Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:40:59 GMT

جایگاه آب در بودجه‌های سالانه کم رنگ است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۵۸۲۳

جایگاه آب در بودجه‌های سالانه کم رنگ است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: جایگاه آب و اعمال مدیریت مصرف در بودجه‌های سالانه کشور درحالی کم رنگ دیده می‌شود که بحران کم آبی در این سال‌ها به شدت منابع آب را تهدید کرده است.

«علی سیدزاده» امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هرچه جایگاه آب در بودجه های سالانه بیشتر در نظر گرفته شود، بهتر می توان به اجرای طرح های مدیریت مصرف آب کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب ملی در بخش مدیریت مصرف آب شهری در اختیار شرکت آب و فاضلاب کشوری پارسال سه میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، افزود: این اعتبارات در بودجه امسال رشدی سه برابری یافته است.
سیدزاده ادامه داد: چنانچه این اعتبار مصوب شده و تخصیص داده شود، به شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور این امکان را می‌دهد که برای توزیع رایگان تجهیزات کاهنده مصرف بین متقاضیان بهتر عمل کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان ساخت: این دفتر در بخش تجهیزات مدیریت مصرف برای امسال طرح های سرمایه گذاری زیادی در دستور دارد؛ همچنین مذاکره با شرکت های تولیدکننده شیرآلات برای تولید تجهیزات کاهنده مصرف مطابق الگوی پیشنهادی، امسال ادامه خواهد یافت.
سیدزاده خواستار حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی برای ترغیب آنها نسبت به ساخت محصولات کم مصرف شد و گفت: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه جدی تر عمل کنند.
به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با اختصاص تسهیلات بیشتر به تولید کنندگانی که در ساخت محصولات خود به مدیریت مصرف توجه دارند ضمن تشویق آنها، کل تولید را به این سمت هدایت کند و نیز دولت به جای پرداخت تسهیلات برای خرید و توزیع رایگان تجهیزات کاهنده، این تسهیلات را به تولیدکنندگان اختصاص دهد.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، شرکت آب و فاضلاب کشور توزیع رایگان تجهیزات کاهنده مصرف را راهکاری مناسب ندانست و افزود: به جای این کار باید تولیدکنندگان حمایت شوند.
سیدزاده با تاکید بر اینکه وظیفه شرکت های آب و فاضلاب تنها توزیع رایگان تجهیزات کاهنده مصرف نیست، ادامه داد: مردم باید خود در زمینه استفاده از این تجهیزات احساس نیاز کنند و آن هنگام است که به سمت استفاده بیشتر تمایل خواهند داشت.
وی تحقق این مهم را در گرو عزم ملی و فرهنگ سازی گسترده دانست و ورود جدی تر رسانه ها به بحث فرهنگ سازی در مصرف آب را خواستار شد.
اقتصام**2078**9189** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت آب و فاضلاب اعتبارات مديريت مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار

 با اوج دوباره مصرف سوخت در کشور، روز سه‌شنبه، (هفتم فروردین‌ماه)، ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

از یکم تا هفتم فروردین‌ماه امسال، به‌طور میانگین ۱۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا هفتم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۶ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

این شرکت با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواسته است با مدیریت مصرف سوخت و به‌کارگیری نکات مدیریت بهینه، این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • الزام استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب برای صدور پایان کار
  • مصرف سوخت همچنان افزایشی است
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • بارندگی‌های اخیر در اهواز منجر به اتفاق خاصی نشد
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • قرص کاهنده کلسترول در ژاپن ۲ نفر را به کام مرگ کشاند
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود