Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان اظهار کرد: تمام نیرو‌های آتش‌نشانی با افتخار امسال هم مانند سال گذشته تلاش می‌کنند تا در محیط‌هایی که مسافران تجمع دارند و استراحت می‌کنند، سفر ایمنی را برایشان تضمین کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان افزود: مسافران از پیک‌نیک و وسایل گرمایشی که تولید گاز مونوکسیدکربن می‌کند مانند ذغال، اجاق گاز‌های مسافرتی، سیلندرها، بخاری‌های نفتی و علاء‌الدین داخل چادر استفاده نکنند، زیرا باعث مسمومیت با گاز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه مورد دیگری که مشکل‌ساز و باعث خفگی است، کمبود اکسیژن در چادر‌های مسافرتی است، بیان کرد: چادر‌های مسافرتی به خاطر جنس خاصی که دارند، هوا به داخل آن نفوذ نمی‌کند و اگر پیک‌نیک هم نبرند باز هم به دلیل اینکه ۴ تا ۵ نفر در این چادر‌ها می‌خوابند با کمبود اکسیژن مواجه و دچار خفگی می‌شوند.

گلابی ادامه داد: مسافران باید توجه داشته باشند که نسبت به سایز چادرها، تعداد مناسبی از افراد در آن مستقر شوند تا مشکلی پیش نیاید و حتی زمانی که یک نفر هم داخل چادر بخوابد، باید یک روزنه‌ای باز باشد تا حرکت هوا وجود داشته باشد وگرنه باز هم دچار کمبود اکسیژن می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: مورد دیگری که در سفر‌های نوروزی داریم، اجتماع مردم در مکان‌هایی مانند میدان نقش‌جهان، سی‌وسه‌پل و مکان‌های تاریخی است که برای این موارد واحد‌های سیاری را در ساعات پیک ترافیک مستقر کردیم، گشت‌های موتوری، خودرو‌های سواری و خودرو‌های سنگین در محل‌های معین شده، مستقر هستند که اگر حادثه‌ای رخ داد، بتوانیم امدادرسانی کنیم.

وی همچنین از تصادفات جاده‌ای به عنوان مورد دیگری از حوادث نوروز یاد کرد و تصریح کرد: دغدغه ما و همکارانمان در هلال احمر، عدم رعایت موارد ایمنی رانندگان در مسافرت است، رانندگان خواب‌آلوده می‌شوند، ولی به خاطر اینکه زودتر برسند، استراحت ندارند و معمولاً در انتهای مسیر با یک بی‌احتیاطی حتی در حد خسارت مالی، سفر را تلخ می‌کنند.

گلابی با اشاره به اینکه بحث آمادگی و تنظیم خودرو برای سفر بسیار مهم است، از رانندگان خواست قبل از مسافرت، حتماً خودوری خود را معاینه و در صورت وجود مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری فقط باغ فدک را برای اسکان مسافران تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: ما در هیچ نقطه‌ای از اصفهان اجازه چادر زدن نمی‌دهیم و شهرداری این موضوع را ممنوع کرده است، فقط در مجموعه گردشگری فدک اجازه برپایی چادر داده شده است و در صورت مشاهده برپایی چادر در مکان‌های دیگر، شهرداری با هماهنگی نیروی انتظامی جمع می‌کند.

وی در ادامه مطرح کرد: به مسافرانی که وارد مجموعه فدک می‌شوند، بروشور می‌دهیم و بنر هم نصب کردیم، ولی باز هم با این احتمال که به بروشور و بنر توجه نکرده‌اند، مرتب با ترمومتر و حرارت‌سنج چادر‌ها را هر شب تا صبح به صورت شیفتی چک می‌کنیم تا حرارت باعث نشود که مونوکسید کربن باعث مسمومیت و خفگی شود.

گلابی در ادامه اذعان داشت: اقدام جدید سازمان آتش‌نشانی این بود که در فراخوانی از آتش‌نشان‌های داوطلب کمک خواستیم و چند ماه است که این افراد آموزش می‌بینند و جلیقه‌های مخصوص برای آن‌ها تهیه کردیم و واحد داوطلبین اداره آموزش و پژوهش ما در این زمینه تلاش بسیاری کردند تا این داوطلبان در این شب‌ها به کمک آتش‌نشان‌ها بیایند و امسال مانند سال گذشته هیچ نوع گازگرفتگی که منجر به فوت شود در باغ فدک نداشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان با توجه به اینکه رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز جاری است، متذکر شد: همکاران غواصمان کل مسیر رودخانه را به صورت استقرار ثابت و متحرک، مخصوصاً در نقاط پرخطر مانند محوطه پل‌ها و منطقه ناژوان به صورت گشت‌های سواری و خودرو‌های مخصوص امداد و نجات غواصی، در حال گشت‌زنی هستند و همچنین با وجود اینکه در کوه صفه همیشه در طول سال اکیپ امداد و نجات فعال است، ولی از روز ۲۷ اسفند ماه تا پایان تعطیلات این استقرار‌ها به صورت ویژه است که داخل محوطه کوه صفه خودرو‌های آتش‌نشانی هم مستقر هستند.

وی در پایان با اشاره به روز طبیعت، اعلام کرد: روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت است که تمهیداتی برای این روز داریم از جمله گشت‌های موتورسوار و دوچرخه‌سوار که با خاموش‌کننده‌ها داخل پارک‌ها و در بین جمعیت به صورت سوار بر دوچرخه و یا پیاده حرکت می‌کنند و در صورت مواجهه با مشکل، سریع عمل می‌کنند. 

  انتهای پیام/م     توصیه‌های مهم سازمان آتش‌نشانی برای مسافران نوروزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی نوروز98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر میعادفر، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت.

وی از فعالیت دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام حدودا یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

میعادفر با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدودا ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری برجای گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته