Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با جاری شدن سیلاب در مناطق مسکونی استان گلستان، سازمان بهزیستی کشور تیم مداخلات و حمایت‌های روانی و اجتماعی را برای ارائه خدمات تخصصی مددکاری به گروه معلولان، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست اعزام می‌کند. ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: بارندگی‌های اخیر در استان گلستان و جاری شدن سیلاب از مسیر رودخانه‌ها به سمت مناطق مسکونی همزمان با سال نو باعث آسیب‌دیدگی واحدهای مسکونی‌، اراضی زراعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ساکنین مناطق مختلف استان به ویژه شهرهای گمیشان، آق‌قلا و بندر ترکمن شد.

با توجه به اینکه احتمال وقوع سیلاب از هفته پیش توسط ستاد مدیریت بحران به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده بود، مدیرکل بهزیستی استان گلستان به منظور آمادگی واحدهای تحت نظارت به ویژه مراکز شبانه‌روز متولی نگهداری از افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی گروه‌های هدف را در دستور کار خود قرار داده تا در صورت مواجهه با شرایط بحرانی آمادگی لازم برای کاهش اثرات و پیامدهای احتمالی در جامعه هدف وجود داشته باشد.

بر همین اساس، از نخستین ساعات وقوع سیلاب معاونت‌های تخصصی و مدیران واحدهای نظارتی با حضور در مناطق سیل‌زده به بررسی و ارزیابی وضعیت موجود پرداخته و نکات ایمنی را تحت نظارت و مورد تأکید قرار دادند.

با شدت گرفتن بارندگی مدیران در جلسات اضطراری  حضور داشته و آخرین وضعیت جامعه هدف به ویژه افراد مقیم در مراکز نگهداری را بررسی کردند که بر این اساس می‌توان اعلام کرد در حوزه شهرستان آق‌قلا سازمان بهزیستی فاقد مراکز شبانه‌روزی بوده و در سایر شهرستان‌های استان گلستان نیز با توجه به آخرین بازدید، و دیدار انجام شده با مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی وضعیت مراکز عادی و مددجویان در شرایط مطلوب به سر می‌برند.

در حال حاضر تیم مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی در حوادث و بلایای طبیعی بهزیستی گلستان (محب)، در شهرستان‌های گفته شده مستقر و خدمات تخصصی مددکاری، روانشناختی و مشاوره‌ای به شهروندان آسیب‌دیده توسط کارشناسان اداره کل بهزیستی ارائه می‌شود.

اعزام دومین محموله امدادی شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده گلستان + تصاویراسکان موقت بیش از 8 هزار حادثه دیده سیل و برف در گلستان/ پرواز 24 ساعته بالگردهابازسازی خانه‌های مددجویان بهزیستی سیل زده در استان گلستانانتهای پیام/ R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان گفت: حدود ۴۷۷ نفر کودک از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی طیف اوتیسم استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: یک مرکز شبانه روزی بستری موقت برای این بیماران فعال است اما سیاست بهزیستی مبنی بر افزایش مراکز شبانه روزی نیست زیرا معتقد به استفاده از مراکز روزانه و آموزش از طریق خانواده است.


وی گفت: براساس بررسی ها شمار این اختلال در حال افزایش و در پسرها چهار برابر بیشتر از دخترها رخ می‌دهد.


معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مراکز بهزیستی، روش‌های متمرکز فردی و چهره به چهره و در برخی موارد برگزاری کلاس دو یا سه نفره به صورت گفتار درمانی و کار درمانی با هدف بهبود فرد صورت می‌گیرد.


وی گفت: سن ۲ تا ۵ سالگی دوران طلایی یک فرد اوتیسمی است که باید مداخلات درمانی و آموزشی برای فرد انجام شود که این امور از سال ۱۳۸۰ وارد فرایند توانبخشی بهزیستی و از آن زمان این اختلال درمان می‌شود.


پورشبانیان با اشاره به اینکه عمده برنامه های آموزشی بهزیستی متمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی فرد است، بیان داشت: یکی از روش‌ها برنامه جامع (ABA) است که حوزه‌های مختلفی از جمله مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، شناخت، کارکردهای اجرایی، حرکت، مهارت‌های انطباقی، بازی و زبان را شامل می‌شود که اگر به تعداد ساعات لازم انجام شود، برای یک کودک مبتلا به اوتیسم کافی است و این کودکان نیازی به شیوه‌های دیگر ندارند.


اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.


این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به ‌طور اجتماعی می‌شود.
کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.

دیگر خبرها

  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • استقرار تیم‌های عملیاتی واکنش سریع آبفای تهران برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده +فیلم
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • شورای امنیت باید برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور