Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، قره‌جه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت:هر خانواری که منزل مسکونی آن‌ها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی افزود:همچنین علاوه بر تسهیلات بانکی این خانواده‌ها از مبالغ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهر‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی خطر سیلاب در منطقه داشلی‌برون گنبدکاووس بیان داشت: در حال حاضر حدود ۵ دستگاه بیل مکانیکی و لودر در منطقه برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستا‌های دوزالوم و داشلی برون در حال کار هستند. با بازدید‌های میدانی صورت گرفته دبی آب رودخانه اترک بالا است و احتمال خطر سیلاب در روستا‌های دوزالوم و داشلی برون وجود دارد.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است تا کمترین خسارت به این روستا‌ها وارد شود و مشکل خاصی برای این منطقه رخ ندهد.

طیار گفت: با توجه به وسعت و گستردگی سیل در استان گلستان، فردا شنبه وزیر اقتصاد به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور به همراه چند تن از مقامات کشوری از مناطق سیل زده شهر‌های مختلف استان بازدید کرده تا اقدامات لازم و اعتبارات لازم برای جبران خسارت مردم تخصیص دهند.

وی خاطرنشان کرد: چند فروند بالگرد اعزامی از ستاد بحران و جمعیت هلال احمر کشور امروز با امکانات و تجهیزات لازم را برای مناطق سیل زده وارد استان گلستان شدند.

نیاز ضروری مردم مناطق گرفتار در سیلاب موتور پمپ لجن کش است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز ضروری مردم مناطق گرفتار در سیلاب موتور پمپ لجن کش است، یادآور شد:خسارت زیادی به منازل مسکونی و واحد‌های تجاری گنبدکاووس و روستا‌های این منطقه شده و مردم گرفتار سیلاب و آبگرفتگی کامل معابر اصلی و منازل مسکونی شدند که انتظار می‌رود موتور پمپ لجن‌کش برای تخلیه این آب‌ها از دیگر استان‌ها و کشور ارسال شود.

وی با اشاره با آبگرفتگی کامل دوسوم شهر آق‌قلا در سیلاب شب گذشته و امروز ادامه داد: ۱۰۰ کیلو آرد از یکی کارخانه‌های آرد شهرستان گنبدکاووس در اختیار ۲ نانوایی شهرستان قرار داده شده تا نان پخت شود و به صورت رایگان بین مردم آق قلا و سیمین‌شهر و روستا‌های اطراف آن‌ها توزیع شود.

طیار با قدردانی از تحمل و صبوری مردم سیل زده گفت: از مردم خوب استان گلستان که گرفتار سیلاب شده قدردانی می‌کنم و به سبب مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کنم. همه تلاش خود را می‌کنم تا بتوانم خسارت‌های وارده را با تخصیص اعتبارات ملی و استانی جبران کنم.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهرـ چابهار ‌خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرگزی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: 70 سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی، نجات داده شدند.

این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر «چابهار - نیکشهر» در حال تردد بودند که به‌دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند که بلافاصله بعد از رها‌سازی از سیلاب توسط نیروهای راهداری اسکان اضطراری یافتند.

مدارس شیفت عصر سراوان و زاهدان غیرحضوری شد

براساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر امروز  به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

به استناد اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر فعالیت بارشی در استان و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان سراوان، فعالیت آموزشی مدارس شیفت عصر در تمام مقاطع تحصیلی امروز به صورت غیر حضوری خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر (فیلم)
  • تصاویر گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر + فیلم
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۸ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند