Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه بازدید از کانون بارش سنگین برف در خوش ییلاق که مسیر شاهرود-آزادشهر را به مدت چهار روز مسدود کرده بود، بیان کرد: بارش برف از بیست و هشتم اسفندماه ۹۷ با وجود برکات الهی و ضرورت شکرگزاری به درگاه حق تعالی به واسطه کمبود منابع آبی اما در برخی نقاط هم سبب بروز اتفاقی ناگوار شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به خوش‌ییلاق و محور توسکستان در شاهرود و کالپوش در میامی اشاره کرد، لذا بارش برف سبب شده بود تا خودروهای بسیاری در جاده گرفتار شوند که می‌بایست امدادرسانی به آن‌ها در اسرع وقت در کنار بازگشایی جاده اتفاق می‌افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با پای کار آمدن تمام مسئولان و ارگان‌های امدادی و نیروهای ارتش و سپاه، اقدامات لازم انجام شده و همچنان هم امدادرسانی ادامه دارد.

عضو خانه ملت گفت: در کالپوش نیز بارش سنگین برف سبب شکسته شدن بالغ بر ۱۴۰ تیر برق شده و متأسفانه شاهد قطعی برق در روستاهای منطقه هستیم اما به واسطه اینکه مردم در خانه‌هایشان حضور داشتند خوشبختانه خسارات به اشخاص وارد نشده است.

حسینی شاهرودی بیان کرد: در کالپوش نیز وضعیت مشابه است و قطع برق خانه‌ها مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده اما تلاش‌های شبانه روزی مسئولان در حیطه اختیارات قانونی و حتی فراتر از آن علی الخصوص اداره برق شهرستان میامی و استان سمنان سبب شده تا اقدامات مرتبط با ترمیم شبکه برق اصلی به خوبی پیشرفت داشته باشد، ما شاهد حضور مأموران متعددی از اداره برق هستیم که با وجود سرمای شدید در منطقه خدمت رسانی می‌کنند و باید قدردان این افراد باشیم.

وی افزود: مجموعه این تلاش‌ها سبب شده تا برق در برخی روستاها وصل شود و تلاش برای اتصال مجدد شبکه اصلی انتقال همچنان ادامه دارد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: در حوزه خوش‌ییلاق باید گفت خوشبختانه دستگاه‌هایی مانند آب، برق، راهداری، ارتش، سپاه و سایر دستگاه‌ها با همراهی بخش خصوصی و مردم منطقه وارد میدان شده‌اند و اگر این کمک‌ها وجود نداشت قطعاً کار جهادی برای بازگشایی در کالپوش و خوش ییلاق صورت نمی‌گرفت.

حسینی شاهرودی بیان کرد: طی تماس تلفنی با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، راهداری و هلال احمر مراتب به اطلاع مسئولان عالی رتبه رسیده و همچنین از آن‌ها طلب تجهیزات و امکانات لازم شده است اما از آنجا که بسیاری از مناطق کشور مانند استان‌های شمالی و خراسان شمالی که در مجاورت شاهرود قرار دارند خودشان درگیر موضوع سیل و بارندگی بوده و با تمام توان در حال برطرف کردن بحران سیل به خصوص در منطقه گنبد و آق قلا هستند نتوانستیم از این مناطق کمک دریافت کنیم.

وی درباره استمداد از شهرهای مجاور برای کمک رسانی به گرفتار شدگان در برف شاهرود و میامی، افزود: در تمام کشور حوادثی پیش می‌آید که استان‌ها و شهرهای همجوار به کمک همدیگر می آیند همانطور که اگر در خراسان شمالی و گلستان بروز حادثه‌ای شود ما باید به کمک برویم در صورتی که برای ما نیز اتفاقی رخ دهد این استان‌ها به کمک می آیند لذا از استان‌های تهران و قم تجهیزات راهداری به کمک ما آمدند و هم اکنون در خوش ییلاق در حال اقدام هستند.

حسینی شاهرودی در پاسخ به برخی شائبه‌ها در فضای مجازی مبنی بر کمبود امکانات راهداری در شاهرود پس از ایجاد اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، گفت: قطعاً ما نمی‌توانیم به تنهایی یک حادثه با این حجم که در واقع باید گفت یک بحران محسوب می‌شود (مانند آنچه در خوش‌ییلاق رخ داده) را برطرف کنیم و از سوی دیگر باید این را هم بگوییم که بارش برف سنگین و اصلاً بی سابقه بوده است لذا مباحثی که درباره کمبود امکانات در شاهرود مطرح می‌شود درست نیستند و به شیطنت‌هایی باز می‌گردد که برخی به دنبال آن هستند.

کد خبر 4573836

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهرود بارش برف مدیریت بحران میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد  هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

حامد یزدی مهر افزود: تا پنج شنبه نهم فروردین، احتمال وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی تاکید کرد و از شهروندان خواست هنگام فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف زیر بنا‌های نیمه کاره و پرواز با هواپیما‌های سبک خودداری کنند.

حامد یزدی مهر افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در این مدت از برپایی چادر‌های مسافرتی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از عشایر هم خواست هنگام چرای دام و تردد در مناطق کوهستانی احتیاط کنند.

حامد یزدی مهر به کشاورزان هم توصیه کرد تمهیدات لازم را برای پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیندیشند.

دیگر خبرها

  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • تصادف زنجیره‌ای شدید در محور شاهرود - آزادشهر
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران