Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: از سه روز گذشته 61 گروه جهادی در قالب هزار و 50 نفر بسیجی در سراسر نقاط سیل‌زده و همچنین ارتفاعاتی که روستاهای آن در محاصره برف هستند مشغول خدمات‌رسانی به مردم شدند. به گزارش بلاغ، سردار محمدحسین بابایی درباره اقدامات سپاه در سیل چند روز گذشته مازندران ‏در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در ساری اظهار کرد: وظیفه سپاه این است که در حوادث مترقبه و غیرمترقبه در خط مقدم امدادی باشد و سپاه بسیج تا آخر در کنار مردم سیل‌زده می‌ماند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی تصریح کرد: از ساعات اولیه شروع سیل در استان مازندران که 10 شهر را در برگرفت تمام پاسداران شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی و بابلسر به همراه بسیجیان در صحنه حضور پیدا کردند.

*توزیع 20 هزار پرس غذای گرم و 1000 تخته پتو
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: اقدامات اولیه از جمله انتقال مردم از مناطق آبگرفتگی شده به وسیله قایق موتوری، جت‌اسکی، تراکتور،‌ وانت شاسی بلند و کامیون به مناطق امن صورت گرفت.
 
بابایی خاطرنشان کرد: این روزها بیش از 20 هزار پرس غذای گرم، حدود 1000 تخته پتو و چندین هزار عدد کنسرو و آب معدنی بین مردم توزیع شد و همچنین تانکرهای آبرسانی سپاه کربلا و لشکر 25 کربلا نیز به مردم یاری رساندند.
 
*بکارگیری 1000 بسیجی در سراسر نقاط سیل‌زده

وی ادامه داد: از سه روز گذشته 61 گروه جهادی در قالب هزار و 50 نفر بسیجی در سراسر نقاط سیل‌زده و همچنین ارتفاعاتی که روستاهای آن در محاصره برف هستند مشغول خدمات‌رسانی به مردم شدند.
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران بیان کرد: ماشین آلات بسیج سازندگی و مهندسی سپاه کربلا و لشکر 25 کربلا به پاکسازی جاده ها و شن‌ریزی و تخلیه مناطق از درخت های رها شده و شکسته اقدام کردند.
 
بابایی اظهار کرد: چندین دستگاه لجن کش، کمپرسی، کامیون، لودر، گریدر، بولدزر، بیبکو و تراکتور در سراسر مناطق سیل زده مشغول خدمات رسانی به مردم هستند و با تغییر مسیر آب و تخلیه آب منازل به مردم کمک می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی ماشین آلات راهسازی توسط بسیج سازندگی استان اجاره شده و برای کمک به مردم مورد استفاده قرار گرفت.

*اعلام نیاز کمک‌های فوری
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: در این پنج روز شاهد حضور جدی مردم دلسوز و بکارگیری تراکتورها و ماشین های در اختیار و همچنین کمک نیروهای پدافند هوایی ارتش  مستقر در بابلسر بودیم.
 
بابایی افزود: هم اکنون در مناطق وسیع کوهستانی نیاز به امدادرسانی مردم در بخش غذایی و علوفه جهت دامهایشان داریم.
 
وی تصریح کرد: کمک های نیازهای فوری ما ماشین لجن کش جهت تخلیه گل و لای منازل مردم، پمپ آب جهت انتقال آب به آبراهای اصلی، لودر و بولدرز جهت پاکسازی جاده ها و گشایش راههای روستایی و همچنین نیازهای مردمی از جمله پتو، غذای کنسروی، نان، موکت و آب معدنی است.
 
*فراخوان مردمی برای کمک به سیل‌زدگان

فرمانده سپاه کربلا مازندران ادامه داد: از تمام افرادی که داوطلب امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و سیل هستند با مراجعه به سپاه های شهرستان های گرفتار سیل، حوزه های مقاومت محلی و پایگاه های مقاومت روستایی به امداد مردم بپردازند.

بابایی گفت: با توجه به اینکه بعضی از عزیزان تمام امکانات زندگی خودشان را در سیل از دست دادند نیاز به کمک نقدی جهت تامین مایحتاج مردم داریم در ضمن مردم خیر و نوعدوست مازندران می‌توانند کمک های نقدی خودشان را به شماره حساب 30-51681-4314-3110 بانک انصار(بنام جبهه مقامت) واریز کنند.

*غفلت مسوولان از حضور مردمی در قالب سپاه و بسیج

وی ادامه داد: در پی حوادثی که تقریبا هر سال به کرات در استان اتفاق می افتد اولین گروه هایی که در مناطق آسیب دیده جهت کمک به مردم حاضر می شوند و آخرین گروه هایی که از منطقه خارج می‌شوند نیروهای بسیج و مردم هستند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: به دلیلی که ما هنوز علت آن را پیدا نکردیم این حضور مردمی در قالب سپاه و بسیج مورد غفلت مسوولان قرار می گیرد و حداقل اثر آن دلسردی مردم و افزایش بی اعتمادی به مسوولان می شود چرا که وقتی مردم حضور بسیجیان و پاسداران را در تمام مراحل کنار خود می‌بینند این سوال برایشان مطرح می شود که چرا مسوولان مربوطه از جمله فرمانداران، ستاد مدیریت بحران و غیره این حضور را نمی‌بینند و به زبان نمی‌‌آورند.

بابایی گفت: امیدواریم که این نگاه تغییر کند چرا که ارزشمندترین نهاد برای مردم و برخواسته از دل خود مردم بسیج است.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است

فرماندار شهرستان نقده گفت: غرش موشک‌های سپاه پاسداران نشان از اقتدار ایران اسلامی و ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمد نوبخت‌نیا امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جلسه کارگروه بسیج سازندگی شهرستان نقده با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: این شعار بسیار مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: تمامی برنامه‌های طرح‌ریزی شده در نهادهای حمایتی باید در راستایی محرومیت‌زدایی باشد تا بتوانیم اقدامات اساسی و قدم‌های بلندی برداریم.

فرماندار شهرستان نقده اصل قضیه بسیج سازندگی را ورود مقام معظم رهبری در خصوص رفع محرومیت دانست و گفت: امروز این مأموریت به دست سپاه است و نارضایتی مردم در راستای کوتاهی مسئولین در وظایف خود باعث آسیب در جامعه می‌شود و به همین خاطر با دستور مقام معظم رهبری و تدابیر مهم این اقدام به دست نیروهای سپاهی انجام می‌گیرد.

نوبخت‌نیا تصریح کرد: پای کار بودن توأمان دستگاه‌های اجرایی و مردم و همراهی با بسیج سازندگی باعث خدمت‌رسانی به مردم می‌شود که در پروژه آسفالت راه روستایی علی ملک و آغچه زیوه نقده به وضوح این امر قابل مشاهده است.

وی با اشاره به حملات موشکی سپاه پاسداران به رژیم غاصب صهیونیستی تأکید کرد: غرش موشک‌های سپاه پاسداران نشان از اقتدار ایران اسلامی و ایجاد خوف در دل دشمنان نظام وعده الهی است.

کد خبر 745264

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است