Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به شرایط بحرانی و حجم انبوه گردشگران و مسافران نوروزی در سفر به یزد گفت: از ظرفیت خانه‌های استان یزد در اسکان میهمانان نوروزی استفاده می شود.

سیدمصطفی فاطمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به شرایط بحرانی در اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: برای نوروز 98 ظرفیت اسکان نسبت به سال گذشته 20 هزار نفر افزایش یافت اما این ظرفیت نیز در نخستین روز از تعطیلات نوروزی تکمیل شد و بیش از 115 هزار نفر اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در روز دوم ظرفیت اسکان را به بیش از 127 هزار نفر رساندیم، ادامه داد: این ظرفیت ایجاد شده نیز باز هم تکمیل شد و از شب گذشته مجبور شدیم از ظرفیت اضطرار و سالن های ورزشی و حسینیه ها برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد عنوان کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان هم سالن های خود را در اختیار ستاد اسکان گذاشت و ائمه جمعه نیز با بازکردن مصلی‌ها در اسکان مردم نقش موثری داشتند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی شده بود اما از حجم ورود مسافر غافلگیر شدیم، اضافه کرد: در حال حاضر برخی از سالن های کارخانجات و خوابگاه های واحدهای تولیدی را نیز برای اسکان در اختیار گرفتیم تا مردم بتوانند سرپناهی در ایام نوروز و سفر خود به شهر تاریخی یزد داشته باشند.

فاطمی عنوان کرد: تمامی ظرفیت ها و امکانات اقامتی و پذیرایی استان از هموطنان عزیز مهیا شده و مردمان دیار دارالعباده و خطه کویری ایران برای پذیرایی از مهمانان سنگ تمام گذاشتند.

وی با اشاره به امکان اقامت در خانه‌های خالی به عنوان یکی از ظرفیت هایی که در ایام نوروز مورد استقبال مسافران و میهمانان نوروزی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: ستاد اسکان با تشکیل جلسات اضطرار اطلاعیه ای صادر کرده تا مردم نیز برای پذیرش مهمانان کمک کنند و خوشبختانه بسیاری از مردم تماس گرفتند و خانه‌های خود را در اختیار مسافران قرار دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان این که در حال حاضر ظرفیت تمام هتل‌ها و محل‌های اسکان نوروزی در یزد تکمیل شده است، افزود: طی روزهای گذشته جمعاً بیش از 160 هزار نفر در هتل‌ها، مدارس و خانه‌های مسافر اسکان داده شدند.

فاطمی در ادامه با اشاره به این که مسافران نوروزی یزد از تمام استان‌های کشور هستند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران نوروزی در عید 98 نسبت به سال گذشته 1.5 تا 2 برابر باشد.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از 800 هزار مسافر نوروزی یزد را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب کردند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استفاده از ظرفیت اسکان مسافران نوروزی گردشگران و مسافران نوروزی مسافران یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی مطهری در گردهمایی مدیران مدارس ارومیه که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مدرسه نیلوفر برگزار شد، سرانه ورزشی استان پیش از دولت سیزدهم را ۱۰ سانتی‌متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه ورزشی استان در طی دو سال اخیر نزدیک به ۲ برابر (۲٠سانتی متر مربع) شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۰۷ هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان طی ۲ سال اخیر اضافه شده  است، گفت: با افزودن ۷ سالن ورزشی به ۱۱۳ سالن موجود استان، امروز سالن‌های ورزشی استان فعال به ۱۲۰ مورد رسیده است. 

مطهری با بیان اینکه ۸۶ چمن مصنوعی با نگاه ویژه به مناطق محروم به چمن‌های مصنوعی استان افزوده شده است، گفت: ۳۰ مورد تعویض کف‌پوش سالن‌های ورزشی، ایجاد و تجهیز ۴۲ کلاس درس تربیت بدنی، بهسازی، تعمیر و تجهیز ۱۹ باب سالن ورزشی در دولت سیزدهم در قالب طرح‌های شهید سلیمانی ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی فعلی استان با میانگین سرانه ورزشی کشور فاصله دارد، افزود: هدف آموزش و پرورش در سال جدید کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و ورزشی و تربیتی است. 

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی