Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@16:52:42 GMT

خدمت‌رسانی به 1500 حادثه‌دیده در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۰۵۷

خدمت‌رسانی به 1500 حادثه‌دیده در سیستان و بلوچستان

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفندماه در استان آغاز شده و تاکنون یک‌به هزار و 598 حادثه دیده در نقاط مختلف استان خدمات رسانی لازم ارائه شده است.
وی اظهار کرد: در قالب طرح امداد و نجات نوروزی، تعداد 57 پایگاه ثابت و سیار و 40 پست ایمنی و سلامت مسافران در نقاط مختلف استان مستقر شده‌اند تا خدمات مورد نیاز امداد و نجات را به هموطنان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: تعداد ۴۵۸ نفر در قالب ۱۱۷ تیم عملیاتی هلال احمر با ۵۸ دستگاه آمبولانس و ۲۱ فروند قایق روز در این مدت به خدمات رسانی در سطح استان سیستان و بلوچستان پرداختند.
راشکی با بیان اینکه 47 حادثه در این مدت در جاده‌های سیستان و بلوچستان رخ داده، بیان کرد: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر استان تا پایان تعطیلات نوروزی به‌حالت آماده‌باش در خدمت هموطنان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا هلال احمر امداد و نجات نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز

سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت بی‌وقفه مراکز درمانی و دارویی هلال احمر از ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت توانبخشی، درمانی و دارویی به شهروندان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی درویش‌پور با اشاره به مأموریت‌های هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند لغایت ۸ فروردین، هلال احمر با بهره‌گیری از توان داوطلبان و جوانان در نقاط مختلف جاده‌های کشور حضور فعال داشته و به راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی می‌پردازد و در قالب طرح‌های مختلف، خدمات بشردوستانه به شهروندان ارائه می‌دهند. در همین رابطه ۲۹۹ هزار نفر از خدمات پویش بهرفت، ۱۰۹ هزار نفر از پویش سبز و بالغ بر ۹۹ هزار نفر از خدمات اکیپ‌های سحاب بهره‌مند شدند. در مجموع سازمان جوانان هلال احمر در این مدت به بیش‌از ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار نفر خدمات‌رسانی کرده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر خاطرنشان کرد: در سال جاری ماه مبارک رمضان با ایام نوروز همزمان شده و هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد در کنار نیازمندان و افراد کم‌برخوردار حضور دارد که بر این اساس از ابتدای طرح نوروزی ۷۳ هزار و ۵۷۰ بسته معیشتی در میان اقشار ضعیف جامعه توزیع شده است.

این مقام مسئول در هلال احمر تصریح کرد: در مجموع بیش از ۹۲۸ هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان در این مدت بهره‌مند شده که بهره‌مندی ۷۳۰۵ نفر از طرح نیابت و ۱۰۳ هزار نفر از طرح پایش سلامت بواسطه فعالیت ۱۳۳۲ پزشک داوطلب، تنها گوشه ای از این خدمات است.

وی افزود: خدمات هلال احمر معطوف به حوزه امدادرسانی و درمان نیست و این جمعیت در ۱۳ روز اخیر به ۶۰۶۳ نفر در حوزه توانبخشی خدمات‌رسانی انجام داده است. همچنین نیاز دارویی ۵۲ هزار و ۶۴۵ نفر از مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌های هلال احمر را برطرف و پاسخگوی نیازهای درمانی ۵۰ هزار و ۲۶۳ نفر از شهروندان بوده است.

درویش پور با تأکید بر این که تا پایان تعطیلات و اتمام سفرهای نوروزی، هلال احمر در آماده باش است، توضیح داد: در مجموع ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۸۳ نفر از ابتدای طرح نوروزی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند که این خدمات با به کارگیری ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر/روز از کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران به مردم ارائه می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، ۴۲۵۸ پایگاه، مرکز و پست موقت نوروزی توسط جمعیت هلال احمر در ایام نوروز فعال و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • این استان‌ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند + جزئیات
  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • خدمت‌رسانی هلال احمر تایباد به بیش از هزار مسافر نوروزی
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی در نوروز ۱۴۰۳
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی