Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@15:03:50 GMT

رانش زمین جان یک نفر را در استان سیل زده گلستان گرفت

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۴۶۶

رانش زمین جان یک نفر را در استان سیل زده گلستان گرفت

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت استان گلستان گفت: تاکنون به دلیل رانش زمین این حادثه تنها یک فوتی داشته است. ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ایرج حریرچی صبح امروز در بازدید و سرکشی از  خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نوروز درباره وضعیت استان گلستان و خدمات‌دهی به مردم این استان اظهار داشت: تاکنون به دلیل رانش زمین این حادثه تنها یک فوتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ارائه خدمات از سوی وزارت بهداشت به مردم این استان در حال انجام است، گفت: معاونان و نمایندگان وزارت بهداشت به گلستان سفر کرده و از نزدیک روند خدمت‌رسانی را پیگیری می‌کنند. 

معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت دارو در کشور بیان کرد: تاکنون هیچ مشکلی برای تامین دارو در کشور وجود نداشته تنها تامین 20 قلم دارویی معادل 1.5 درصد داروها با مشکل مواجه است که اقدامات لازم برای رفع آن در حال انجام است. 

حریرچی با بیان اینکه براساس ابلاغات 3.5 میلیارد دلار برای ملزومات پزشکی و دارویی اعتبار پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: براساس قانون هیچ دارویی که مشابه آن در کشور تولید شود، وارد نمی‌شود و امروز اغلب داروها از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود. 

تامین دارو و ملزومات بهداشتی در مناطق سیل‌زده گلستان5 هزار گلستانی سیل‌زده توسط هلال احمر نجات یافتندرییس امداد و نجات: نگران سدبندهای گلستان هستیم

وی با تاکید بر اینکه در تامین دارو در شرایط ثبات قرار داریم، تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها مشکل تجویز داروی خارجی توسط برخی از پزشکان است که سبب مشکلاتی برای بیماران شده است. 

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره رضایتمندی مردم از خدمات وزارت بهداشت در ایام نوروز بیان کرد: تلاش می‌شود که در نوروز 99 اغلب بخش‌ خصوصی نیز در کنار بخش‌ دولتی به ارائه خدمات مشغول شوند. 

حریرچی گفت: تمامی درمانگاه‌ها و مراکز دولتی بدون تعطیلی و به صورت صددرصدی در ایام نوروز مشغول خدمت‌رسانی هستند. 

انتهای پیام/ ت

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت با هدف کاهش مصرف قلیان دخانی در ۱۰ استان کشور آغاز شده است.

طرح مطالعاتی دستگاه «پاکدم» یا «قلیان اکسیژن» در حال حاضر به صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود دو سال است که در ۱۰ استان کشور در حال اجراست. این وسیله ثبت اختراع شده و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به عنوان تجهیزات پزشکی ثبت و در سازمان غذا و دارو استاندارد‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این وسیله از ترکیب گاز‌های اکسیژن و N ۲ O با رعایت حدود تعیین شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد استفاده می‌شود.

به دلیل نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان که نسبت به سال۹۵ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، گسترش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان بعد از همه گیری بیماری کرونا و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز عرضه قلیان که مستلزم همکاری تنگاتنگ ارگان‌های برون بخشی است، اجازه داده شد که طرح بررسی دستگاه پاکدم در ۱۰ استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، البرز، فارس، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آغاز شود و در ادامه با درخواست دانشگاه‌های دیگر، هماهنگی برای توسعه مرحله آزمایشی طرح در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و زنجان انجام شد.

این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و بعد از مشخص شدن نتایج مطالعه که تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام می‌شود؛ در صورت اثبات اثربخشی و تأثیر آن بر کاهش مصرف قلیان دخانی، به صورت سراسری اجرا خواهد شد. وزارت کشور نیز به استان‌های مجری طرح، این موضوع را ابلاغ کرده و نمونه برداری‌ها از استان‌های تحت پوشش این طرح در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟