Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان به تازگی مشکلی را در نرم‌افزار گوگل فوتوز - Google Photos پیدا کرده‌اند که به هکرها اجازه می‌دهد به تاریخچه موقعیت‌های مکانی شما دسترسی داشته باشند. هکرها در این روش باید از یک وبسایت آلوده برای به دام انداختن طعمه خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رون ماساس، یکی از مسئولان شرکت امنیتی Imperva، در پستی در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که Google Photos در مقابل حملات زمانبندی شده مبتنی بر مرورگر هکرها، که می‌توانند به وسیله آن اطلاعات تصویر اعم از مکان و زمان را به دست آورند، آسیب پذیر است.

برای این که هکرها بتوانند از این نوع حمله برای به دست آوردن اطلاعات کاربران استفاده کنند نیاز دارند آن‌ها را به گونه‌ای فریب دهند که سهوا هنگامی که حساب گوگل فوتوز آن‌ها فعال است، یک صفحه وبسایت آلوده را باز کنند. هکرها برای انجام این کار باید دقت و زمان زیادی خرج کنند به همین دلیل این روش زیاد رایج نیست. در واقع برای انجام این روش هکرها باید خود را به دسترس نسبتا زیادی بی‌اندازند.

اما مسئله‌ای که ماساس به آن پرداخته این است که این نوع هک‌ها که بر پایه مرورگرهای مختلف انجام گرفته می‌شود از سوی مسئولان کم اهمیت تلقی می‌شوند. او حتی به تازگی یک باگ مشابه در نرم‌افزار Facebook Messenger نیز پیدا کرده است. او در قسمتی از متن خود درباره این نوع هک نوشت: « در حالی که شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و فیسبوک در حال دست و پنجه نرم کردن با این نوع هک هستند، هنوز بیشتر شرکت‌ها از آن بی خبرند.»

ما امیدواریم به زودی این مشکل در این نرم‌افزار و سایر برنامه‌هایی که اطلاعات شخصی کاربران را در خود جای می‌دهند حل شده و کاربران بتوانند با آسودگی خاطر از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: منوی به اشتراک گذاری گوگل فوتوز تغییر می‌ کند +عکس

انتهای پیام/

کاربران نرم‌افزار گوگل فوتوز در دام هکرها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • مسئولان سیرت علوی را رعایت کنند
  • هشدار روسیه به مالک تلگرام
  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • کاربران آیفون مراقب حملات فیشینگ جدید باشند
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!