Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:11:03 GMT

الازهر مصر: ترامپ به اشغالگری مشروعیت می بخشد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۳۵۰

الازهر مصر: ترامپ به اشغالگری مشروعیت می بخشد

تهران - ایرنا - موسسه الازهر مصر اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن مالکیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را مشروعیت بخشیدن به غصب و اشغالگری دانست.

به گزارش روز جمعه ایرنا، الازهر در بیانیه ای اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره بلندی های جولان را به شدت محکوم کرد.
الازهر با بیان اینکه این اظهارات بی سابقه قانونی کردن اشغالگری و غصب سرزمین دیگران است، افزود: در این باره احساسات ملت های عرب و مسلمان مورد توجه قرار نگرفته و همه قوانین بین المللی نقض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است که قوانین و قطعنامه های بین المللی بارها تاکید کرده اند که جولان سرزمین سوری و اشغال شده به شمار می رود و تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در آن باطل و غیرقانونی است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که اینک زمان آن فرارسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در قطعنامه 497 خود در سال 1981، به صورت کاملاً شفاف، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه را نپذیرفته و از تل آویو خواسته اند که قانون الحاق جولان به خاک خود را که در همین سال تصویب شد، لغو کند.
احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نیز پنجشنبه شب در واکنش به این اقدام واشنگتن، سخنان رئیس جمهوری آمریکا درباره جولان اشغالی را کاملا خارج از حقوق بین الملل و مردود توصیف کرد.
«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز شب گذشته گفت که ما همچنان به قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی که اشغال بلندی های جولان سوریه توسط اسرائیل را یک اقدام غیرقانونی می داند، پایبندیم.
پیش از این نیز اتحادیه اروپا، آلمان، روسیه،اردن و ترکیه اعلام کردند که هرگز حاکمیت اسرائیل بر منطقه جولان سوریه را به رسمیت نخواهند پذیرفت.
شبک**6116**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي الازهر مصر جولان سوريه رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه خبری قدس تصاویری از حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی به شهر حلب در شمال سوریه پخش کرد.

برخی منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

برخی رسانه‌ها هم مدعی شدند که در این حملات شمار زیادی شهید یا زخمی شدند که از سال ۲۰۲۰ تا کنون بی سابقه بوده است.

 

بیانیه وزارت دفاع سوریه درباره حملات موشکی و پهپادی رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها به حلب
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: حدود ساعت ۱:۴۵ بامداد جمعه (به وقت محلی)، دشمن صهیونیستی از طریق حریم هوایی منطقه اثریا در جنوب شرق حلب، مواضعی را در حومه حلب هدف تجاوز هوایی قرار داد.

همزمان با این تجاوز، گروه‌های تروریستی ساکن ادلب و حومه غربی حلب هم تلاش کردند غیرنظامیان را در حلب و حومه آن هدف حمله پهپادی قرار دهند.

در این حملات شماری از نظامیان و غیرنظامیان شهید یا مجروح شدند و به اموال عمومی و خصوصی خسارت‌هایی وارد شد.

 

دیگر خبرها

  • حمله سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حمله تروریست‌ها
  • کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به حلب را شدیدا محکوم کرد
  • فیلم/ آخرین جزئیات حمله رژیم صهیونیستی به سوریه
  • حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درمورد حمله امروز رژیم صهیونیستی
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی