Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به این‌که عدالت امام علی(ع) از صفات بارز ایشان است، بیان کرد: در تاریخ اسلام امام علی(ع) به عنوان پیشوای عاقل معروف شدند و از عدالت به عنوان بارزترین ویژگی ایشان یاد می‌کنند و لذا این ویژگی باید در حکومت اسلامی نیز بارز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که ما شعار عدل علوی دادیم اما هنوز با عدل علی(ع) فاصله بسیاری در جامعه وجود دارد، گفت: شخصیت علی(ع) و عدالت ایشان باید الگوی دولتمردان نظام اسلامی قرار بگیرد و الگوی دیگری که باید سرلوحه زندگی جامعه اسلامی قرار بگیرد ساد‌ه‌زیستی امام علی(ع) است.

غرویان با تاکید بر این‌که ساده‌زیستی و دوری از مقامات دنیوی باعث حذب مردم به سمت مسئولین می‌شود، ادامه داد: دولتمردان باید مردم را به خود جذب کنند و برای جذب مردم به سمت خود هیچ‌ سلاحی بهتر از حقیقت و عدالت نیست و لذا اگر حاکمان می‌خواهند در میان مردم محوبیت داشته باشند باید در میان مردم باشند و هم‌گام و هم‌مسیر با آن‌ها قرار بگیرند و مردم را از خود دور نکنند.

این استاد حوزه علمیه در ارتباط با مردمی بودن دولتمردان نظام اظهار کرد: روایتی در این زمینه وجود دارد مبنی بر این‌که حاکمی در یک خیابان از میان مردم حرکت می‌کرد و سربازان حکومتی مردم را از او دور می‌کردند و به مردم اعلام می‌کردند بروید کنار، حاکم آمده‌است و لذا یکی از عرفای آن زمان نزد حاکم این مطلب را مطرح و عمل وی را نهی کرد؛ اسلام به ما آموخته که باید به مردم بگویید نزد من بیایید نه این‌که آن‌ها را از خود دور کنید؛ این از جمله درس‌هایی است که از امام علی(ع) به یادگار مانده‌است.

وی افزود: اگر رابطه مسئولین با مردم خوب باشد، حرف دل آن‌ها را گوش دهند، مردم مسئولین را در کنار و همراه خود حس کنند و حجاب و موانع بین مسئولین و مردم برداشته شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

ملت دنبال شعورگرایی هستند

غرویان با اشاره به این‌که امام علی(ع) در جهت جلب رضایت عموم مردم حکمرانی می‌کردند، تاکید کرد: مردم از اختلاف طبقاتی و فاصله حقوقی خود با مسئولین ناراضی هستند و لذا این فاصله طبقاتی باید برداشته شود زیرا مردم از شعارگرایان خسته شدند و دنبال شعورگرایان هستند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به این‌که دولت باید فکری به حال مردم و اوضاع اقتصادی مملکت کنند، بیان کرد: مردم از گرانی و شرایط اقتصادی نابسامان مملکت بسیار خسته شدند و توانایی خرید آن‌ها کاهش پیدا کرده‌است و لذا در این ایام شادی، دولت بیش از پیش باید به فکر شاد کردن دل ملت عزیز ایران باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: امروزه حکومت‌ها بر اساس رشد اقتصادی، رشد سیاسی و رشد علمی و.. مقایسه می‌شوند اما با الهام از حکومت امام علی(ع) میزان موفقیت یک حکومت و دولت باید بر اساس شاد کردن دل مردم سنجیده شود یعنی باید مشخص کنند که کدام حکومت در شاد کردن دل مردم موفق‌تر عمل کرده‌است؟.

وی یادآور شد: امام علی(ع) در طول پنج سال حکومت خود به گونه‌ای حکومت کرد که دل مردم شاد باشد، به فقیران و یتیمان کمک می‌کرد تا دل مردم را شاد نگه دارد و لذا حکومت اسلامی باید با این معیار سنجیده شود که کدام حکومت ملت شادتری دارند، مردم آن حکومت با محبت با یک‌دیگر صحبت می‌کنند، اهل نزاع و دعوا نیستند و کینه از هم به دل نمی‌گیرند.

غرویان بیان کرد: با توجه به وضعیت و اظهارات مردمی حس می‌کنیم که فاصله حکومت اسلامی در حال حاضر با حکومت عدل علوی بسیار زیاد است تصریح کرد: البته مسئولان تلاش بسیاری می‌کنند اما راهکارهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نشان از این است که جایگاه نظریه علما و نخبگان دانشگاهی در این راهکارها بسیار خالی است و لذا مسئولین باید از ظرفیت علما و مراجع و نخبگان دانشگاهی برای رفاه زندگی مردم استفاده کنند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی ادامه داد: مسئولین و دولت باید به سمتی حرکت و تلاش کنند که مردم احساس خوشایندی از زندگی داشته باشند و دغدغه خوراک، پوشاک و حقوق پایین مشاغل، آن‌ها را آزار ندهد و احساس امنیت شغلی و آرامش پیدا کنند.

وی در پایان گفت: زمانی که مردم به امنیت شغلی دست پیدا کنند و از زندگی خود رضایت داشته باشند، این نشانه موفقیت حکومت خواهد بود و لذا مسائلی مانند اختلالات در تهیه رزق و روزی مردم از جمله گرانی گوشت و سایر مواد غذایی زیبنده نظام ایران نیست و امیدواریم مسئولان و همه دست‌اندرکاران کشور در سال 98 مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم ولادت امام علی ایام نوروز سال تحویل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه سیمان دشتروم بویراحمد از ظرفیت تولید مناسبی برخوردار است و توسعه این کارخانه در دستور کار تیم اقتصادی استانداری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده، عصر امروز _ یکشنبه، بیست‌وششم فروردین _ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در کارخانه سیمان دشتروم بویراحمد تشکیل شد، اظهار کرد: برق، مشکلات زیرساخت مخابرات، و مسائل زیست‌محیطی از جمله مشکلات این واحد بزرگ صنعتی در استان است که معاون اقتصادی استانداری با کمک دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع آنها در بازده زمانی یک ماهه اقدام کند.

وی افزود: با وجود مشکلات مطرح شده کارخانه با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و حتی مازاد بر ظرفیت اسمی نیز تولید دارد که خبر مسرت بخشی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استعداد منطقه دشتروم در حوزه معدن، گفت: با توجه به پتانسیل استان به لحاظ معدن نیاز است که سرمایه‌گذاری بیشتری در این منطقه صورت گیرد که با وزیر کار در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در اولین فرصت موضوع توسعه کارخانه و افزایش تولید را مطرح خواهیم کرد، چرا که در شرایط خوبی قرار داریم و حتماً باید کارخانه توسعه و افزایش تولید داده شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: سیمان محصولی است که هم در داخل کشور و هم در خارج کشور بازار خود را دارد و به راحتی می‌توان ارزآوری داشت و جای نگرانی نیست که محصول روی دست کارخانه‌دار بماند.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیازمند سیمان هستیم و اگر پروژه ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شود نیاز به سیمان فراوانی داریم و چه خوب است که سیمان مورد نیاز در داخل استان تأمین شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقی است وقتی همه شرایط فراهم است به سمت توسعه کارخانه و راه‌اندازی خطوط جدید برویم که فضای خط تولید سه‌هزار و ۵۰۰ تنی ایجاد شده‌است.

وی اولویت جذب نیرو در کارخانه سیمان یاسوج را با نیروهای بومی دانست و تصریح کرد: نیروی غیربومی اکیداً نباید در کارخانه جذب شود و در جذب نیروهای بومی اولویت با جوانان جویای کار مناطق دشتروم، سپیدار و روستاهای اطراف کارخانه است.

احمدزاده با بیان اینکه در ملاقات‌های عمومی، مردم از جذب نیروهای غیربومی در این کارخانه گلایه دارند، خاطرنشان کرد: در جذب نیرو روستاییان اطراف کارخانه سیمان در منطقه دشت‌روم در اولویت باشند.

کد خبر 744507

دیگر خبرها

  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • طبق نص قرآن، حکومت باید از بدزبانی کسی که به او ظلم شده است، بگذرد
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • چرا بعضی سیاستمداران گمان می‌کنند همه چیز مملکت مال آنهاست؟
  • چرا بعضی سیاستمداران با تصور اینکه من آدم خوبی هستم خود را لایق حکومت می دانند و گمان می کنند همه چیز مملکت مال آنهاست؟
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم
  • هاشمی: ملی‌پوشان فوتسال عیدی خوبی به مردم بدهند/ شمسایی: جام قهرمانی را پس می‌گیریم
  • آمار‌ها نشان دهنده پویایی و حرکت رو به جلو اقتصاد استان است
  • «جهش تولید» باطل السحر مشکلات اقتصادی است