناطق سیل زده آق‌قلا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه از فردا نیز با حمایت ستاد مدیریت بحران و خیرین ۲۰ هزار پرس غذای گرم برای ارسال به شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان توزیع خواهد شد، تصریح کرد: به مردم قول می‌دهیم که با تدابیر صورت گرفته تمام تلاش خود را برای حل کامل مشکل غذا، نان و آب آشامیدنی سالم به کار ببندیم.

حمیدی از ارسال دو کامیون آب معدنی به شهرستان آق‌قلا برای استفاده مردم سیل زده خبر داد و افزود: این محموله شامل ۱۰ هزار بطری آب معدنی بوده است که در کنار ۲۰ لیتری‌های آب آشامیدنی شهرهای اطراف به این شهرستان منتقل شده است.

وی خطاب به مردم نیز با تاکید بر اینکه درخواست ما از همه خیرین و نیکوکاران این است که کمک‌های خود را در مسیر تعیین شده از سوی استانداری و هلال احمر اهدا کنند، گفت: اگر مردم عزیز با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند ضمن آنکه نیازمندی‌های به روز شده و دقیق سیل زدگان و محل‌های تحویل کمک‌ها را به مردم اعلام خواهند کرد می‌توانند از تحویل کمک‌ها به آسیب دیدگان واقعی اطمینان حاصل کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سیل زدگان مواد غذایی نان و آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد

معین‌الدین سعیدی با اشاره به سیل اخیر در چابهار گفت: از همان ساعات اولیه وقوع سیل مسئولان اجرایی و به ویژه شخص استاندار و وزیر کشور و رئیس سازمان راهداری کنار مردم سیل‌زده بودند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور مسئولان اجرایی کنار سیل‌زدگان چابهار باعث دلگرمی مردم شد و ارائه خدمات از سوی مسئولان به سیل‌زدگان جای قدردانی دارد.

سعیدی افزود: مشکلات در اثر تخریب زیرساخت‌های آب و برق و راه بسیار بیشتر شده و ارائه خدمات به سیل زدگان با مشکلات زیادی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تلاش بسیاری را برای مهار آب‌های مرزی انجام می‌دهد اما باز هم بخشی از این آب‌ها به دریا می‌ریزد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان از سیل اخیر خسارات زیادی دیده‌اند و باید برای جبران خسارات وارد شده به زیرساخت‌ها بودجه اعتباری در نظر بگیریم.

سعیدی افزود: درست است که حجم تخریب‌ها در سیل اخیر بسیار زیاد بود اما مسئولان تلاش‌های خود را برای خدمت رسانی به سیل‌زدگان داشتند که از آنها سپاسگزاری می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • بازدید نماینده مردم بروجرد از مجتمع فرآوری خاک‌های صنعتی
  • توزیع بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان پلدشت در سال ۱۴۰۲
  • ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان
  • وضعیت سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان؛ مدیریت بحران کجاست؟