Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:35:23 GMT

بیش از 13 تن مواد غذایی فاسد در همدان معدوم شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۴۶۵۸

بیش از 13 تن مواد غذایی فاسد در همدان معدوم شد

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 13 تن و 337 کیلوگرم موادغذایی فاسد از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی (20 اسفند) تا پایان روز اول فروردین در این استان معدوم شده است.

دکتر لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هشت هزار 603 مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن، مجتمع های و رستوان های واقع در مسیر بین راهی توسط بازرسان بهداشت صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: متصدیان 98 مرکز عرضه موادغذایی، 18 باب اماکن و 6 اماکن واقع در مسیرهای بین راهی به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی به مرجع قضایی و دادگاه معرفی شدند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 60 واخد متخلف در این مدت زمان شناسایی و پلمب شدند که شامل 51 مراکز ، 6 باب اماکن و چهار واحد مستقر در مسیرهای بین راهی است.
دکتر رفعتی ادامه داد: با توجه به اهمیت کنترل کیفیت روغن، میزان آلودگی سطوح پخت مواد غذایی و لوازم پخت غذا، از دستگاه پرتابل برای بررسی این موضوع استفاده می شود.
وی افزود: سه هزار و 227 مورد سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل صورت گرفته است و در مورادی بحرانی به متصدی واحد تذکر و در صورت ضرورت آن واحد پلمب شده است.
به گفته رفعتی، 250 بازرس معاونت بهداشتی نظارت بر حدود 16 هزار واحد صنفی استان همدان را در قالب اجرای طرح سلامت نوروزی از 20 اسفند آغاز کردند.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی علوم پزشکی سلامت نوروزی مواد غذایی فاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: در گشت‌های نظارتی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه برداری و تعیین تکلیف، ضبط موقت شد و ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد با حکم معدوم شد. - اخبار استانها -

مسعود محمدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در استان تهران، با اشاره به برخورد با متخلفان در روزهای اخیر گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان تهران، اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران، بیش از 6 هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند.

وی افزود: در طرح مذکور که از 1 اسفند سال 1402 شروع شد و تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داشت؛ 46 اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از 46 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه‌برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد و 81 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف با حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است، گفت: پرونده 32 واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع و 10 واحد صنفی پلمب شده است.

معدوم‌سازی 47 تن مواد غذایی فاسد

محمدیان در پایان از شهروندان استان تهران خواست ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طریق سامانه 1512 برای پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • کشف ۲ تن مواد غذایی فاسد در قزوین / پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف