Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رضا شامحمدی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اظهار کرد: در سال ۹۷ مطابق با نیاز‌های شهرستان‌ها برنامه‌های خاص و متنوعی در استان اعمال شد که اهداف این برنامه‌ها عبارت بودند از:توسعه فرهنگ مهارت آموزی، آموزش بر اساس تقاضا محوری و توسعه عدالت اجتماعی در راستای فرهنگ مهارت آموزی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شامحمدی افزود:طرح ایران مهارت طرح مشترکی بین آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای بود که برای مقاطع هفتم، هشتم و نهم اختصاص دارد در این طرح کار‌های مهارتی به دانش آموزان آموزش داده میشود تا در آینده برای انتخاب شغل مسیر آسان تری را داشته باشد. این طرح تا پایان سال تحصیلی ۹۷-۹۸ ادامه خواهد داشت که در طول این مدت بالغ بر ۶ هزار نفر از این آموزش برخوردار میشوند. در سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح آموزش دیده اند.

وی با ابراز خشنودی از تشکیل شورای عالی مهارت، گفت:کار مثبتی که در سال ۹۷ با حمایت و دستور استاندار و با حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط، شکل گرفت تشکیل شواری عالی مهارت بود که باعث ایجاد هم افزایی در راستای تقاضا محوری میشود. از جمله در این شورا مقرر شد که در شهرستان‌های شازند بیشتر رشته‌های کشاورزی و در شهر فرمهین کفش دوزی آموزش داده شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت:آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق سومین هدف خود تلاش دارد تا در روستا‌ها و مناطق محروم نیز اقدام به آموزش کرده و برنامه‌های متنوع و مدونی دارد.

او خاطر نشان کرد:اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در سال ۹۷ توانسته بیش از ۱۴۸ درصد تعهدات خود را عملی کند؛ که بیشتر هدف سال جاری بر صنعت و دانشگاه‌ها بوده است

شامحمدی افزود:امسال در صنعت ۱۳۲ درصد و در دانشگاه‌ها ۱۱۶ درصد عملکرد فنی و حرفه‌ای بوده است. در بخش‌های دولتی نیز حدود ۲۲ هزار نفر و ۱۴ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد آموزش دیده اند که در مجموع در سال جاری بالغ بر ۴۰ هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دیده اند.

وی از طرح قرارگاه مهارتی خبر داد وگفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری طرحی شکل گرفت به نام قرارگاه مهارتی که مختص سربازان بود و به صورت آزمایشی در استان مرکزی این طرح برگزار شد و در این طرح بیش از ۲ هزار و ۴۴۲ نفر آموزش دیده که بعد از اتمام دوره مقدس سربازی حداقل یک مهارت در کنار آموزش‌های نظامی فراگرفته اند.

انتهای پیام/ی

آموزش غیر نظامی برای سربازان استان مرکزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد

جلیل شهریاری گفت: رائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو را برای مهارت آموزان برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه کارآموزان بصورت آزاد برای آموزش در استان‌های دیگر و پایتخت هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند که با اجرای این دوره رایگان در بخش دولتی مشکلات شهریه‌ها و هزینه ایاب و ذهاب برطرف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره اتمام دوره در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه بیان کرد: در پایان دوره مهارت آموزانی که نمره قبولی را در آزمون تئوری و عملی کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفره این دوره ادامه داد: مهارت آموزانی که دوره‌های اولیه تنظیم موتور و برق خودرو را گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود