Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@00:41:41 GMT

جوانان در گام دوم انقلاب به رونق تولید کمک کنند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۳۱۶

رئیس ستاد راهیان نور مازندران گفت: یکی از کارهای راهیان نور ترویج تفکر روحیه جهادی و انقلابی است و این تفکر را در جوانان نهادینه خواهد کرد تا در گام دوم انقلاب و آنهایی که در رونق تولید نقش دارند ،کمک کند. به گزارش بلاغ، مجیدی با حضور در یادمان هفت تپه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تبریک عید نوروز باستانی به مردم ایران بویژه مردم مازندران درباره نام گذاری شعار سال که توسط رهبرمعظم انقلاب سال «رونق تولید» نام گرفت، اشاره کرد و گفت: معظم له همانند سال های گذشته در واقع یک چشم انداز را برای مردم و مسئولین مشخص کردند و شعار امسال نشان داد ایشان همچنان بر وضع اقتصادی و معیشت مردم توجه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران با بیان این نکته که از سال های گذشته و قبل از تحریم هم رهبر معظم انقلاب به اقتصاد کشور توجه داشتند ، اما بعد از تحریم جهت گیری ها بیشتر شد، تاکید کرد: اقتصاد کشور باید جز اولویت های مسئولین باشد و در این مسیر گام بردارند.

مجیدی در ادامه با اشاره به شعار سال گذشته که «حمایت از کالای ایرانی» بود، گفت: شعار امسال که «رونق تولید» است در امتداد همان شعار سال گذشته است و باید بستر رونق اقتصادی را برای تولید کالای ملی آماده کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد :مسئولین همت شان در این جهت باشد اگر وارداتی داریم یا در داخل اشتغالی صورت می گیرد همه در مسیر رونق تولید ملی باشد تا بستر اقتصادی کشور شکوفا بشود و به یک اقتصاد پایدار و مقاوم برسیم.

معاون اجرایی سپاه کربلا دو مولفه روحیه جهادی و انقلابی را برای تحقق شعار سال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب ضروری دانست و گفت: انقلابی و جهادی بودن یعنی تفکر داخلی اعم از خستگی ناپذیری، خلوص و تلاش همه جانبه تا تحقق نتیجه است.

رئیس ستاد راهیان نور مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش آفرینی راهیان نور در تحقق شعار سال پرداخت و افزود:یکی از کارهای راهیان نور ترویج تفکر روحیه جهادی و انقلابی است و این تفکر را در جوانان نهادینه خواهد کرد تا در گام دوم انقلاب و آنهایی که در رونق تولید نقش دارند ،کمک کند.

وی یادآور شد: با توجه برنامه های خوبی که در استان مازندران در مساله راهیان نور انجام شد ،استقبال خوبی از شهرستان ها بصورت کاروانی و شخصی صورت گرفت که نکته شاخص آن استقبال چشمگیرجوانان و نوجوانان از این سفر بود بتوانیم از این بستر خوب استفاده کنیم.

*همه ما تکلیف پیام رسانی داریم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا نیز با تبریک سال نو به هموطنان بویژه مردم مازندران، به نیمه ماه رجب که مصادف شده با دوم فروردین امسال، سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت : با عرض تسلیت به محبان خاندان عصمت و طهارت بویژه محبان حضرت زینب کبری(س)،هر کسی نام آن حضرت را می شنود بلافاصله در ذهنش حادثه غمبار عاشورا و قیام کربلا خطور می کند.

حجت الاسلام یدالله غلامی نمونه بارز زندگی حضرت زینب کبری(س) را حضور آن حضرت در قیام و نهضت خونین سیدالشهدا(ع) دانست و با تبیین بخشی از قیام و نهضت اباعبدالله(ع) ادامه داد: قیام ها و انقلاب ها دو چهره دارند یک چهره خون و یک چهره قیام. حضرت زینب کبری (س)چهره پیام رسانی حادثه عاشورا را به عهده گرفت که اگر این مسئولیت سنگین و بزرگ را به عهده نمی گرفت ، بنی امیه چهره قیام نهضت اباعبدالله (ع) را همچون چهره خون آن حضرت سرمی برید.


غلامی با تصریح بر این مطلب که چهره خون قیام کربلا را امام حسین(ع) و یاران آن حضرت به انجام رساندند، اما چهره پیام کربلا را حضرت زینب کبری(س) و اهل بیت اباعبدالله(ع) به عهده گرفتند، اضافه کرد: اگر بخواهیم سختی و دشواری این دوچهره قیام ها و نهضت ها را بررسی کنیم در می یابیم به سرانجام رساندن چهره پیام انقلاب ها و نهضت ها راحت تر از چهره خون نیست.

وی با تصریح بر این مطلب که جان دادن در راه خدا برای آنهایی که به خدا ایمان دارند و هدف متعالی را در قیام ها و نهضت ها دنبال می کنند آنقدر سخت نیست، گفت: در حالات شهدای کربلا آمده آنقدر که عاشق خدا بودند و بقول معروف فانی در خدا بودند که خودشان را نمی دیدند و وقتی تیر و نیزه و شمشیر به آنها اصابت می کرد احساس درد نمی کردند.

غلامی در همین رابطه با یادآوری داستان یوسف نبی و ماجرای بریده شدن دست زنان مصری با دیدن جمال یوسف (ع) در آن جلسه، اضافه کرد: جمال پروردگار از همه جمال ها و زیبایی ها، زیباتر است، وقتی شهدای کربلا و همین طور شهدای دوران دفاع مقدس آن را دیدند اگر دستی از آنها قطع می شد و یا تیری به آنها اصابت می کرد،احساس درد نمی کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در پاسخ به این سوال که چرا پیام رسانی قیام سخت تر از چهره خون است بیان کرد: پیام رسانی نیاز به معرفت دارد از همین رو اولا حضرت زینب کبری (س) معرفت به قیام اباعبدالله(ع) را داشت. یعنی از همان روز اول با امام بود و می دانست امام حسین(ع) برای چه قیام کرد و در مرحله بعدی نیاز به صبر و ایستادگی دارد.

غلامی با نگاهی به تاریخ دوران اسارات حضرت زینب(س) وحضرت زین العابدین(ع) یادآور شد: اهل بیت پیامبر(ع) با ناملایمات زیادی روبرو می شدند، یکی پس از دیگری مصیبت ها را با چشم خود می دیدند و باید صبر، مقاومت و ایستادگی می کردند.

مسئول نمایندگی سپاه کربلا مازندران با اشاره به سخنان حضرت علامه آیت الله جوادی آملی که گفتند اجر و قرب و نیز ارزش ادامه دادن راه شهدا و حفظ آن از شهادت شهیدان کمتر نیست، گفت:همین الان کسانی که برای زنده نگه داشتن دفاع مقدس و اهداف شهدا با یک ایمان و عقیده و باور به راهیان نورمی آیند، اگر بگوییم ارزش این کار به ارزش شهادت در دوران دفاع مقدس هم می رسد گزافه نگفتیم ،چون کارشان پیام رسانی است .

این مقام مسئول کار راهیان نور را پیام رسانی دانست و خاطر نشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس بدخواهان زیادی داشتیم اما صحنه چون صحنه ایثار و فداکاری بود کسی نمی توانست کاری انجام بدهد. اما بعد از دفاع مقدس و الان که چهلمین سال انقلاب است برای بعضی ها رفتن به میدان ارزش ها و پاگذاشتن در مشاهد شهیدان در قالب راهیان نور بعضا قابل قبول نیست و می‌گویند چه لزومی دارد؟!

غلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب وقتی بحث راهیان نور می شود شخصاً پا به میدان می گذارند و چند سفری هم به مناطق داشتند چون به خوبی می دانند باید مثل حضرت زینب کبری (س) قیام و انقلاب را به نسل های آینده پیام رسانی کنند.

وی در پایان سخنان خود با اعلام این مطلب که در بحث اعزام ها در کنار کسانی دفاع مقدس را تجربه کردند، شاهد استقبال دانش آموزان کم سن و سالی بودیم که به راهیان نور آمدند، تاکید کرد: همه ما تکلیف پیام رسانی داریم.

*همکاری حدود 100 رسانه در انعکاس اخبار راهیان نور

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا نیز به تشریح اقدامات قرارگاه رسانه ای شهید کابلی در مدت راهیان نور پرداخت و گفت :قرارگاه رسانه ای شهید کابلی که با کمک رسانه های متعهد استان مازندران برای انتقال مفاهیم ارزش مقاومت در افکار عمومی در بستر رسانه ها شکل گرفت از 20 اسفندماه 97 همزمان با روز ملی راهیان نو در سه حوزه تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

علی ابراهیمی گتابی از اعزام سه گروه مستند سازبسیجی درحوزه مستند سازی تلویزیونی خبر داد و گفت: پنج مستند کوتاه بعنوان «زمین آسمانی» و نیز ساخت کلیپ های سوژه محور به نام «راویان 25»از جمله اقدامات حوزه مستند سازی قرارگاه بود که با هماهنگی صداوسیمای مرکز مازندران از طریق آدرس های دیجیتال سازمان برای مرکز سیمای تبرستان ارسال و پخش شد.

ابراهیمی به پخش کلیپ های دیگری در ایام راهیان نور از شبکه های سراسری اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر پخش مستندات و کلیپهای راهیان نور از شبکه استانی، شبکه های سراسری یک تا پنج و نیز شبکه افق و شبکه شما هم برنامه های راهیان نور مازندران را پخش کردند و همچنان پخش این برنامه ها تا پایان راهیان نور ادامه دارد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا در رابطه با پخش برنامه زنده تلویزیونی از مناطق عملیاتی از خطوط ارتباطی شبکه های مختلف و شبکه تبرستان یادآور شد :برنامه جشنواره ره آورد سرزمین نور از خرمشهر که با حضور هنرمندان مازندرانی برگزاری شد مهمترین پخش زنده برنامه تلویزیونی بود که با هماهنگی مرکز آبادان و خرمشهر و همچنین صداوسیمای مرکز مازندران صورت گرفت.


مسئول کمیته اطلاع رسانی راهیان نور سپاه کربلا یکی دیگر از حوزه های فعالیت گروه رسانه ای قرارگاه شهید کابلی را بخش گروه های جهادی اعلام کرد و گفت: علاوه بر تولیدات در حوزه راهیان نور قرارگاه شهید کابلی در بخش انعکاس فعالیت های گروه های جهادی استان مازندران به نام گروه جهادی علمدار که دراستا ن خوزستان و در منطقه محروم اندیکا از توابع شهرستان مسجد سلیمان مشغول محرومیت زدایی است ، فعال بوده و یک اکیپ تصویربرداری را در منطقه اندیکا مستقر کرد.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا مازندران در ادامه سخنان خود در حوزه خبری از همکاری قریب به 100 رسانه در انعکاس اخبار راهیان نور خبر داد و از زحمات رسانه های مازندران که با فعالیت های جهادی خود در انعکاس بزرگترین مانور فرهنگی مازندران در حوزه گردشگری جنگ همراهی می کنند ،قدردانی کرد.

سخنگوی سپاه کربلا با تاکید بر این مطلب که اگر نبود رسالت زینبی رسانه های متعهد استان بخشی از هویت فرهنگی کشور دستخوش تحریف و تغییر می شد، از رسانه های استان خواست با برآورد از تهدید شرایط سیاسی و نظامی زمان جنگ و بعد از آن با استفاده از هنر انقلابی و همچنین شیوه های نوین تبلیغاتی بر ادارک، روحیات مردم درانتقال ارزش ها و روش ها اثر مثبت بگذارند.

این مقام مسئول ،راهیان نور را صحنه کارزار حق علیه باطل و بعنوان رژه نیروهای اسلامی خواند و افزود: راهیان نور مهمترین عرصه تقویت هویت مقاومت و پایداری مردم به حساب می آید و الحمدالله رسانه های استان مازندران بخوبی توانستند بعنوان تقویت کننده ارزش های انقلابی در جامعه محسوب شوند.

ابراهیمی در پایان سخنان خود با اشاره بر این مطلب که هر فکر و مکتبی برای آنکه بتواند ماندگاری و مانایی خود را حفظ کند نیاز به حفظ و ترویج و تقویت آرمان های اصلی خودش دارد ، تاکید کرد: شک نداریم مقاومت در برابر ظلم که برگرفته از«هیات من الذله» فرهنگ حسینی است، در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است برای همین مقاومت و ایستادگی در راه حق را باید بعنوان دورن مایه اصلی انقلاب اسلامی به جامعه معرفی کنیم تا در باور افکار عمومی مستحکم شود.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شاعرانه افشین علا به شعر رهبر انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،درپی عملیات  «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در نشستی،  یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی (ع) با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند که با انتشار این سروده، افشین علا از شاعران برجسته کشور با تضمین مصرعی از شعر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، غزلی را سرود:

رسید مژده به یاران ز پیر باده‌شناس
که گاه مستی و عیش است شکر و حمد و سپاس

چمن به مشک بیامیز و لاله روشن کن
به مژده‌ای که رسید از سلالۀ گل یاس

که انتقام شهیدان گرفت لشکر عشق
به شیوه‌ای که نمی‌یابمش مثال و قیاس

که کرد رخنه ز هر سو به سقف گنبد خصم
که بر فلاخن داوود ضربه زد ز اساس

چنان به گرز گران زد به کاسۀ سر دیو
که شد ز مغز تل‌آویو و غرب، هوش و حواس

که سوخت خرمن اهریمنان به آتش خشم
که دوخت بر تن ناپاک‌شان ز لرزه، لباس

نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس
رسید روشنی دیده بر یلان حماس

حدیث دولت صهیون و ملک ایران است
حکایت علف هرزه و حکایت داس

دلا عنان به امین ده که قبل واقعه گفت:
«توراست معجزه در کف، ز ساحران مهراس!»

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • پاسخ شاعرانه افشین علا به شعر رهبر انقلاب
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند