Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله آراسته‌راد رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای پژوهشی و چگونگی حمایت از نخبگان این باشگاه در طی یک سال گذشته، گفت: ساماندهی 350 باشگاه در کشور و تهیه آئین‌‌نامه‌هایی حمایتی که اجازه حضور بیشتر به نخبگان و پژوهشگران برای حل مسائل و مشکلات موجود می‌‌‌دهند از مهم‌‌ترین برنامه‌های ما در سال 97 بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه‌‌اندازی سامانه جامع مختص باشگاه پژوهشگران از مرحله جذب تا تخصیص منابع و تسهیلات در نظر گرفته شده همچنین راه‌اندازی کتابخانه مقالات باشگاه که بیش از 200 هزار مقاله در آن وجود دارد توسط اعضای باشگاه از دیگر دستاوردهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی امسال بوده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد یک شبکه‌‌ای از نخبگان دانشگاه را با هدف حمایت و جذب نخبگان ایجاد کردیم، به این ترتیب، این مجموعه، یک شبکه بزرگ علمی که خلق قدرت می‌کند را بنیان نهاده و از افرادی که تجربه بیشتری در حل مشکلات موجود دارند بهره برده و بر روی نظام موضوعات، مسائل و مشکلات کشور که منجر به خلق ارزش افزوده خواهد شد تمرکز کرده است.

آراسته‌راد تاکید کرد: در حال حاضر، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد، بیش از 80 هزار نفر عضو دارد که حدود 15 هزار نفر در حوزه‌‌های مختلف فعالیت دارند و نزدیک به 3 هزار نفر مخترع از دانشگاه‌های دولتی در این باشگاه حضور دارند.

وی متذکر شد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برای اولین بار در دانشگاه آزاد ایجاد شده است و در دانشگاه‌های دولتی هم شعبه‌‌هایی را ایجاد کرده و 40 درصد اعضای این باشگاه از دانشگاه‌های دولتی بوده اما چنین ارگانی، در دیگر مراکز آموزش عالی کشور وجود ندارد و مختص دانشگاه آزاد است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مهم‌‌‌‌‌‌ترین ماموریت باشگاه پژوهشگران جوان علاوه بر حمایت‌‌‌‌‌های مادی و معنوی، امید‌افزایی میان نخبگان و پژوهشگران است، به این ترتیب فضایی ایجاد می‌‌‌‌‌‌شود تا نخبگان برای حضور در کشور و توسعه فعالیت‌‌های پژوهشی و بروز خلاقیت‌‌های خود میدان عملی برای حضور پیدا کرده و توانایی‌‌‌ها و نبوغ خود را در مسیر توسعه و تعالی سرزمین خود صرف کنند.

آراسته‌‌راد یادآور شد: مهم‌‌ترین هدف باشگاه در سال آینده، ایجاد اشتغال برای نخبگان و پژوهشگران بر مبنای نیاز جامعه و ایجاد شکوفایی در اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی حبیب‌الله آراسته‌راد اشتغال

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور