Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشره به اینکه بانک ها بیشتر کارخانه ها را زمانی که کارخانه دار نتوانسته به موقع بدهی خود را پرداخت کند با اجراییه تملک کرده گفت: بانک‌ها به‌جای بنگاه‌داری باید رسالت بانکداری را اجرایی کنند.

 

سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به تاکیدات قانونی برای کاهش بنگاه‌داری بانک‌ها، گفت: ۴ سال قبل قانون رفع موانع تولید در مجلس تصویب شد که بر اساس ماده ۲۱ این قانون بانک ها باید بنگاهداری را رها کرده و به رسالت بانکداری خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس ماده ۲۱ قانون رفع موانع تولید بانک ها وظیفه داشتند ظرف سه سال از زمانی که قانون مصوب می شود تمامی بنگاه های خود را واگذار کنند، افزود: متاسفانه بیشتر بانک ها زیر بار اجرای این قانون نرفته و اگر مورد بازخواست قرار گرفته که چرا هنوز بنگاه‌داری می‌کنند می گویند که چند مرتبه فلان شرکت و کارخانه ای که در اختیار ما قرار داشته را برای فروش و مناقصه گذاشته ایم، اما مشتری ندارد.

 

بانک ها به دنبال خرید زمین و ساختمان هستند

 

وی ادامه داد: بانک ها بیشتر این کارخانه ها را زمانی که کارخانه دار نتوانسته به موقع بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کند با اجراییه تملک کرده و ضربه سنگینی به تولید و صنعت کشور وارد کرده اند و تلاش می کنند که تسهیلات را به کارخانه ها و شرکت های خود ارائه دهند تا نتیجه و سود متوجه خودشان شود.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها به دنبال خرید زمین و ساختمان هستند، اظهار داشت: بانک ها به قدری قیمت بنگاه ها و املاک خود را بالا تعیین می کند تا کسی این املاک را خریداری نکند.

 

بانک‌ها به‌جای بنگاه‌داری باید رسالت بانکداری را اجرایی کنند

 

 وی با اشاره به اینکه بانک‌ها از وظیفه اصلی خود خارج شده و به دنبال سود و درآمد بیشتر هستند، افزود: بارها تاکید شده که بانک‌ها به‌جای بنگاه‌داری باید رسالت بانکداری خود را که اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و صنعت برای اشتغال بوده را اجرایی کنند، اما هنوز آن جدیتی که بانک‌ها باید در این زمینه داشته باشند، دیده نشده است.

 

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک ها به بخشنامه هایی که برای حمایت از تولید، پرداخت تسهیلات به صنعتگران و تامین سرمایه در گردش صادر می شود، توجهی نکرده و تمکین نمی‌کنند و  بنگاهداری آنها مخالف با قانون است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: نظارت جزو وظایف ذاتی ماست که در چهارچوب کلان آن صورت می‌گیرد و دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی پس از نشست مشترک با روسای کمیسیون‌ ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: در دنیای ورزش، ورزشکاران قلب جامعه قهرمانی آن کشور هستند و اگر آن قلب از کار بیفتد، مدیریت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش کشور برگزار می‌کنیم و این دومین جلسه با نمایندگان قهرمانان و روسای کمیسیون فدراسیون‌های ورزشی بود. هدف اصلی این بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران در نشست‌هایی که با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری داشتند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم در این راستا و باتوجه به تاکید رئیس جمهوری، جلسات خود را بیشتر کردیم تا دغدغه‌ها مطرح شود. این‌ افراد نمایندگان قهرمانان هستند و مشکلات خود را مطرح کردند و خود ما هم نسبت به برخی از آن‌ها آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایطی را فراهم کنیم که قهرمانان در بهترین فضا، در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کنند و این نشست‌ها به ارتباط نزدیک‌ مدیران با قهرمانان کمک کند.

هاشمی افزود: اقدامات خوبی برای ارائه تسهیلات به ورزشکاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد اما کافی نیست و باید توجه بیشتری داشته باشیم. قرار شد این نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئولیت جمع‌بندی آن نیز بر عهده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است تا چهارچوبی مشخص شود و فدراسیون‌ها هم توجه لازم را به ورزشکاران داشته باشند. در هر فدراسیون 6 ورزشکار نماینده ورزشکاران هستند و این ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی این وزارتخانه در امور باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که مصوب مجلس است، ما باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت را پیش ببریم. الان 34 هزار باشگاه در سراسر کشور داریم و مدیریت ورزش کشور باید امور لازم را پیش ببرد. نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چهارچوب کلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند و برای بهتر اجرا کردن آن، باید نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای نظارتی ما در این زمینه بحث قانون فیرپلی مالی است. این قانون در مجلس تصویب شده است و آئین‌نامه‌اش را فدراسیون فوتبال باید در مجمع تصویب کند و نظارت روی اجرای این قانون برعهده مجموعه ورزش کشور است و نماینده آن، فدراسیون مربوطه خواهد بود. این نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد و سرخابی‌ها طرفداران بیشتری دارند و امیدوارم این واگذاری و خرید سهام این باشگاه‌ها، مبارک سهام‌داران باشد و دقت کافی و دغدغه لازم را داشته باشند. این دو باشگاه، مردمی هستند و ما هم کنار مردم هستیم و می‌توانیم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟