Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@13:13:37 GMT

وضعیت جوی مناطق سیل‌زده تا اواسط هفته آینده

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۴۱۴

وضعیت جوی مناطق سیل‌زده تا اواسط هفته آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های شمالی به‌ویژه مناطق سیل زده گفت:براساس مدل‌های جوی از یکشنبه (۴فروردین) تا سه شنبه (۶ فروردین) در سواحل شمالی کشور بارش باران پیش بینی می‌شود البته جای نگرانی نیست زیرا سامانه بارشی قوی نخواهد بود.

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسیاظهار کرد: در مناطق سیل زده تا روز یکشنبه (۴ فروردین) بارندگی نخواهیم داشت و مجددا یکشنبه شب تا سه شنبه (۶ فروردین) برای سواحل شمالی کشور بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به وضعیت جوی شهرستان آق قلا در استان گلستان و استان‌های مازندران و گیلان نیز اشاره کرد و گفت: براساس اجرای امروز مدل‌ها، بارندگی از یکشنبه تا سه شنبه (۴ تا ۶ فروردین) ادامه دارد اما بارش‌ها مانند سامانه قبلی قابل توجه نیست البته برای استان گیلان سامانه، پربارش خواهد بود اما برای مناطق سیل زده میزان بارش‌ها در روزهای دوشنبه (۵ فروردین) و سه شنبه (۶ فروردین) نگران‌کننده نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه بایستی مدیریت منابع آب و مدیریت بحران اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند، اظهار کرد: این اقدامات منجر به ایجاد ظرفیت در سدها و حوزه‌های آبی شده است و از بروز سیلاب نیز جلوگیری می‌کند البته مقدار بارش‌ها در روزهای آینده مانند سامانه بارشی قبلی نخواهد بود زیرا سامانه قبلی پربارش بود بگونه‌ای که طی ۴۸ ساعت در برخی نقاط بارش بیش از ۳۰۰ میلیمتر باران را شاهد بودیم اما در این سامانه انتظار می‌رود بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر باران ببارد.

گفتنی است؛ سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نیز اعلام کرد: «شنبه (۳ فروردین) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دراستان‌های شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان وجود دارد.»

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: از اواخر وقت امشب پنجشنبه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته می‌شود و اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: طی دو روز گذشته وزش باد شدید در استان ایلام باعث آسیب به سازه‌های سبک و درختان شد.

وی افزود: با کاهش شدت وزش باد در روزهای آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: فردا هوا در سطح استان صاف تا کمی ابری و در بعضی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود و در اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

کد خبر 747767

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها