Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:52:45 GMT

افشاگری مجتهد درباره نزدیکان محمد بن سلمان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۲۹۳۴

افشاگری مجتهد درباره نزدیکان محمد بن سلمان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی عربی ۲۱، مجتهد، فعال توئیتری و افشاکننده اسرار پشت پرده آل سعود، اسامی شماری از اعضای حلقه‌های نزدیک به بن سلمان را فاش کرد.

«مجتهد» که به انتشار اخبار پشت پرده خاندان سعودی شهرت دارد در توئیت‌های متعددی اسامی برخی اشخاص مهم را در تشکیلات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی فاش و اعلام کرده است سعود القحطانی، ترکی آل الشیخ و بدر العساکر در حلقه نخست اطراف محمد بن سلمان هستند و عبدالرحمان الراشد، مساعد العیبان و احمد الخطیب حلقه دوم و ترکی الحمد، محمد آل الشیخ در حلقه سوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مجتهد، (ع بنت ب. بن ف) یکی از زنان خاندان سعودی است که جد پدری اش سعد بن عبدالرحمان و جد مادری اش محمد بن عبدالعزیز معروف به ابوشرین است. او پنج سال از بن سلمان بزرگتر است و پیش از ارتباط گرفتن با بن سلمان در حوزه تجارت فعالیت داشته است. مشخص نیست که بن سلمان به چه علت به او ارادت دارد، اما در امور سرمایه گذاری‌های شخصی‌اش در خارج از عربستان با او مشورت می‌کند.

این بانوی عربستانی مسئول ارزیابی مؤسسات خیریه در عربستان است و مسئولان و کارکنان این مؤسسات را منصوب می‌کند. وی جدا از حقوق و دستمزد عادی، بودجه هنگفتی از دربار سعودی دریافت و برای رسیدگی به امور بن سلمان بسیار مسافرت می‌کند. او هواپیمایی اختصاصی در اختیار دارد و وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های عربستان سعودی به او خدمات ویژه می‌دهند. به وزارت دارایی و صندوق سرمایه گذاری عربستان نیز دستور داده شده است از اوامر وی تبعیت کنند.

او زندگی ساده‌ای دارد و تلاش می‌کند داشتن روابط با افراد با نفوذ را پنهان سازد. از اینستاگرام استفاده نمی‌کند و آخرین توئیت او تقریباً مربوط به یکسال پیش است. او درخصوص مسافرت هایش که به سرمایه گذاری‌های بن سلمان اختصاص دارد، می‌گوید این موضوع به تجارت شخصی‌اش مربوط است. افرادی که از ارتباط او با بن سلمان مطلع هستند بسیار اندک‌اند. پدر این بانوی عربستانی که یکسال و نیم پیش درگذشت از طرفداران احمد بن عبدالعزیز بود، اما خودش به شدت محمد بن سلمان را به علت نوگرایی‌اش مورد ستایش قرار می‌دهد.

به گفته مجتهد، ارتباط بن سلمان با این بانوی عربستانی به تلاش بن سلمان برای مخفی نگه داشتن هزاران میلیارد پول‌هایی مربوط است که بن سلمان غارت کرده است و می‌خواهد افراد اندکی از آن مطلع باشند. دومین فردی که از افراد نزدیک به بن سلمان به شمار می‌رود، فهد بن فلاح بن حثلین دایی اش است. گفته می‌شود او به زودی قرار است رئیس دربار سعودی شود. او اگر «جناب شیخ» خطاب نگیرد به شدت عصبانی می‌شود. بن سلمان به دنبال شغلی برای دایی اش می‌گشت و سرانجام او را به عنوان رئیس باشگاه شترسواری منصوب کرد.

بن سلمان از این طریق بودجه هنگفتی در اختیار او می‌گذارد. او اکنون یکی از ده شخصیت مهم عربستانی است که با شاهزاده‌های سعودی رفتار توهین آمیزی دارد البته طبعاً به استثنای خواهرزاده‌اش. وقتی بن سلمان موقتاً سعود القحطانی را برکنار کرد، دایی‌اش را به عنوان مسئول حمله به قطر (اتاق قطر) منصوب کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل عبدالله سلمان به ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا (ایران 0-1 بحرین)

گل عبدالله سلمان به ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا (ایران 0-1 بحرین)

دیگر خبرها

  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • گل عبدالله سلمان به ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا (ایران 0-1 بحرین)
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای