Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@13:14:12 GMT

سامانه بارشی فردا وارد آسمان لرستان می شود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۶۳۰

سامانه بارشی فردا وارد آسمان لرستان می شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد ناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان اظهارداشت : بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها، از عصر فردا تا عصر روز سه شنبه ششم فروردین ماه شاهد فعالیت سامانه بارشی و تقویت مقدار و شدت بارش‌ها در همه نقاط لرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به با فعال شدن این سامانه بارشی در همه مناطق لرستان به ویژه نیمه‌های جنوبی و شرقی عنوان کرد: بر این اساس آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌های محلی و فصلی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: از سویی علاوه بر کاهش قابل توجه دما‌های روزانه، ورزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه‌ای و رعد و برق، پیش‌بینی‌ها از بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال و شرق استان و ارتفاعات مناطق معتدل خبر می‌دهد.

هاشمی ادامه داد: با فعال شدن این سامانه بارشی متوسط بارش‌ها در سطح استان لرستان بین ۴۵ تا ۵۵ میلی‌متر تخمین زده می‌شود.

وی تاکید کرد: البته در برخی دیگر از نقاط لرستان پیش‌بینی می‌شود میزان بارش‌ها از مرز ۸۰ میلی‌متر عبور کند.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: با فعالیت این سامانه بارشی سرعت وزش باد به ویژه در مناطق شرقی لرستان به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارات احتمالی توصیه می‌شود تمهیدات لازم به کار رفته و آمادگی برای فعالیت این سامانه بارشی در سطح لرستان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/م

فعالیت سامانه بارشی از فردا در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت سامانه بارشی جدید در روز پنج شنبه (۳۰ فروردین) کاهش می‌یابد، گفت: روز پنجشنبه در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب کشور شاهد بارندگی هستیم و عصر روز پنجشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، همچنین البرز مرکزی بارندگی دارند.

این کارشناس افزود: روز شنبه و یکشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی و زاگرس بارش دارند.

رفیعی یادآور شد: امروز شرق آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۲۳ درجه بالای صفر است و بعد از ظهر شاهد وزش باد هستیم.

منبع: مهر

tags # بارش باران ، اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر فردا در استان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • کلیه مدارس هرمزگان فردا دایر خواهد بود
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • نمایی از بارش رحمت الهی در جزیره هرمز + فیلم
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • بارش رگبار‌های بهاری فردا در لرستان