Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@20:24:55 GMT

ورود ۴/۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۵۱۸۷

ورود ۴/۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود چهار میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۸۰ نفر زائر و مسافر به استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین سال جدید خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان با بیان این مطلب گفت: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش دارد.   وی افزود: از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۷۸ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان خراسان رضوی وارد شده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال قبل ۳/۷ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  
سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: ۱۲۴ هزار و ۷۶۶ نفر از این افراد نیز با قطار به خراسان رضوی سفر کرده‌اند که این تعداد رشدی ۱/۸ درصدی داشته است.   فروزان آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به این استان وارد شده‌اند را نیز ۶۵ هزار و ۵۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۷/۱ درصد کاهش داشته است.    وی افزود: تعداد زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین سال ۱۳۹۸ به خراسان رضوی وارد شده‌اند هم سه میلیون و  ۷۱۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که این میزان در مقایسه با سال گذشته با رشد ۹ درصدی مواجه بوده است.   مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان در خصوص آمار ورود زائران و مسافران به مشهد در این مدت تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۱۵ نفر در این مدت به کلان‌شهر مشهد وارد شده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۳/۹ درصد افزایش دارد.   فروزان عنوان کرد: ۲۲۸ هزار و ۶۰۸  نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده‌اند که این میزان در مقایسه با سال قبل، سه درصد رشد داشته است.    وی ادامه داد: ۱۲۴ هزار و ۷۶۶ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده‌اند که این رقم رشدی ۱/۸ درصدی را نشان می‌دهد.   سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خرسان رضوی تعداد زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد به مشهد وارد شده‌اند را ۶۵ هزار و ۴۰۹ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۱۷/۱  درصد کاهش دارد.   فروزان گفت: تعداد زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود طی روزهای ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین سال جدید به مشهد وارد شده‌اند، هم دو میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۲ نفر است که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشدی ۵/۲ درصدی داشته است.   منبع: ایسنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش ورود زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری‌خواه اظهار کرد: این بارش‌ها در روزهای پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده‌های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

غیوری‌خواه با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی