Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@02:27:12 GMT

اتحادیه اروپا طناب نجات «برگزیت» را به دست «می» داد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۲۶۹

اتحادیه اروپا طناب نجات «برگزیت» را به دست «می» داد

اتحادیه اروپا فرصت دیگری برای نجات برگزیت به «ترزا می»،نخست وزیر بریتانیا داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»، در پایان یک روز جالب در بروکسل ، اتحادیه اروپا فرصت دیگری برای نجات برگزیت به «ترزا می»،نخست وزیر بریتانیا داد.

«دونالد تاسک»،رئیس شورای اروپایی در نهایت اعلام کرد که 27 رهبر اتحادیه اروپا در خصوص پاسخ به درخواست خانم می برای به تاخیر انداختن برگزیت و اجتناب از اختلاف و بی نظمی در روز 29 مارس که موعد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است به توافق رسیدند و در اقدامی تعجب آور برای همگان،آنها دو گزینه را پیش روی لندن گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین گزینه،تاخیر کوتاه مدت،فرصتی به بریتانیا تا روز 22 می ،می دهد تا امور خود را قبل از خروج از اتحادیه اروپا نظم دهد.

اما این گزینه تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که نمایندگان مجلس عوام طرح کلی «می» برای خروج از اتحادیه اروپا را در رای گیری هفته آینده تصویب کنند.

گزینه دوم برای زمانی است که نخست وزیر بریتانیا در سومین رای گیری پارلمانی برای طرح پیشنهادی خود شکست بخورد.

در این گزینه به بریتانیا اجازه داده می شود تا روز 12 آوریل در اتحادیه اروپا بماند که در آن لندن باید دست به یک انتخاب بزند:اینکه در انتخابات پارلمانی اروپا در ماه می شرکت کرده وبه دنبال تاخیر بلندمدت تر در برگزیت باشد یا نه.

اما همه این گزینه ها فقط یک هدف دارند و آن جلوگیری از برگزیت بدون توافق در روز 29 مارس است،تاریخی که دو سال پیش برای طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تعیین شد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم اعتکاف خبرگزاری شبستان اعتکاف اعتکاف ماه رجب چهارشنبه سوری شبستان استان بوشهر عید نوروز نوروز برگزیت بریتانیا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا