Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:32:19 GMT

استمرار هوای مطلوب تهران

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۵۵۷۷

استمرار هوای مطلوب تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از ادامه شرایط سالم برای کیفیت هوای پایتخت خبر داد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز(۳ فروردین) است و برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرایط جوی تا فردا (۴ فروردین) همچنان ادامه دارد و در برخی ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه خواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد. همچنین تا روز آینده دما افزایش نسبی خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها طی صبحگاه امروز (۳ فروردین) وضعیت کیفیت هوای سالم در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود. انتظار می‌رود همزمان با افزایش میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر، شرایط کیفیت هوای پایتخت بهبود یابد و وضعیت سالم کیفی هوا تا چهارمین روز از بهار ۹۸ همچنان تداوم داشته باشد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ و هوا در شرایط سالم بود،گفت: این شاخص هم‌اکنون ۷۲ و هوا در شرایط سالم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پايتخت تهران کیفیت هوای تهران هواي سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت آذر  با ۸۰‌ای کیو آی سالم و در وضع فابل قبول است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای   ۷۹‌ای کیو آی هم،   هم  اکنون سالم  و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با  عدد ۸۴  دیروز نشانگر ۴ درجه  کاهش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ سلامت هوای شهر بکوشند.

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • هوای تهران در مدار سلامت