Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@11:39:17 GMT

تورهای ارزان‌قیمت، تله‌ی کلاهبرداران است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۲۰۶

 تبلیغ تورهای ارزان‌قیمت داخلی و خارجی در شبکه‌های اجتماعی که نه نماد اعتماد الکترونیک و نه مجوز رسمی دارند، از سوی مجرمان سایبری است. با توجه به رونق بازار سفرهای نوروزی، کلاهبرداران اقدام به سودجویی از امکانات فضای مجازی می‌کنند و با استفاده از تورهای دروغین ارزان‌قیمت و درگاه‌های فیشینگ بانکی، اطلاعات کاربران را سرقت می‌کنند و یا مدارک و پولشان را به سرقت می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت‌های باورنکردنی و شگفت‌انگیز تورهای مسافرتی داخلی و خارجی که در فضای مجازی و یا شبکه اجتماعی تبلیغ می‌شود، کذب بوده یا از سوی مجرمان سایبری است و یا اینکه این تورها حداقل امکانات را دارند، مثلاً به جای اقامت در هتل‌های چندستاره شما را در مسافرخانه یا متل اسکان می‌دهند. به همین دلیل پلیس فتا به شهروندان هشدار می‌دهد که مراقب تبلیغات تورهای ارزان‌قیمت داخلی و خارجی در فضای مجازی از سوی مجرمان سایبری باشند تا در دام آنها نیفتند.

درگاه‌های فیشینگ بانکی، یکی از موارد رایج این‌گونه کلاهبرداری‌ها هستند که در این شیوه برای رزرو تور مسافرتی، کاربران به دام صفحات فیشینگ افتاده و اطلاعات بانکی آنها به سرقت می‌رود. همچنین یکی دیگر از شگردهای این مجرمان، دریافت مدارک از شهروندان برای تهیه ویزا و ... است. افراد کلاهبردار از مدارک دریافتی شهروندان سوءاستفاده می‌کنند که این امر تبعاتی نیز برای شهروندان به دنبال دارد. پلیس فتا نیز به شهروندان هشدار داده که به هیچ عنوان مدارک شناسایی خود مانند کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت و… را در اختیار این افراد قرار ندهند.

شهروندان برای رزرو تورهای مسافرتی نوروزی داخلی و خارجی به دفاتر گردشگری رسمی که از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مجوز داشته باشند و حتماً سایت آنها دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد مراجعه کنند و از رزرو تورهای مسافرتی در سایت‌های فاقد نماد اعتماد الکترونیک و بدون مجوز خودداری کنند.

هنگام ورود به سایت تورهای گردشگری، از داشتن پروتکل امنیتی سایت (https) اطمینان حاصل کنید و در صورت امکان برای اولین بار برای ثبت‌نام در تور گردشگری به صورت حضوری به دفاتر گردشگری معتبر مراجعه کنید، در غیر این صورت با رفتن به مراکز معتبر گردشگری آدرس اینترنتی دقیق این شرکت‌ها را دریافت کنید. همچنین به هیچ عنوان اطلاعات سفر خود را در اینترنت و شبکه‌های مجازی به اشتراک نگذارید، زیرا ممکن است سارقان در فضای مجازی از این اطلاعات سوءاستفاده کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: الکترونیک فضای مجازی سرقت شبکه اجتماعی فتا تبلیغات گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی اینترنت کلاهبرداران تبلیغ تور تورهای ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)

بهترین گوشی انواع مدل گوشی‌های تلفن همراه برند شیائومی از قبیل نوت ۱۲، پوکو و ردمی نوت ۱۳ مورد توجه کاربران فضای مجازی است. پربازدیدترین گوشی امروز Xiaomi Redmi Note 12S است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تلفن‌های همراه برند شیائومی امروزه به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است، زیرا این برند مدل‌های گوناگون در قیمت‌های متفاوتی دارد. همین عامل موجب شده است که اکثر مشتریان و متقاضیان تلفن همراه به خرید گوشی شیائومی روی بیاورند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی

لیست پرفروش‌ترین مدل‌های گوشی تلفن همراه برند شیائومی در بازارهای ایران به همراه قیمت حدودی آن را در روز جاری مشاهده می‌کنید:

جدیدترین گوشی‌های شیائومی

از جدیدترین گوشی‌های روز برند شیائومی می‌توان به Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G، Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus 5G، Xiaomi Redmi A3 اشاره کرد.

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی امروز هفتم فروردین، Xiaomi Redmi A2 Plus ،Xiaomi Redmi 12C ،Xiaomi Poco C40 ،Xiaomi Redmi 10 2022 است.

کد خبر 739202

دیگر خبرها

  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت
  • ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)