Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه صبح امروز (شنبه) به استان گلستان عزیمت می‌کند گفت: در این چند روز باید در تهران هماهنگی‌های چند استان و چند منطقه را در سطح ملی انجام می‌دادیم. ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با اشاره به اینکه صبح شنبه به استان گلستان عزیمت می‌کند گفت: در این چند روز باید در تهران هماهنگی‌های چند استان و چند منطقه را در سطح ملی انجام می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با اشاره به اینکه حجم بارندگی‌های استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی بیش از چند برابر بارندگی در مدت مشابه سال‌های پیش بوده است، اضافه کرد: دبی آب در استان گلستان در بالادست 570 متر مکعب بر ثانیه بوده در حالی که ظرفیت رودخانه «گرگانرود» کمتر از آن است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با همه امکانات فنی و مهندسی و به ویژه مردم کمک کردند، افزود: سعی کردیم مسیرهای سیلاب را تغییر دهیم تا خسارت‌ها کمتر شود.

وی گفت: کمک‌های مردمی به ویژه مردم خوب «آق‌قلا» و علمای آنجا موجب شد مردم مسیر را تخلیه کنند به طوری که در این مسیرها تلفات انسانی نداشتیم و آب گرفتگی‌ها و ورود آب به منازل وجود دارد که ان‌شاءالله پس از فروکش کردن، به سرعت تخلیه می‌شوند.

رحمانی فضلی افزود: آب بعد از آق‌قلا به سمت گمیشان می‌رود که حجم دبی آب در آن جا کم و منحرف و همه منازل در آن مسیر تخلیه شده است.

وی ادامه داد: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا تلفاتی نداشته باشیم و آن 2 مورد تلفات انسانی در «کلاله» و «مینودشت» بوده است و در این مسیر تلفات انسانی نداشتیم.

وزیر کشور گفت: همه امکانات پشتیبانی از جمله پتو، چادر و اسکان‌های موقت و کمک غذایی انجام شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جلسات شورای تأمین و کمیته بحران تشکیل خواهد شد و تصمیمات را در محل اتخاذ خواهیم کرد، ادامه داد: از صبر و حوصله مردم و همکاری‌های خوب آنها و دستگاه‌های اجرایی تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم نگران نباشند و خسارت‌ها جبران خواهد شد، افزود: علمای استان به ویژه نماینده ولی فقیه در بسیج مسئولان و مردم همکاری خوبی داشتند و امیدواریم مشکلات را به سرعت حل کنیم.

پیش از این وزیر کشور گفته بود به منظور نظارت مستقیم بر مدیریت بحران در شمال شرق کشور و ارزیابی میدانی از مناطق سیل‌زده و دیدار مستقیم با مردم وارد استان گلستان می‌شود.

حضور در مناطق سیل‌زده در استان‌های مازندران و خراسان شمالی و دیدار با مردم در این مناطق، در ادامه برنامه‌های وزیر کشور در سفر به شمال شرق کشور، دنبال خواهد شد.

R1011158/P/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد

وزیر نفت همراه با رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد، پایتخت کشور پاکستان شد.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، بامداد دوشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) در رأس هیئتی عالی‌رتبه از مقام‌های اقتصادی و سیاسی که جواد اوجی، وزیر نفت نیز در این هیئت حضور دارد، عازم اسلام‌آباد شد.

رئیسی در سفر دو روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، با وی دیداری خصوصی خواهد داشت و نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و افزون بر آن با سفر به بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

یکی از مهمترین محورهای این سفر، گفت‌وگو درباره صادرات گاز ایران به پاکستان است که در چند ماه گذشته بسیار جدی‌تر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان خردادماه ۱۳۸۸ به امضای رؤسای جمهوری دو کشور رسید.

روزی که این قرارداد امضا شد بیش از دو دهه از آغاز مذاکرات ایران برای صادرات گاز به هند و پاکستان موسوم به خط لوله صلح(آی‌پی) می‌گذشت. سرانجام ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۱ در چابهار و نقطه صفر مرزی کلنگ آغاز عملیات ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان در خاک این کشور بر زمین زده شد.

هرچند ایران طبق قرارداد بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر خط لوله ۵۶ اینچ را از عسلویه تا ایرانشهر احداث و عملیاتی کرد اما این پروژه در خاک پاکستان نیمه‌کاره رها شد تا این‌که اسلام‌آباد امسال پس از ۱۰ سال وقفه، خبر از آغاز عملیات را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد