Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه روز زمزمه‌های عارفانه با معبود در ایام‌البیض به پایان رسید و امشب معتکفین با چشمانی اشکبار با اعتکاف وداع کردند.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: امسال هم همچون دیگر سال‌ها ایام‌البیض محفل نورانی و معنوی اعتکاف در سطح مساجد شهرستان صومعه‌سرا همزمان با سراسر کشور برگزار شد و جوانان زیادی در این سه روز به دور از زندگی دنیوی، با خالق یکتا راز و نیاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اعتکاف ره‌توشه‌ای برای معتکفین شد تا از ماه‌های شعبان و رمضان بهره‌مندی بیشتری داشته باشند و چه خوب که جوانان از این فرصت برای محکم کردن سیم اتصال خود با خدای متعال تمسک جستند.

 

امشب ایام‌البیض و زمزمه‌های عارفانه با معبود پایان یافت و عاشقان سبک‌بال و سربازان جبهه مبارزه با نفس که با گشوده شدن دروازه‌های سبز دعا، تا آسمان پرواز کردند با کوله‌باری از معنویت در حال بازگشتند تا تولد دوباره خود را با حضور خانواده‌شان جشن بگیرند.

 

پس از سه روز توقف در آستان دلپذیر خدا، اعتکاف معتکفین صومعه‌سرایی با قلوبی سرشار از عشق به دوست پایان یافت، سه روز میهمان خانه امن الهی شدند و خلوت گزیدند، سه روز دل از دنیا بریده و دل به خانه دوست رساندند، در حریمش سکنی گزیدند و خود را از گرداب روزمرگی نجات دادند.

 

در این بین معتکفینی بودند که دل کندن از فضای مسجد و دوستان جدیدی که پیدا کرده بودند سخت بود و اشک فراق و جدایی از دیدگان فرو می‌ریختند و نمی‌خواستند به زندگی پرمشغله مادی برگردند.

*در اعتکاف راه جدیدی را در زندگی خود پیدا کردم

زینب، جوان 21 ساله صومعه‌سرایی با بیان اینکه دل کندن از این فضا برایم بسیار مشکل است، اظهار کرد: بی‌شک افرادی که در فضای اعتکاف قرار می‌گیرند، خواه ناخواه متأثر از چنین فضایی می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه وقتی با حضور در اعتکاف می‌توان رنگ و بوی خدایی گرفت، پس دل کندن از آن بسیار سخت است، افزود: حاضر نیستم یک لحظه از این دوران را با دنیای پرگناه امروز عوض کنم.

 

این جوان صومعه‌سرایی با بیان اینکه من در اعتکاف راه جدیدی را در زندگی خود پیدا کردم، گفت: در این مراسم معنوی با دعا و توسل راه زندگی درست را پیدا کردم.

 

وی با اشاره به اینکه حسی که در این سه روز تجربه کردم در هیچ جای دنیا تجربه نکرده بودم، تصریح کرد: سه روز فقط خودم بودم و خدای خودم و علاوه بر اینکه یک فرد کاملا با روابط اجتماعی بالا هستم، اما سعی کردم بیشتر از اینکه با دیگر معتکفین هم‌نشین شوم، با خدای خود به راز و نیاز بپردازم.

*وداع با اعتکاف بسیار غمگین است

زهرا، دختر 15 ساله صومعه‌سرایی که برای اولین بار در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده بود، در حالی که گریه امانش نمی‌داد به خبرنگار خبرگزاری شبستان خاطرنشان کرد: امسال به جای اینکه موقع تحویل سال در کنار خانواده باشم، در خانه خدا بودم و یک آرامش خاصی داشتم.

 

وی با بیان اینکه 15 سال در کنار خانواده با خوبی و خوشی سال نو را تحویل کردم اما هیچ کدام از آن سالها برایم امسال نمی‌شود، اظهار کرد: خداحافظی امشب من با اعتکاف خیلی غمگین است و فقط از خداوند می‌خواهم تا سال دیگر هم مرا مهمان خانه خود در این مراسم معنوی کند.

 

این نوجوان صومعه‌سرایی با بیان اینکه در این مراسم اساتید اخلاق و عرفان برایمان سخنرانی کردند و ما از انها بهره‌مند شدیم، افزود: اگر به سخنان آن اساتید بزرگوار عمل کنیم قطعا می‌توانیم به اخلاق نبوی و علوی نزدیک شویم.

*رنگ و بوی خاص اعتکاف به دلیل تقارن با تحویل سال نو

معصومه از دیگر جوانان صومعه‎‌سرایی با بیان اینکه ‌بهار امسال مقارن با ماه تهذیب نفس بود، گفت: امسال به دلیل تقارن تحویل سال نو و ایام‌البیض، اعتکاف رنگ و بوی خاصی گرفته بود.

 

وی با بیان اینکه همه معتکفین از خودم تا مابقی احساسمان این بود که چون تحویل سال نو در مراسم معنوی اعتکاف هستیم پس خداوند بهترین عیدی را برایمان کنار گذاشته است، تصریح کرد: بهترین عیدیمان، سعات در مراسم معنوی اعتکاف بود که حال در حال وداع هستم به این موضوع پی برده‌ام.

 

این جوان صومعه‌سرایی با بیان اینکه فضای فرهنگی موجود در مسجد مناسب بود، خاطرنشان کرد: بزرگترین دلیل حضور من در مراسم اعتکاف دعا برای ظهور امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری است‌.

 

زنگ پایان اعتکاف به صدا درآمد؛ معتکف! خدا قوت؛ چه خوب رسم بندگی را به جا آوردی و ریاضت عاشق شدن را به جان خریدی؛ روزهای شیرین بندگی و عاشقی گوارای وجودت باد.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف اعتکاف اعتکاف ماه رجب استان بوشهر شبستان نوروز خبرگزاری عید نوروز سه روز بندگی پایان اعتکاف اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان

شهید ۱۳ ساله محمدمهدی ایرانمنش که در حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه در کرمان مصدوم شده بود امروز بر دستان مردم تشییع و در کنار پدر شهیدش در گلزار شهدای اختیارآباد تدفین شد.این نوجوان ۱۳ ساله کرمانی که از قسمت نخاع آسیب جدی دیده بود از روز حادثه تاکنون در بخش ای سی یو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان بستری بود و با وجود درمان‌های تکمیلی زیادی بر روی وی انجام شده بود روز گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073204 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی