Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز گزارش داد: حدود ۳۰۰۰ نفر اوایل روز شنبه در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند در یک راهپیمایی با عنوان «راهپیمایی عشق» پیاده روی کردند.

این راهپیمایی در احترام به ۵۰ نمازگزار برگزار شد که یک هفته قبل در دو مسجد این شهر کشته شدند.این دو مسجد نیز هم زمان با این راهپیمایی بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهپیمایی عمدتا در سکوت برگزار شد و راهپیمایان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود «او می‌خواست بین ما تفرقه بیندازد، اما ما را قوی‌تر کرد»، «از مسلمانان استقبال می‌شود، اما از نژادپرستان خیر».

برخی از راهپیمایان نیز آوازی با موضوع صلح را به آرامی زمزمه می‌کردند.

مسجد النور که در آن ۴۰ نمازگزار کشته شدند در حضور پلیس بازگشایی شد. پلیس اعلام کرد مسجد لین وود را نیز که در نزدیکی این مسجد قرار دارد نیز در حال بازگشایی است.

راهپیمایی روز شنبه با حضور شمار زیادی از نیرو‌های امنیتی برگزار شد.

روز جمعه نیز اذان به صورت سراسری از رادیو و تلویزیون نیوزیلند پخش شد و ۲۰ هزار نفر در نماز جماعتی در پارک مقابل مسجد النور شرکت کردند. بسیاری از زنان این کشور نیز به نشان حمایت از مسلمانان روسری بر سر کرده بودند.

اتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقیانوسیه تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۷۰۰ نقطه کاشان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۷۰۰ نقطه کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: ماه مبارک رمضان امسال با بهار طبیعت همزمان بود و همزمان با ماه مبارک رمضان جلسات قرائت قرآن در اقصی نقاط شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

وی از برپایی یک هزار جلسه قرآنی در کاشان ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: یکی از طرح‌هایی که امسال داریم طرح "زندگی با آیه‌ها" بوده است و یکی دیگر از برنامه‌ها برگزاری مراسم شب‌های قدر است که 700 مراسم در اماکن با محوریت مساجد و محلات برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان اینکه محوریت حضور جوانان و نوجوانان است، ابراز داشت: تعداد زیادی از عزیزان با شور و هیجان خاصی حضور دارند؛ برگزاری مراسم‌های مختلف نظیر افطاری، مناجات‌خوانی به صورت ویژه و خاص از جمله مراسم‌های ماه مبارک رمضان است.

وی ضمن اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تهیه بسته‌‌های معیشتی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های کرسی‌های تلاوت قرآن بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان است و امیدواریم این طرح در تمامی مساجد نهادینه شود و پیش‌بینی شده است یک هزار و 800 کرسی تلاوت به تعداد شهدای کاشان برپا شود.

برگزاری آیین شب‌های قدر در 1400 مسجد لرستان

حجت‌الاسلام بصیرتی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی در هر مسجد چهار کرسی تلاوت برگزار می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم این جلسات با حضور پرشور مردم برگزار شود و بهره‌مندی کامل از جلسات کرسی تلاوت قرآن توسط شرکت‌کنندگان صورت پذیرد.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین احیای شب های قدر در بیش از ۲ هزار مسجد استان مرکزی
  • دفاعیه از قلعه‌نویی: او همیشه احترام می‌گذارد
  • راهپیمایی «جمعه‌های خشم و انزجار» در ورامین برگزار شد
  • برگزاری راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس
  • برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با حضور هواداران
  • برگزاری مراسم دسته‌روی شهادت امام علی (ع) در گرگان
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۷۰۰ نقطه کاشان
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • شمار قربانیان حمله تروریستی مسکو به 140 نفر رسید
  • امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران