Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:01:54 GMT

۴ هزار نفر از بقاع متبرکه قاین بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۶۳۲

۴ هزار نفر از بقاع متبرکه قاین بازدید کردند

حجت‌الاسلام حسین رحیمی در گفت‌وگو بامهر اظهار داشت: با آغاز سال جدید برنامه‌های معنوی متعددی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور شهروندان و مسافران نوروزی برگزار شد که در این راستا طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‌های اوقاف در این ایام است.

وی اعلام کرد: طرح آرامش بهاری طی چند سال اخیر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که با توجه به جایگاه اهل بیت (ع) در آموزه‌های اسلام و محبتی که بر اساس آن در قلوب مؤمنین نسبت به منتسبین آل الله وجود دارد در ایام و لیالی مهم ملی و مذهبی عاشقان را به زیارت سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم جهت برگزاری طرح آرامش بهاری پیش‌بینی شده و امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان آمادگی کاملی جهت پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی را دارند، بیان داشت: رضایتمندی و آرامش معنوی زائران مهم‌ترین هدف اوقاف شهرستان قاین در راستای اجرای طرح آرامش بهاری است.

رحیمی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ۸ بقعه و امامزاده این شهرستان، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در امامزاده زید قاین، امامزاده حسن و افضل (ع)، امامزاده زیدالنار آفریز، بقعه متبرکه بوذرجمهر، امامزاده بی‌بی زبیده خاتون (س)، امامزاده مسعود شندان عرب، امامزاده عبدالله بادامک و امامزاده محمد روستای مهنج در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۵ مبلغ اعزامی و بومی، اعضای هیأت امنا، دست اندرکاران و خادمان اماکن متبرکه حضور فعال دارند، گفت: خیمه‌های معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره، برگزاری نماز جماعت و غیره برپا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون ۴ هزار و ۳۷۲ نفر زائر از بقاع متبرکه شاخص این شهرستان بازدید کردند، بیان کرد: همچنین طی این مدت بیش از ۴ هزار نفر از خیمه‌های معرفت بازدید و از مشاوره‌های وقف، خانواده و چند رسانه‌ای بهره‌مند شدند.

رحیمی از آمادگی ۷۱ زائراسرا برای اسکان و پذیرایی از زوار و گردشگران نوروزی در شهرستان قاین خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون ۹۸ نفر در زائرسراها و مکان‌های اقامتی امامزادگان اسکان دادهامامزادگا

وی به برنامه‌های اجرا شده در طول طرح آرامش بهاری اشاره و گفت: قرائت دسته جمعی دعای تحویل سال، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و دعای فرج، برنامه‌های متنوع فرهنگی با حضور زائران و مسافران نوروزی، برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) و برگزاری مراسم وفات حضرت زینب (س) از اهم برنامه‌های اجرا شده در طول طرح است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با یادآوری اینکه طرح آرامش بهاری تا ۱۴ فروردین‌ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: خدمات نوروزی در بقاع متبرکه شهرستان قاین به‌صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه می‌شود.

کد خبر 4573942

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف خراسان جنوبی حسین رحیمی قاین طرح آرامش بهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری خیابان‌ها چابهار را هم سیلابی کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، شال فروش معاون برنامه ریزی و‌توسعه فرمانداری چابهار گفت:در مناطقی که معابر و یا منازل دچار آبگرفتگی شده اند نیرو‌های خدمات رسان مشغول راهسازی آب هستند.
وی گفت: درپی بارش‌های شب گذشته و صبح امروز، به زیرساخت‌های شهری چابهار خسارت وارد کرده است که تیم‌ های ارزیاب با فروکش کردن آب در منطقه درحال ارزیابی خسارت‌ها هستند.
شال فروش گفت: تاکنون هیچگونه خسارت جانی در پی بارش‌ها در چابهار گزارش نشده است و‌زندگی مردم در شراط عادی در جریان است.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری چابهار گفت: درسطح شهر چابهار گزارش‌هایی مبنی بر آبگرفتگی منازل مردم، و‌مغازه‌ها گزارش شده است که گرو‌های امدادی به محل اعزام شدند ودر حال خدمات رسانی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • باران بهاری خیابان‌ها چابهار را هم سیلابی کرد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند