Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ یک هفته از سیل استان گلستان و مناطق آق قلا و گنبد می‌گذرد. استاندار گلستان در سفر خارجی به سر می‌برد و رئیس جمهور به جای استان گلستان به قشم رفته است! اینها البته تنها واکنش‌های عجیب در قبال سیل استان گلستان نیست. حسام الدین آشنا که شغلش به هر موضوعی میتواند مرتبط باشد الا تخصص مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده، در توئیتی عجیب از تخلیه روستاها سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالا این سخن را از هرکسی در دولت می‌شد شنید، جز حسام الدین آشنا!

سیل استان گلستان با خطا شروع شد و در رسیدگی به آن، با خطا ادامه یافت. آنگونه که در توضیحات بروز سیل گفته شده، این بحران بیش از هر چیز به خاطر طغیان دو سد «وشمگیر» و «گلستان»بوده است؛ این نکته‌ای است که البته مدیریت بحران درباره آن سخن گفته است. اما این همه ماجرا نیست بلکه تنها بخشی از ماجراست. بخش دیگری که مربوط به خطای انسانی متصدیان بوده تا کنون پنهان مانده و کسی درباره آن سخن نگفته است.

به گزارش رویداد۲۴ هر سد گنجایش خاصی دارد، طی سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی و کاهش بارش باران در استان گلستان، چند متری داخل این دو سد را گل و لای پر کرده است اما در همه این سالها مسئولان نگهداری از سد‌ها اقدامی برای لایروبی آن‌ها نکرده‌اند! بخش قابل توجهی از گنجایش سد‌ها به واسطه این گل و لای پر شده و هنگامی که به ناگاه باران ممتد باریدن گرفته است، ظرفیت این سد‌ها با وجود وضعیت لایروبی نشده سریعا پر شده و منجر به سرریز شدن سد‌ها و در نتیجه وقوع سیل شده است!

نقشه محل استقرار سد وشمگیر

اما نکته تاسف آمیز‌تر آن است که قبل از بارش شدید باران متصدیان سد باید دریچه‌های سد را باز می‌کردند تا آب با فشار کمی خارج شود تا منجر به سیل نشود؛ اما هنگامی که سد‌ها لبریز از آب باران شده است تازه مسئولان دریچه‌ها را برای خروج آب باز کرده‌اند که آب با فشار شدیدی خارج شده و باعث طغیان رودخانه‌های اطراف شده است!

جالب آنکه مسئولان سازمان هواشناسی پیش از وقوع این فاجعه بار‌ها به مسئولان مربوطه هشدار داده بودند که در این تاریخ قرار است بارش سنگین باران اتفاق بیفتد و باید سد‌ها لایروبی و دریچه‌ها باز شود، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشته است!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سیل استان گلستان سیل در استان گلستان سیل در گنبد سیل و آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای مصراوی، سادات اونال نماینده ترکیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت، گفت: غزه با بدترین فاجعه ساخت بشر در دوران معاصر مواجه است.

وی افزود: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حال حاضر با توجه به جنگ (رژیم) اسرائیل علیه غزه که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، بارقه امیدی است.

نماینده ترکیه اضافه کرد: آنروا نشان‌دهنده حق بازگشت و کرامت برای آوارگان فلسطینی است و ترکیه به حمایت از این آژانس در انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.

پیش تر فیلیپ لازارینی رئیس آنروا گفته بود که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.

دیگر خبرها

  • دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود
  • ۱۱ بازیکن بی‌قرارداد برای پرسپولیس فاجعه است
  • رونمایی پیشکسوت پرسپولیس از یک فاجعه بزرگ
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • داوری ها به سود پرسپولیس فاجعه است | من را در استقلال وارد جهنم کردند
  • ژاوی: داور بد نبود، فاجعه بود!
  • چه کسانی می خواهند فاجعه شهریور 1401 تکرار شود
  • ضربه پنالتی فاجعه بار آنته بودیمیر در دقیقه 97 بازی اوساسونا و والنسیا / فیلم
  • با این روش‌ها، درد کمتری احساس می‌کنید!