Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@23:55:06 GMT

برگزاری دومین جشنواره موسیقی سنتی نوروزگاهی در سمنان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۳۹۹۸

برگزاری دومین جشنواره موسیقی سنتی نوروزگاهی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد ناظم رضوی،شهردار سمنان شب گذشته 2 فروردین درجمع اصحاب رسانه از برگزاری دومین جشنواره موسیقی سنتی نوروزگاهی در سمنان از روز سوم لغایت دهم فروردین ماه ۹۸ در سمنان خبر داد و گفت: این جشنواره در میدان ارگ سمنان با اجرای موسیقی بومی و محلی نواحی سمنان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی و هنری و جوانان شهرداری سمنان با همراهی میراث فرهنگی برگزار کننده این جشنواره هستند، که اجرای موسیقی محلی گروه دشت شقایق‌ها از کالپوش در شرقی‌ترین بخش استان سمنان آغاز کننده این جشنواره در روز سوم فروردین ماه ۹۸ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام رضوی با اشاره به اینکه در راستای نشاط اجتماعی و تحقق شعار سمنان، نوروزی برای کودکان از روز سوم تا دهم فروردین ماه در کارناوال شادی از بوستان کدیور، میدان شهید دریادار همتی و جنگ شادیانه در پارک ۱۷ شهریور، سالن وحدت اجرا می‌شودیاداور شد: موسیقی سنتی سمنانی روز چهارم فروردین در این جشنواره به روی صحنه خواهد رفت و در روز پنجم موسیقی روستای حسن آباد و موسیقی اقوام گرمسار برای علاقمندان اجرا می‌شود.

شهردار سمنان متذکر شد: اجرای گروه موسیقی غدیر سمنان، اجرای گروه موسیقی روستای چاشم مهدی‌شهر و اجرای گروهی موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که برای دومین سال در سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن شهردار سمنان نوروزگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود