Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@14:09:24 GMT

پایان تحقیقات رابرت مولر درباره ترامپ و روسیه

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۱۷۷

پایان تحقیقات رابرت مولر درباره ترامپ و روسیه

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا همیشه منتقد تحقیقات مولر بوده و آن را یک انتقام‌گیری سیاسی خوانده است   رابرت مولر بازرس ویژه درباره تبانی احتمالی روسیه و کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به تحقیقات خود پایان داده است.

به گزارش بی بی سی، گزارش کار و نتیجه تحقیقات مولر به وزارت دادگستری آمریکا ارائه شده، جایی که ویلیام بار، دادستان کل کشور درباره نحوه انتشار این گزارش و یا انتقال اطلاعات آن به کنگره آمریکا تصمیم می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بار در نامه‌ای به کنگره آمریکا گفته است ممکن است بتواند نتایج مهم این گزارش را تا آخر این هفته (ظرف دو روز آینده) در اختیار کنگره بگذارد.

هیچ جزییاتی از گزارش مولر منتشر نشده است.

ترامپ و بسیاری از هم‌حزبی‌های او در میان جمهوری‌خواهان همواره منتقد سرسخت این تحقیقات بودند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است: "گام بعدی در این موضوع بر عهده دادستان کل، ویلیام بار است و ما چشم انتظار تحولات در این زمینه هستیم. کاخ سفید نه این گزارش را دریافت کرده و نه از جزییات آن باخبر شده است. "

رودی جولیانی و جی سکولو وکلای شخصی رییس جمهوری آمریکا نیز مواضعی مشابه را در بیانیه خود اعلام کرده‌اند و نوشته‌اند از تحویل این گزارش خوشحالند و به تصمیم بار برای تعیین مسیر در این پرونده اعتماد دارند.

دادستان کل آمریکا در نامه‌ای به اعضای کمیته‌های قضایی سنا و مجلس تاکید کرده وزارت دادگستری در هیچ موردی از آقای مولر تقاضایی مبنی بر دست کشیدن از تحقیقات نکرده است.

ویلیام بار در این نامه نوشته به زودی با معاون خود رود روزنستاین و رابرت مولر تصمیم خواهد گرفت که چه اطلاعاتی از این گزارش باید در اختیار کنگره و یا افکار عمومی آمریکا قرار بگیرد.

دادستان کل آمریکا تاکید کرده که همچنان به "شفافیت هرچه بیشتر" پایبند است و نتیجه بازبینی گزارش را به زودی اعلام خواهد کرد."

مولر در این تحقیقات از جمله به دنبال این بود که آیا دونالد ترامپ با اخراج جیمز کومی رییس سابق اف. بی. آی، پلیس فدرال آمریکا مرتکب جلوگیری از اجرای عدالت شده است یا نه.

رییس جمهوری آمریکا بار‌ها اتهام تبانی و جلوگیری از اجرای عدالت را رد کرده است.

ترامپ هیچ‌گاه با مصاحبه با اعضای تیم تحقیق در این ۲۲ ماه موافقت نکرد، اما وکلای او بعد از ماه‌ها مذاکره نهایتا پرسش‌های تیم تحقیق را کتبا جواب دادند.

اوایل ماه جاری میلادی مجلس نمایندگان با تصویب قاطع قطعنامه‌ای از وزارت دادگستری خواست کلیه گزارش آقای مولر را منتشر و علنی کند.

نانسی پلوسی رهبر مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنا نیز در بیانیه‌ای خواستار شفافیت در انتشار گزارش و عدم دخالت کاخ سفید در این زمینه شده‌اند.

جزییات گزارش بازرس مولر هنوز مشخص نشده است، اما از آنجا که دادستان کل کشور در نامه خود به کنگره گفته نه در موردی درخواست‌های مولر را رد کرده و نه کیفرخواست جدیدی در این زمینه در راه است احتمال می‌رود افشاگری منتهی به محاکمه بیشتری در این گزارش علیه کارزار رییس جمهوری نباشد.

از نظر حقوقی دادستان کل الزامی به انتشار علنی این گزارش ندارد و آنچه به کنگره می‌دهد نیز ممکن است درجا‌هایی سانسور شده باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رابرت مولر ترامپ روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم

به گزارش همشهری آنلاین، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

کد خبر 846830 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد