Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در ادامه برخورد خشن نيروهاي امنيتي فرانسه با معترضان به سياست‌هاي رئيس‌جمهور اين کشور، فرمانده نظامي پاريس از مجوز شليک آزاد براي پليس به تظاهرات‌کنندگان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در حالي که خشونت نيروهاي امنيتي فرانسه با معترضان به نظام سرمايه‌داري تا کنون حدود دوازده کشته و دو هزار مجروح برجاي گذاشته اما قرار است در تازه‌ترين دور اعتراضات، مُشت پليس فرانسه آهنين‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژنرال «برونو لراي» فرمانده نيروهاي نظامي مستقر در پاريس شامگاه جمعه اعلام کرد که نيروهاي امنيتي فرانسوي که براي مقابله با نوزدهمين هفته اعتراضات در روز شنبه (امروز) اعزام شده‌اند، در صورتي که جان خود يا شهروندان در تهديد قرار گرفت، اجازه شليک (گلوله جنگي) دارند.
به نوشته وبگاه روزنامه «ديلي ميل» لراي در يک مصاحبه راديويي با بيان اينکه به نظاميان فرانسوي دستورات سختگيرانه داده شده اما اين باعث نمي‌شود که در صورت مشاهده تهديد مرگبار عليه خود يا شهروندان، اجازه شليک مستقيم نداشته باشند.
وي با تروريست توصيف کردن هموطنان خود که فقط قصد اعتراض مسالمت‌آميز به نظام سرمايه‌داري فرانسه را دارند، افزود: «دستورات به‌قدري شفاف هستند که آنها (سربازان) نگراني نداشته باشند... هدف من سياسي نيست... بلکه هدف يک سرباز، مبارزه با تروريسم است که آن را براي سال‌هاست انجام مي‌دهيم».
همچنين گفته مي‌شود که ارتش فرانسه با انواع و اقسام تجهيزات نظامي، از حدود پنج هزار نيروي پليسي که براي مقابله با معترضان در هفته نوزدهم در پاريس استقرار يافته‌اند، حمايت مي‌کند.
پليس فرانسه همچنين علاوه بر خيابان شانزه‌ليزه و مسيرهاي اطراف آن، تظاهرات امروز در چند شهر ديگر از جمله «مارسي، نيس و متز» نيز ممنوع اعلام کرد.
پس چند هفته اعتراضات مسالمت آميز، روز شنبه گذشته تظاهرات جليقه زردها مجددا به خشونت و درگيري با پليس کشيده شد و تعدادي بانک و مغازه و خودرو در خيابانهاي پاريس به ويژه در خيابان اليزه به آتش کشيده شد.
در طول هفته‌هاي گذشته، پليس فرانسه از هزاران گلوله‌ لاستيکي عليه معترضان استفاده کرده است که به نقص عضو در افراد منتهي شده است. اين اقدام اگرچه انتقادهاي فراواني را به دنبال داشته اما نيروهاي پليس و ژاندارم‌هاي فرانسوي همچنان مجاز هستند که اين تسليحات را به کار گيرند.
به دنبال گزارش‌هاي بي‌شمار از خشونت‌ها عليه معترضان، سازمان ملل متحد اخيرا از دولت فرانسه خواسته است در زمينه خشونت پليس فرانسه عليه معترضان در تظاهراتهاي جليقه زردها تحقيق و تفحص کند.
از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت ماکرون تظاهرات کرده‌اند. اين تظاهرات‌ها نخست مسالمت‌آميز بودند اما با دخالت پليس درگيري‌هاي خياباني را به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شليک آزاد پليس فرانسه نظام سرمايه داري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)

زمانی نازی ها بزرگترین توپ جهان را ساختند که ۱,۴۹۰ تن وزن داشت و گلوله هایی به طول بیش از ۳.۶ متر را شلیک می کرد تا فرانسه را ویران کنند. توپ ریلی Schwerer Gustav که آلمانی ها آن را «سلاح معجزه آسا» می نامیدند، بزرگترین آتشبار توپخانه ای بود که در جنگ جهانی دوم به کار گرفته شد.

به گزارش روزیاتو، از روی زمین این توپ مانند یک ساختمان چهار طبقه به نظر می رسید – و بیش از ۴۲.۶ متر طول و بیش از ۶ متر عرض داشت. فقط لوله این سلاح شگفت‌انگیز ۳۰.۵ متر طول داشت – و می‌توانست دو نوع گلوله شلیک کند: یک گلوله بیش از ۴.۸ تنی با قدرت انفجاری بسیار بالا و یک گلوله سوراخ‌کننده بتن به وزن بیش از ۷.۵ تن. هر گلوله این توپ از دو مرد بلندتر و دو برابر عرض یک انسان بود. این توپ آنقدر بزرگ بود که صدها مرد فقط برای کار با آن و شلیک یک گلوله مورد نیاز بود.

توپ گوستاو با کالیبر ۷۷.۵ سانتیمتر می‌توانست اهدافی را در فاصله ۴۸ کیلومتری هدف قرار دهد، با نیرویی که می توانست همه چیز را نابود کند. این توپ در واقع در پنج بخش حمل می شد: حلقه و بخش انتهایی توپ، لوله که به دو قسمت تقسیم می شد، جلیقه لوله، پایه و قلاب ها.

این ابر توپ توسط کمپانی Krupp – یک شرکت فولاد مستقر در اسس- در سال ۱۹۳۶ و برای کمک به تهاجم آلمان به فرانسه در مه ۱۹۴۰ طراحی شد، اما بعداً در جنگ تنها علیه اتحاد جماهیر شوروی استفاده شد. در آن زمان، مفهوم چنین سیستم توپخانه ای غول پیکری از قبل وجود داشت – کشورهایی مانند بریتانیا که توپ ۳۹ تنی تزار را در اختیار داشتند و آلمان در سال ۱۹۱۴ توپ ۴۷ تنی “Big Bertha” را توسعه داد.

هیتلر نیز رویای داشتن چنین سیستم تسلیحاتی گسترده ای را در سر می پروراند که نه تنها بتواند دشمن را بترساند – بلکه اهداف مورد نظر را نیز با خاک یکسان کند. در دهه ۱۹۳۰، نازی ها شروع به طراحی نقشه هایی برای چنین سلاحی کردند که بتواند از خط دفاعی موسوم به ماژینو لاین فرانسه عبور کند. این امر مستلزم آن بود که چیزی بسازند که بتواند ۶.۷ متر بتن تقویت شده و حداقل یک متر فولاد جامد را سوراخ کند – به عبارت دیگر، سلاحی متفاوت از آنچه جهان تا آن زمان دیده بود.

در حالی که نازی ها توانستند چنین قطعه توپخانه ای غول پیکری را بسازند، برای استفاده از این توپ عظیم در فرانسه کمی دیر شده بود. اگرچه از توپ Schwerer Gustav برای عبور از خط ماژینو لاین استفاده نشد، نازی ها قدرت این سلاح جدید را در سال ۱۹۴۲ آزمایش کردند.

طبق گزارش ها، تیمی متشکل از ۱,۰۰۰ مرد چندین هفته طول کشید تا این توپ را سرهم بندی کنند و سپس آن را برای کمک به ارتش آلمان نازی در طول محاصره سواستوپل ارسال کنند.

توپ Schwerer Gustav برای اولین بار در نبرد سواستوپل بکار گرفته شد و برای نابودی یک انبار مهمات زیرزمینی، به سمت یک صفحه سنگی بسیار مستحکم شلیک کرد. برای بیش از یک ماه، این توپ غول پیکر بر شهر محاصره شده شوروی گلوله ریخت و در این مدت حدود ۵۰ گلوله بزرگ شلیک کرد.

سواستوپل پس از شکسته شدن خط دفاعی اش در پایان محاصره به یک ویرانه تبدیل شده بود – و قدرت های محور پیروزی قاطعی را به دست آوردند. بلافاصله پس از آن، نازی ها این توپخانه را به لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) منتقل کردند، اما این سلاح دیگر هرگز استفاده نشد.

زمانی که نیروهای شوروی، آلمان نازی را عقب راندند، تمام ردپاهای این توپ از اسناد نظامی ناپدید شد، بدون اینکه ردی از آن باقی بماند. به احتمال زیاد، آلمانی ها توپ غول پیکر خود را برای جلوگیری از افتادن آن به دست متفقین نابود کردند – و دیگر هرگز دیده نشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • حمایت فرانسویان از فلسطین