Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - دادستان کل اوکراین اعلام کرده است که آمریکا فهرستی از اشخاص اوکراینی به این دستگاه داده است تا از پیگرد قانونی در خصوص فساد در امان بمانند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، یوری لوتسنکو گفت که ماری یووانوویچ سفیر آمریکا در اوکراین در دیدار با وی، فهرستی به وی داده که افراد داخل آن نباید در هیچ شرایطی تحت تعقیب قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان کل اوکراین با غیرقابل قبول خواندن این درخواست از سوی ایالات متحده، اعلام کرد که آمریکا هنوز به وعده چهار میلیون دلاری خود برای کمک به اوکراین عمل نکرده است.
به گزارش رسانه روسی، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات دادستان کل اوکراین اعلام کرده که مبلغی که قرار بود به این سازمان پرداخت شود صرف امور دیگری شده است چرا که اراده ای در اوکراین برای اجرای اصلاحات واقعی دیده نمی شود.
گفته می شود سفارت آمریکا در کی یف در بیانیه ای، اظهارات دادستان کل اوکراین مبنی بر ارایه فهرستی از سوی آمریکا برای مصونیت از پیگرد قضایی را دروغ خوانده است.
در این بیانیه همچنین ادعا شده است که بیان چنین مطالبی از سوی دادستان اوکراین تلاش برای ضربه زدن به اعتبار سفیر آمریکا در کی یف است.
گفتنی است آمریکا به همراه برخی کشورهای اروپایی از تغییر حکومت در اوکراین در سال 2014 که به روی کار آمدن حکومت غربگرا در کی یف منجر شد، حمایت کرد.
واشنگتن همچنین مدعی است که در سال های اخیر چند 100 میلیون دلار کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داده است.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اوكراين آمريكا فهرست سري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از اجرای حمله مستقیم و بی‌سابقه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لفاظی‌های مقامات صهیونیست افزایش یافته و برخی از اعضای کابینه رژیم از پاسخ به ایران صحبت می‌کنند. این در حالی است که حامیان اصلی رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه تلویحا اعلام کرده‌اند که اسرائیل را در چنین اقدامی همراهی نخواهند کرد و همین امر احتمال اقدام مستقیم از سوی اسرائیل را کاهش می‌دهد. صباح زنگنه -سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی و تحلیلگر مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به بررسی احتمال پاسخ رژیم صهیونیستی پرداخت.

بیشتر بخوانید: رژیم صهیونیستی در برزخ «بقا به شرط بحران» و «ناتوانی در جنگ»

از نظر وی، مجموعه شرایط داخلی و خارجی برای رژیم صهیونیستی نشان دهنده این است که احتمال حمله مستقیم نظامی منتفی نیست اما بسیار پایین است، این تحلیلگر منطقه با بیان اینکه نیروهای نظامی و خلبانان اسرائیل توان اجرای عملیات علیه ایران را ندارند، گفت: باید به این نکته نیز توجه کرد که توان استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی رژیم بسیار کاهش یافته و از طرف دیگر حامیان و متحدان اسرائیل به آنها توصیه کرده‌اند که دست به چنین اقدامی نزنند.

زنگنه با اشاره به اینکه تنها چند وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی اصرار به حمله دارند، تصریح کرد: حمایت مردمی و افکار عمومی داخلی حامی چنین اقدامی نخواهد بود. وی افزود: هر گونه حمله به ایران مستلزم جلب حمایت و پشتیبانی کامل آمریکا -هم به لحاظ تامین مالی و هم به لحاظ تامین تسلیحاتی و مهمات- است و بعید است که چنین حمایت و پشتیبانی اکنون از سوی ایالات متحده آمریکا وجود داشته باشد. به گفته زنگنه، نکته مهم دیگر این است که نه خود رژیم و نه هیچ یک از متحدان آن قادر به پیش‌بینی و محاسبه پاسخ احتمالی ایران به چنین حمله‌ای نیستند.

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی با اشاره به تاکید مسئولین و مقامات نظامی ایران مبنی بر حملات شدیدتر در صورت پاسخ اسرائیل، اظهار کرد: آثار حمله مجدد ایران به اسرائیل به هیچ وجه قابل محاسبه نیست و احتمالا مهاجرت گسترده ساکنان سرزمین‌های اشغالی را از داخل به خارج به دنبال خواهد داشت و این مسئله معادله را برای آنها پیچیده خواهد کرد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ اولیه خود مسائل انسانی را کاملا مراعات و از حمله به مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز جمعیتی اجتناب کرد اما اگر حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی به داخل سرزمین ایران رخ دهد، محاسبات جمهوری اسلامی تغییر خواهد کرد.

زنگنه در خصوص دیدگاه‌های افراطی نتانیاهو و برخی اعضای دیگر کابینه در خصوص پاسخ به ایران گفت: حمله به ایران به معنای جنگ طولانی مدت خواهد بود و رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که تاب آوری در یک جنگ فرامرزی با جنگ علیه مردم غزه و در محدوده جغرافیایی سرزمین‌های اشغالی متفاوت است و محاسبات متفاوتی دارد؛ یعنی کنترل همه عناصر موثر در یک عملیات از اختیار رژیم صهیونیستی خارج خواهد بود و توان اسرائیل برای مدیریت یک جنگ طولانی محدود است.

از نظر سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی بررسی جنگ‌های پیشین رژیم صهیونیستی با دولت‌های عربی نشان می‌دهد که اسرائیل تا حد زیادی به نیروی هوایی خود متکی است و قدرت آنها محدود به محدوده اطراف سرزمین‌های اشغالی است که فاصله چندانی با آنها ندارد. اما تاکین سوخت جنگنده‌ها برای مسافت‌های دور کار آسانی نیست. وی افزود: حتی تامین سوخت جنگنده و جت‌ها برای آمریکا هم بسیار دشوار است زیرا در آمریکا تولید نمی‌شود و حتی خود این کشور متکی به پالایشگاه سایر کشورها از جمله روسیه است. لذا با توجه به قطع تجارت بین آمریکا و روسیه، تامین سوخت در حد زیاد برای آنها امر ساده‌ای نیست و رفت و برگشت یک جنگنده از فلسطین اشغالی تا محدوده جغرافیایی ایران بسیار سخت خواهد بود.

زنگنه با در نظر گرفتن ملاحظات ذکر شده، دست زدن به عملیات‌های خربکارانه و ترور را گزینه محتمل‌تری دانست و خاطر نشان کرد: این احتمال هم وجود دارد تا اسرائیل با فشار بر کشورهای غربی، خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شود. وی در پاسخ به سوالی در مورد مشارکت اردن در رهگیری پهپادهای ایرانی گفت: اگر اردن چنین اقدامی انجام داده باشد، جای تاسف دارد. زیرا خود اردن آسیب‌های زیادی از سوی رژیم صهیونیستی متحمل شده و حتی آب‌های اردن مورد مصادره رژیم قرار دارد. وی افزود: اکثر مردم اردن مخالف روابط دولت این کشور با رژیم صهیونیستی هستند و مشارکت این کشور با اسرائیل جای تعجب دارد.

انتهای پیام/

مجید فرخی کد خبر: 1227377 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی غزه آمریکا

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود