Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، رابرت مولر بازرس ویژه درباره تبانی احتمالی روسیه و کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به تحقیقات خود پایان داده است.

 

گزارش کار و نتیجه تحقیقات مولر به وزارت دادگستری آمریکا ارائه شده، جایی که ویلیام بار، دادستان کل کشور درباره نحوه انتشار این گزارش و یا انتقال اطلاعات آن به کنگره آمریکا تصمیم می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بار در نامه‌ای به کنگره آمریکا گفته ممکن است بتواند نتایج مهم این گزارش را تا آخر این هفته در اختیار کنگره بگذارد.

 

هیچ جزییاتی از گزارش مولر منتشر نشده است.

 

ترامپ و بسیاری از هم‌حزبی‌های او در میان جمهوری‌خواهان همواره منتقد سرسخت این تحقیقات بودند.

 

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است: "گام بعدی در این موضوع بر عهده دادستان کل، ویلیام بار است و ما چشم انتظار تحولات در این زمینه هستیم. کاخ سفید نه این گزارش را دریافت کرده و نه از جزییات آن باخبر شده است."

 

رودی جولیانی و جی سکولو، وکلای شخصی رییس جمهور آمریکا نیز مواضعی مشابه را در بیانیه خود اعلام کرده‌اند و نوشته‌اند از تحویل این گزارش خوشحالند و به تصمیم بار برای تعیین مسیر در این پرونده اعتماد دارند.

 

دادستان کل آمریکا در نامه‌ای به اعضای کمیته‌های قضایی سنا و مجلس تاکید کرده وزارت دادگستری در هیچ موردی از مولر تقاضایی مبنی بر دست کشیدن از تحقیقات نکرده است.

 

ویلیام بار در این نامه نوشته به زودی با معاون خود، رود روزنستاین و رابرت مولر تصمیم خواهد گرفت که چه اطلاعاتی از این گزارش باید در اختیار کنگره و یا افکار عمومی آمریکا قرار بگیرد.

 

دادستان کل آمریکا تاکید کرده که همچنان به "شفافیت هرچه بیشتر" پایبند است و نتیجه بازبینی گزارش را به زودی اعلام خواهد کرد.

 

مولر در این تحقیقات از جمله به دنبال این بود که آیا دونالد ترامپ با اخراج جیمز کومی، رییس سابق اف.بی.آی باعث جلوگیری از اجرای عدالت شده است یا نه.

 

رییس جمهور آمریکا بارها اتهام تبانی و جلوگیری از اجرای عدالت را رد کرده است.

 

ترامپ هیچ‌گاه با مصاحبه با اعضای تیم تحقیق در این 22 ماه موافقت نکرد اما وکلای او بعد از ماه‌ها مذاکره نهایتا پرسش‌های تیم تحقیق را کتبا جواب دادند.

 

اوایل ماه جاری میلادی مجلس نمایندگان با تصویب قاطع قطعنامه‌ای از وزارت دادگستری خواست کلیه گزارش مولر را منتشر و علنی کند.

 

نانسی پلوسی، رهبر مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنا نیز در بیانیه‌ای خواستار شفافیت در انتشار گزارش و عدم دخالت کاخ سفید در این زمینه شده‌اند.

 

جزییات گزارش بازرس مولر هنوز مشخص نشده است اما از آنجا که دادستان کل کشور در نامه خود به کنگره گفته نه در موردی درخواست‌های مولر را رد کرده و نه کیفرخواست جدیدی در این زمینه در راه است، احتمال می‌رود افشاگری منتهی به محاکمه بیشتری در این گزارش علیه کارزار رییس جمهوری نباشد.

 

از نظر حقوقی دادستان کل الزامی به انتشار علنی این گزارش ندارد و آنچه به کنگره می‌دهد نیز ممکن است در جاهایی سانسور شده باشد.

 

اینک که گزارش مولر نهایی شده نگاه‌ها متوجه کنگره شده است؛ دموکرات‌ها که به‌تازگی اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورده‌اند به تحقیقات خود در مورد ترامپ و حلقه اطرافش ادامه می‌دهند که نتیجه آن می‌تواند زمینه‌ای برای استیضاح او در مجلس را فراهم آورد.

 

نانسی پلوسی، رئيس مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش در گفت‌وگویی با روزنامه "واشنگتن پست" به‌وضوح گفت، تنها  در صورتی از چنین اقدامی حمایت خواهد کرد که از حمایت گسترده مردم در این زمینه مطمئن باشد.

 

برای استیضاح ترامپ باید دست کم دو‌سوم مجلس سنا نیز که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان بر عهده دارند از آن پشتیبانی کنند. یعنی دست کم ۲۰ جمهوری‌خواه باید علیه ترامپ رأی دهند که در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد.

 

دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از شروع به کار دونالد ترامپ در کاخ سفید به سوژه اصلی رسانه ها تبدیل شده بود. بعد از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا انجمن اطلاعاتی ایالت متحده آمریکا اعلام کرد که روسیه تلاش داشته در انتخابات دخالت کند. گرچه این انجمن نتوانست اطلاعات و جزییات بیشتری درباره تاثیر این دخالت‌ها و آثارش بر انتخابات ۲۰۱۶ اعلام کند اما این مساله سوالی بی‌پاسخ و مساله‌ای قابل بحث را مطرح کرده بود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رابرت مولر دونالد ترامپ آمریکا انتخابات روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دادگاهی در نیویورک برای پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی توسط دونالد ترامپ در آستانه دادگاه 15 آوریل، حکم ممنوعیت رسانه ای صادر کرد.

براساس این گزارش، قاضی خوآن مرکان، به درخواست «آلوین برگ» دفتر دادستان منطقه ای منهتن که مسئول بازپرسی از ترامپ در این پرونده است، این حکم را صادر کرد.

براساس این حکم ترامپ از اظهارنظر درباره شاهدانی که در این پرونده نقش دارند، منع شده است. در این حکم همچنین ترامپ از اظهارنظر درباره کارکنان دادگاه، بازپرسانی به غیر از آلوین برگ و هر یک از اعضای خانواده آنها منع شده اگر این اظهارات به معنای دخالت در این پرونده باشد.

براساس این پرونده، دادستان های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

قاضی مرکان در حکم خود با اشاره به حملات قبلی ترامپ به شاهدان، بازپرسان و قضات پرونده های متعدد دیگر ترامپ نوشت: بیانیه ها و اظهارات ترامپ در این پرونده تهدیدآمیز، تحقیرکننده، التهاب انگیز بوده است.

وی افزود: چنین اظهارات غیررسمی التهاب انگیز بدون شک در روند اداره دادگاه اختلال ایجاد می کند.

استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در بیانیه ای اظهار  داشت این ممنوعیت رسانه ای غیرقانونی است. رای دهندگان آمریکایی حق دارند صدای سانسورنشده نامزد پیشتاز خود را بشنوند.

وکلای ترامپ پیشتر گفته بودند حکم ممنوعیت رسانه ای باعث بی دفاع شدن ترامپ در برابر حملات مخالفان سیاسی وی در این پرونده می شود.

با وجود تلاش های دونالد ترامپ برای به تعویق انداختن دادگاه پرداخت حق السکوت، روز گذشته قاضی فدرال نیویورک، تاریخ 15 آوریل را برای برگزاری این دادگاه تعیین کرد که این موضوع خشم فراوان رئیس جمهور سابق را برانگیخت.

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از صدور این حکم، بار دیگر مراتب اعتراض شدید خود به این پرونده را اعلام و آن را نوعی «دخالت انتخاباتی» خواند که نباید در فصل کمپین های انتخاباتی برگزار شود.

پیشتر قاضی خوآن مرکان حکم داده بود که دادگاه رسیدگی به اتهام دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در آستانه انتخابات 2016، زودتر از ماه آوریل برگزار نشود. قاضی در حکم خود علت این تاخیر 30 روزه را افشای دیرهنگام مدارک و شواهد علیه ترامپ اعلام کرد.

قرار بود رسیدگی به این اتهام ترامپ در تاریخ 25 مارس یعنی روز گذشته در دادگاه منهتن نیویورک برگزار شود اما در نهایت در جلسه استماع روز گذشته تاریخ 15 آوریل برای این دادگاه تعیین شد.

این حکم ممنوعیت رسانه ای مشابه حکمی است که سال گذشته علیه ترامپ در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 صادر شد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد