Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اسکان موقت بیش از ۸ هزار حادثه دیده سیل و برف و کولاک در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان محمدعلی هروی در خصوص آخرین آمار امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان و گرفتار در برف و کولاک اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ساعت ۲۳ دوم فروردین ماه جاری که ۱۰ شهرستان درگیر حوادث سیل و برف و کولاک بوده ۵۶ هزار و ۲۵۳ نفر دچار حادثه شده که به ۵۰ هزار و ۲۳۱ نفر امدادرسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این تعداد ۸ هزار و ۱۵ نفر اسکان موقت داده شده و عملیات تخلیه آب از ۱۰ هزار و ۸۳ منزل اجرایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه در این مدت ۲۸۹ خودرو رهاسازی شد، تاکید کرد: یک هزار و ۵۵۱ امدادگر و نجاتگر در غالب ۳۴۹ تیم در این مدت عملیات امداد و نجات را بر عهده داشته که ۴۷ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی نجات، ۲۱۶ دستگاه خودروی کمک‌دار، ۱۲ قایق نجات، ۱۴۸ موتور پمپ لجن‌کش و چهار فروند بالگرد در عملیات‌های امداد و نجات بکارگیری شدند.

هروی افزود: این چهار بالگرد در این مدت ۲۴ ساعت و ۱۵ دقیقه پرواز را در ۲۵ سورتی همراه ۶۱ نیروی امدادی اجرایی کردند که ۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بار از قبیل: تجهیزات و مواد خوراکی مورد نیاز برای حادثه دیدگان توسط این بالگرد‌ها به منطقه ارسال شد.

وی تاکید کرد: در این مدت ۲۱ هزار بطری آب معندی، یک هزار و ۲۹۱ چادر امدادی، ۱۶ هزار و ۷۰۴ قوطی کنسرو، ۳۲ هزار و ۱۲۰ قرص نان، ۲۰۰ کیلوگرم برنج، ۷ هزار و ۱۸۰ تخته پتو، ۱۰ هزار و ۹۱۰ بسته غذلیی، ۶۷ بطری روغن، ۳ هزار و ۲۸۴ تخته موکت و ۳ هزار و ۱۷۰ کیلوگرم نایلون بین حادثه دیددگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: خوشبختانه نگاه مهربانانه هم استانی‌ها و مردم خوب کشورمان در حوادث همیشه وجود داشته و با هماهنگی‌های صورت گرفته کمک‌های مردمی به پایگاه‌های امدادی هلال احمر در استان تحویل که با مدیریت و برنامه‌ریزی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

وی گفت: در این مدت ۸ هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی بزرگ و ۲۵۰ بطری آب معدنی کوچک، ۷۸ قوطی شیر خشک و ۲۵ عدد پوشک اقلام اهدایی جمع‌آوری شده بوده است.

وی  بیان کرد: مردم عزیزی که قصد کمک نقدی به مردم سیل زده استان گلستان دارند می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* اقدام کنند.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر سیل زده استان گلستان کمک نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیمار حادثه دیده خارگی با بالگرد در شرایط بد آب و هوایی

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ظهر امروز و برابر اطلاعات دریافتی از بیمارستان خلیج فارس خارگ، نیاز به اعزام یک بیمار حادثه دیده تصادف با علائم شکستگی متعدد و خون ریزی به مدیریت عملیات عمومی خارگ اعلام شد.

وی افزود: باهم افزایی و همگرایی مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران و بخشدار ویژه خارگ یک فروند بالگرد عملیات توسط شرکت نفت فلات قاره خارگ در اختیار تیم اعزام بیمار قرار گرفت.

مدیر عملیات عمومی خارگ تصریح کرد: این بیمار به اضافه ۲ همراه طبی ساعت ۱۵و ۲ دقیقه برای ادامه روند درمان به مرکز شهرستان اعزام شد.

احمدی خاطرنشان کرد: از درایت و حس مسئولیت پذیری خلبانان شرکت نفت فلات قاره و پرسنل فرودگاه شهدای خارگ که در این شرایط اورژانسی در کنار تیم اعزام حضور داشتند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

کد خبر 6080215

دیگر خبرها

  • ۴۹۱ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ ۵۳۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • اعزام بیمار حادثه دیده خارگی با بالگرد در شرایط بد آب و هوایی