Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل آبادی با بیان اینکه تاسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران طبق برنامه سوم توسعه در دستور کار قرار دارد، گفت: حفظ و توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هدف اصلی تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران است و به عنوان تسهیل کننده فعالیت خواهد کرد.

«سیدحسن خلیل آبادی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در حوزه میراث فرهنگی طی سال ۹۷، گفت: توانستیم توجه مردم را به سمت حفظ و نگهداری میراث فرهنگی جلب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بسیاری جاها که متاسفانه مالکان بناهای تاریخی قصد تخریب و بازسازی داشتند، توانستیم از تخریب بناها جلوگیری کنیم به عنوان مثال اجازه ندادیم خانه نیمه تخرب و به ساختمان معمولی تبدیل شود و در سال ۹۸ نیز خریداری و تملک می شود.

 

وی ادامه داد: تلاش کردیم آب را به چشمه علی برگردانیم، مانع از ساخت پاساژ سیگارچی در کنار کاخ گلستان شدیم و مانع از تخریب کلی بنگاه شیشه ای فرد شدیم و همه اینها با کمک مردم، خبرنگاران و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی محقق شد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اولویت های شهر تهران در حوزه میراث فرهنگی طی سال ۹۸ خاطرنشان کرد: تاسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران در سال ۹۸ و طبق برنامه سوم توسعه شهر تهران در دستور کار قرار دارد.

 

خلیل آبادی تصریح کرد: امیدواریم سازمان ها و ارگان های مرتبط و ذی نفع به ما برای تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران کمک کنند تا مدیریت شهری بتواند در توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی خدمات بهتری به شهروندان ارائه کند.

 

وی تاکید کرد: سازمان گردشگری شهرداری تهران با هدف هم افزایی در حوزه گردشگری تشکیل می شود و به هیچ عنوان موازی کاری نیست و در راستای سندهای بالادستی خواهد بود و طبق برنامه های سازمان میراث فرهنگی کار می کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حفظ و توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هدف اصلی از تشکیل این سازمان است و سازمان گردشگری شهرداری تهران به عنوان تسهیل کننده فعالیت خواهد کرد و سازمان میراث فرهنگی کشور مسئول مستقیم در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی است.

 

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از امکانات گردشگری و حفظ میراث فرهنگی که باید به آن توجه شود، در حیطه اختیارات مدیریت شهری است، گفت: حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی و عدم صدور مجوز برای تخریب آنها، مراقبت از آثار تاریخی و رصد آنها در حوزه مدیریت شهری است چراکه سازمان میراث فرهنگی اینقدر نیرو ندارد که تمام ساختمان ها را در محلات رصد کند درحالیکه مدیریت شهری همه جا ناحیه شهرداری دارد و گشت های متعددی داریم که می تواند از این بناها مراقبت کند.

 

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: خدمات تردد نظیر مترو، اتوبوس، تاکسی، بوستان ها، سرویس های بهداشتی و علائم راهنمایی و رانندگی یکی از نیازهای اصلی در توسعه گردشگری است که همه اینها در اختیار شهرداری و مدیریت شهری قرار دارد.

 

وی افزود: همه این موارد در دنیا و در راستای مدیریت یکپارچه در اختیار مدیریت شهری قرار دارد و با توجه به اینکه در ایران مدیریت یکپارچه نداریم، سازمان ها با هم هماهنگی می کنند و این اقدامات را با کمک هم انجام می دهیم. باید به این نکته توجه داشته باشیم که توجه به تهران، گردشگری و میراث فرهنگی یک ضرورت است برای پایتخت.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف اعتکاف شبستان حضرت زینب س خبرگزاری استان بوشهر خسارت سیل نوروز شورای شهر تهران میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کارارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.


وی با بیان اینکه درسال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه ازسوی شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم با همت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی تری داشته باشد.


رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم نامه ایی که بین شهرداری و میراث فرهنگی امضاء خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.


طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.


طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری