Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تنگه بهرام چوبین دژی به قامت بلند و تاریخی استان ایلام دارای آثار و بقایای تاریخی فراوانی به جای مانده از دوره‌های تاریخی گذشته دارد.

وی تصریح کرد: تنگه یا دژ بهرام چوبین در دره شهر که آمیزه ای از تاریخ و طبیعت است این روزها گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیوند تاریخ و طبیعت در دره‌ای خوش آب و هوا برای هر گردشگری رازهایی از تاریخ این دیار دارد، این دژ با داشتن آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

فرهادی تصریح کرد: این جاذبه‌های مهم تاریخی و و طبیعی شاهکاری از دست نقاش تاریخ و طبیعت و دل هر دوستدار طبیعتی را می‌رباید.

وی گفت: این اثر به دلیل قرارگیری در دل کبیرکوه یکی از بکرترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان ایلام است، این دژ متعلق به دوره ساسانیان و دارای کاربرد نظامی بوده و دارای آثار تاریخی از جمله قلعه‌ها، پلکان، سنگر و حوضچه‌های آب است.

وی عنوان کرد: دژ بهرام چوبین با همه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود مکانی مناسب برای گردشگران نوروزی است و علاوه بر تماشای معماری به جامانده از دوره ساسانیان می‌توان از جاذبه‌های طبیعی چشم نواز شهرستان دره شهر نیز لذت برد.

کد خبر 4574031

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان آبدانان دره شهر میراث فرهنگی ایلام شهرستان دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار شهرستان پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • «نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ