Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیدی گفت: اورژانس قم از ۲۵ اسفند تا اول فروردین هزار و ۴۱۷ مورد ماموریت انجام داده و هزار و ۴۵۰ نفر بیمار و مصدوم را یا به بیمارستان منتقل کرده و یا در محل خدمات داده است.

«محمد شهیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قم، با اشاره به اقدامات و برنامه های اورژانس 115 قم، در ایام نوروز گفت: طرح امداد نوروزی اورژانس 115 قم از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 17 فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم بیان داشت: از ابتدای اجرای طرح تا روز نخست فروردین ماه، 424 گزارش تصادف شهری و جاده ای به اورژانس اعلام شده که در این راستا ۲۳۴ مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شده است.

وی ادامه داد: 96 نفر طی این مدت در جاده های استان دچار حادثه شدند که متاسفانه یک نفر از این مصدومان در صحنه جان خود را از دست داد.

شهیدی ابراز داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد هستیم که تعداد تصادفات با مدت مشابه سال گذشته و بازده زمانی مشابه تا پایان روز نخست فروردین ماه، ۱۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: اورژانس قم از 25 اسفند تا اول فروردین هزار و 417 مورد ماموریت انجام داده و هزار و ۴۵۰ نفر بیمار و مصدوم را یا به بیمارستان منتقل کرده و یا در محل خدمات داده است.

وی از راه اندازی سه ایستگاه سلامت در سطح جاده های استان خبر داد و گفت: این ایستگاه ها در محور اتوبان قم کاشان، قم تهران و عوارضی دایر شده که اقدام به خدمات سرپایی درمانی می کند و با راه اندازی آنها حجم عمده مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی استان کاهش یافته است.

شهیدی گفت: 22 پایگاه اورژانس درون شهری و 18 پایگاه جاده در محورهای مواصلاتی استان قم اقدام به خدمات رسانی و امدادرسانی به مصدومان حوادث می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین یک فروند بالگرد، 42 دستگاه آمبولانس، 20 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 350 نفر از پرسنل عملیاتی، ستادی و مدیریتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم در طرح نوروزی سال جاری در خدمت همشهریان و زائران و مسافران نوروزی هستند.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف اعتکاف اعتکاف ماه رجب نوروز استان بوشهر خسارت سیل عید نوروز شبستان اورژانس قم اورژانس ۱۱۵ خدمات اورژانس اورژانس هوایی اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید