Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:44:05 GMT

در طول سفر ظرف‌هایتان را با آب نهر نشویید

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۵۲۵۰

در طول سفر ظرف‌هایتان را با آب نهر نشویید

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: آب‌هایی که در طول مسیر به‌صورت نهر و چشمه جاری شده‌اند، اغلب آلودگی میکروبی دارند و یا به انواع تخم انگل‌ها آلوده شده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر زهرا ضمن گفت: بهتر است خانواده‌ها برای شستن  ظروف و لیوان‌های مورد استفاده در طول سفر از آبی که ازمنزل با خود آورده‌اند، استفاده کنند زیرا ممکن است به دلیل سرازیر شدن فاضلاب‌های صنعتی، انواع آلودگی‌های شیمیایی را داشته باشند و سلامت بدن را به‌طور جدی به خطر بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه می‌شود در طول سفر حتما آب معدنی بنوشید و یا این که قبل از حرکت و در منزل آب سالم را در چند بطری تمیز بریزید و در یخدان حمل کنند. برای تهیه چای نیز می‌توانید یک فلاسک آبجوش همراه ببرید و در طول راه از چای تمیز و مطمئن برای رفع خستگی وتمدد اعصاب استفاده کنید.

عبداللهی در پاسخ به اینکه خوردن چه غذایی در طول سفر مناسب است،‌ گفت: مطمئن‌ترین راه این است که غذای ساده‌ای در منزل تهیه و در یک ظرف خنک نگهداری کنند. همچنین غذایی که برای بین راه تهیه می‌کنند، نباید آبکی باشد. غذاهای آبکی مثل انواع خورش‌ها سریع‌تر فاسد می‌شوند. میکروب‌ها و باکتری‌ها در فضای مایع، محیط مناسب‌تری برای رشد وتکثیر دارند.

بنابر اعلام پایگاه جامع آموزش و فرهنگسازی سلامت وزارت بهداشت، وی همچنین اظهارکرد: غذاهای خشک مثل انواع کوکوها، کتلت، شامی، انواع دلمه‌ها ، انواع پلوها همراه با گوجه فرنگی ،کاهو و خیار تازه و لیمو ترش که طی چهار مرحله سالم‌سازی سبزیجات شسته شده‌اند، غذاهای مناسبی برای سفر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفر نوروز وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید

علی منجزی، شهردار صالح شهر گفت: نمایشگاه یک روزه صنایع‌دستی و غذا‌های بومی محلی زنان فعال مشاغل خرد خانگی صالح شهر با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، غذا‌های محلی و صنایع‌دستی زنان کار آفرین صالح شهر برگزار گردید.

به گفته او در این نمایشگاه انواع صنایع دستی از قبیل انواع مختلف بافتنی، عروسک سازی، وسایل زینتی، انواع غذا‌های بومی، محلی کار دست زنان کار آفرین صالح شهردر معرض دید عموم و مسافران نوروزی قرار گرفت.

او می‌گوید: به علت استقبال خوب مردم و مسافران نوروزی از این نمایشگاه هر هفته روز‌های جمعه این نمایشگاه برگزار می‌گردد.

شهردار صالح شهر گفت: این نمایشگاه روز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ و با همکاری شهردار و شورای اسلامی صالح شهر، اداره میراث فرهنگی و گردشگری گتوند، حوزه مقاومت امام حسین (ع) و مدارس صالح شهر در محل فضای سبز صالح شهر برگزار گردید، که مورد استقبال عموم قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید
  • مرکز ساخت تابلو استیل نقشه جهان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • وقتی مظفرالدین شاه در یک نمایش فقط دختران خوشگل را می‌بیند!
  • هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • در سفر به استان سمنان چه سوغاتی بخریم ؟
  • نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید
  • تولید انواع زولبیا و بامیه و شیرینی در شهر سین