Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر انگلیسی در مصاحبه‌ای به تشریح اهداف رژیم‌های صهیونیستی و سعودی از آشتی‌جویی با یکدیگر پرداخت. ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

«ریاض کریم»، تحلیلگر مستقر در انگلیس در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری تسنیم به تشریح اهداف رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی از آشتی‌جویی با یکدیگر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیلگر که در حال حاضر مدیر «مرکز وریتاس برای مطالعات راهبردی در لندن» است می‌گوید هدف ائتلاف اسرائیل، عربستان سعودی و سایر رژیم‌های عربی علاوه بر مهار ایران، به زانو درآوردن شیعیان است. او اضافه کرده اسرائیل از این رهگذر به دنبال محقق کردن آرمانی است که عبارت است از محقق کردن طرح موسوم به «سرزمین بزرگتر اسرائیل». 

ریاض کریم در توضیح درباره روال شکل‌گیری ائتلاف میان رژیم‌های سعودی و صهیونیستی گفت: «این بازی "هم‌بستری با دشمن" از مدت‌ها پیش در جریان بوده و مسئله تازه‌ای نیست. این رسانه‌های جریان اصلی هستند که اکنون چشمشان به روی این رابطه عاشقانه گشوده شده.»

وی تصریح کرد: «فقط یک مانع کوچک وجود دارد که به قول محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) [ حل و فصل آن] نیاز به راه‌اندازی جار و جنجال زیادی ندارد و آن این است که پادشاه سعودی چندین بار گفته که روابط مستحکم میان اسرائیل و عربستان سعودی بدون محقق شدن صلح در فلسطین، امکان‌پذیر نیست. از آنجا که پادشاه پیر است و به بیماری‌های مختلفی مبتلا است که باعث می‌شود نتواند تصمیمات درستی اتخاذ کند به ولیعهد این ایده را قبولانده‌اند که فلسطین، کم‌اهمیت‌ترین مشکل آنها است؛ او هم از پیش خود به فلسطینی‌ها اولتیماتوم داده یا "معامله قرن" آمریکا را بپذیرند و یا با تبعات نپذیرفتنش مواجه شوند.»

«معامله قرن» یا «توافق نهایی»، طرحی به پیشنهاد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی-اسرائیلی است.

تحلیلگر انگلیسی در ادامه ادعای کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی درباره «مبارزه با تروریسم» را رد کرد و به توضیح درباره اهداف دیگر آنها از تشکیل ائتلاف‌های مشترک پرداخت. او گفت: «این کشورها زیر چتر "مبارزه با تروریسم" گرد هم آمده‌اند که در واقع پوششی بیش نیست.»

وی اضافه کرد: «در عالم واقع، ائتلاف میان اسرائیل، عربستان سعودی و دیگران فقط برای مهار ایران نیست بلکه برای به زانو درآوردن شیعیان است. این مسئله به ویژه در نحوه رفتار عربستان سعودی و بحرین با جمعیت شیعیانشان نمایان است.»

او درباره اهداف رژیم صهیونیستی از تشکیل چنین ائتلافی گفت: «اسرائیل آرمان بزرگتری به نام "ارتس ییزرائیل" یا سرزمین بزرگتر اسرائیل را در سرمی‌پروراند چون اشغال اراضی، تفریح ملی آنها است.»

امام جمعه اردبیل: اسرائیل و عربستان مصداق بارز تروریسم دولتی هستندخوشرو: رژیم اسرائیل و عربستان به پشت گرمی شورای امنیت حملات به غیرنظامیان را ادامه می‌دهندهمکاری تنگاتنگ اسرائیل و عربستان علیه ایران

 

انتهای پیام/

R36444/P/S8,90,95,1128/CT2 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار عربستان سعودی اسرائیل اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره ۸۰۰ هکتار از زمین‌های متعلق به فلسطینیان در دره رود اردن واقع در کرانه غربی فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره ۸۰۰ هکتار از زمین‌های متعلق به فلسطینیان در دره رود اردن در کرانه غربی فلسطین را به شدت محکوم کرد و آن را سرقت و تجاوزی آشکار و غیرقانونی علیه حقوق مسلم و طبیعی ملت فلسطین و ستیزه جویی علیه صلح و امنیت و مقررات بین‌المللی دانست.

وی غصب بخش دیگری از سرزمین‌های متعلق به ملت فلسطین را مکمل اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تداوم اجرای سیاست شوم و شیطانی برای محو ملت فلسطین در گستره بحر تا نهر و پهن کردن این غده سرطانی در سرتاسر سرزمین‌های فلسطین تاریخی دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: تصمیم غیر قانونی و خطرناک اخیر که در نوع خود بزرگ‌ترین مصادره اراضی فلسطینی از سال ۱۹۹۳ میلادی بدین سو محسوب می‌شود، در استمرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مصداق روشن نقض فاحش قوانین، مقررات و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت خطیر جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل متحد در قبال موج جدید اشغالگری و سرقت آشکار اراضی ملت فلسطین، آنان را به اتخاذ واکنش قاطع، موثر و بازدارنده در این زمینه فرا خوانده و بار دیگر بر ضرورت نفی اشغال، احترام به حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی از بحر تا نهر به پایتختی قدس شریف به عنوان تنها راه حل پایدار و عادلانه که منجر به پایان سیاست تجاوزگری و توسعه طلبانه صهیونیست‌ها در منطقه خواهد شد، تاکید می‌ورزد.

دیگر خبرها

  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت
  • غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت است
  • کنعانی: غصب سرزمین‌ فلسطینیان ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت است