Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ندا جعفری: یکی از خبر‌های مهم در سال ۹۷ ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه بود، برخی از کارشناسان حوزه بانکی معتقدند ادغام در نظام بانکی به عنوان آخرین راهکار برای ساماندهی آنهاست و قبل از آن باید اقداماتی در جهت به ثبات رسیدن سیستم انجام داده می‌شد، چرا که بیم این می‌رود اصلاحات عجولانه سبب بازگشت نظام بانکی کشور به سمت ابربانک نظامی؛ بنابراین این اقدام باید با احتیاط و با در نظر گرفتن ملاحظاتی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود ادغام بانک‌ها به ویژه موسسات مالی و اعتباری باعث افزایش سرمایه آن‌ها می‌شود و سرمایه این بانک‌ها را تقویت می‌کند و یک بانک قوی‌تر خواهد شد، البته باید توجه داشت که با ادغام بانک‌ها افراد و مدیران بهتری مسئولیت‌ها را بپذیرند.

یکی از ملاحظاتی که باید در نظر گرفت این است که اگر مقام‌های نظارتی به این نتیجه برسند که در مورد ادغام یا تملک بانک جدید قادر به اجرای استاندارد‌های احتیاطی نیستند، نباید مجوز اجرای این کار را صادر کنند. علاوه بر این، حالت سلطه و انحصار نیز باید ملاحظه‌ای در فرآیند ادغام باشد.

کامران ندری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ در مورد ادغام ۵ بانک نظامی با بانک سپه می‌گوید: اجرا کردن این طرح سخت است، زیرا بانک سپه نیز با مشکلات زیادی روبروست.

او ادامه می‌دهد: بنده به عنوان یک کارشناس حوزه بانک با تجمیع همه بانک‌های نظامی زیان ده موافق نیستم البته برخی معتقدند با توجه به اینکه همه این بانک‌ها دولتی می‌شوند و کنترل بر فعالیت آن‌ها آسان‌تر از قبل می‌شود تصمیم درستی بوده است.

مدیر پژوهشکده پولی و بانکی می‌گوید: بهتر آن بود این بانک‌ها در ابتدا در یکدیگر ادغام شوند و دولتی شده و پس از ان مجددا خصوصی شوند البته این بار نباید به نیرو‌های مسلح اجازه داد تا آن‌ها را خریداری کنند زیرا فعالیت نیرو‌های نظامی در کشور مشخص است و نباید وارد حوزه اقتصادی با هدف سودآوری شوند، زیرا با توجه به نفوذ نیرو‌های نظامی در کشور و در ارکان سیاسی این گروه دارای قدرت انحصاری می‌شوند و رقابت را در اقتصاد تضعیف می‌کنند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ادغام بانک های نظامی ادغام بانک های نیروهای مسلح ادغام بانک قوامین ادغام بانک انصار ادغام موسسه کوثر ادغام بانک مهر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی

به گزارش "ورزش سه" با اعلام محمدمهدی احمدی با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی مالک پرسپولیس صورت گرفت، قرار شد سه کرسی از هیئت مدیره در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود. یک سیت هم در اختیار یکی از بانک‌های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیئت مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین می‌شود.
در واقع بانک شهر که بیشترین سهام را در بین بانک‌های این کنسرسیوم در اختیار دارد بیشترین نماینده را در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خواهد داشت و دو بانک دیگر که هر کدام 20 درصد سهام دارند یک کرسی در اختیار می‌گیرند با این تفاوت که انتخاب رئیس هیئت مدیره نیز برعهد بانک‌های تجارت و ملت خواهد بود.
البته این تغییرات از شروع فصل آینده صورت خواهد گرفت و تغییرات هیئت مدیره صددرصدی خواهد بود و چهار عضو فعلی از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس کنار خواهند رفت.
در عین حال احتمال دارد به‌زودی کنسرسیوم بانکی مالک سهام عمده باشگاه پرسپولیس یک مدیر یا یک عضو هیئت مدیره به تیم مدیریتی باشگاه اضافه کند.
بعد از استعفای حسین خبیری و حضور او در رأس باشگاه خیبر خرم آباد در حال حاضر ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس زوج بوده و شامل حسین شهریاری، پیمان حدادی، محمد دلبری و سید مجید پوراحمدی است که همین حالا می‌توان یک عضو به این جمع اضافه کرد تا تعدادشان فرد شود.
البته مدیرعامل بانک شهر گفته یک ناظر مالی در کنار درویش قرار خواهد گرفت که این ناظر مالی عضو هیئت مدیره هم خواهد بود و بدین ترتیب به زودی اولین نماینده کنسرسیوم بانکی وارد هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد