Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@08:41:13 GMT

حمله پمپئو به حزب‌الله در دیدار با رهبران لبنان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۳۰۹

حمله پمپئو به حزب‌الله در دیدار با رهبران لبنان

وزیر خارجه آمریکا که به لبنان سفر کرده در جریان این سفر و در دیدار با مقامهای دولت و پارلمان لبنان، در ادعاهایی خصمانه علیه حزب‌الله لبنان این جنبش را "مانعی در برابر آرمانهای فلسطین" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیاالیوم، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به بیروت با وزیر خارجه، رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو در دیدار با جبران باسیل، همتای لبنانی خود مدعی شد: "حزب الله مانعی دربرابر آرمان‌های ملت فلسطین و حملات مسلحانه آن مغایر با منافع ملت لبنان است".

 باسیل نیز به نوبه خود عنوان داشت: حزب الله حزبی لبنانی و حزب منتخب مردم است. لبنان هرگز پناهگاهی برای تروریسم نبوده بلکه در برابر آن مقاومت کرده است.

ریاست جمهوری لبنان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت، میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در دیدار با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که حزب الله یک حزب لبنانی است و از محبوبیت مردمی برخوردار است.

عون در این نشست به پامپئو گفت: حفظ وحدت و صلح ملی اولویت ما است و حزب الله حزبی لبنانی برخاسته از ملت است و یکی از اقشار  اصلی کشور به شمار می‌رود.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در دیدار با مایک پامپئو اهمیت حفظ ثبات لبنان و لزوم حل موضوع مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی  که شامل منطقه اقتصادی ویژه لبنان می‌شود را مورد بررسی قرار داد.

در این دیدار وزیر خارجه آمریکا تمایل کشورش به کمک به تلاش‌های سازمان ملل در بررسی موضوع مرزهای دریایی را ابراز کرد.

دفتر پارلمان لبنان اعلام کرد که در این مذاکرات نبیه بری، به تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله و پیامدهای منفی آن بر لبنان و مردم این کشور اشاره کرد و اینکه حزب الله حزب لبنانی است که در پارلمان و دولت حضور دارد و مقاومت حزب الله و مردم لبنان به سبب اشغالگری مستمر اسرائیل در اراضی لبنان است.

سعد الحریری، نخست وزیر لبنان نیز به دیدار وزیر خارجه آمریکا رفته و با او درباره تحولات و اوضاع لبنان و منطقه گفتگو کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لبنان پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی رضا حرب در جنوب لبنان به شهادت رسید + عکس و جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، حزب‌الله لبنان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «علی رضا حرب» از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در حمله صهیونیست‌ها به جنوب این کشور به شهادت رسید.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد پایگاه صهیونیستی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی و گروهی از نیروهای اشغالگر را در اطراف آن هدف حمله راکتی قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد در راستای حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در روستاهای جنوبی، عصر امروز شنبه راس ساعت ۱۷:۴۵ به وقت بیروت، دو ساختمان ارتش صهیونیستی را در منطقه «شلومی» با سلاح مناسب هدف قرار دادند.


کد خبر 845879 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • هلاکت نظامی صهیونیست زخمی‌شده در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • حمله حزب‌الله به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی
  • حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید
  • علی رضا حرب در جنوب لبنان به شهادت رسید
  • علی رضا حرب در جنوب لبنان به شهادت رسید + عکس و جزئیات