Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:51:43 GMT

العبادی: الحاق جولان به اسراییل، تشویق به ظلم است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۷۳۸

العبادی: الحاق جولان به اسراییل، تشویق به ظلم است

بغداد – ایرنا – نخست وزیر سابق عراق اقدام خودسر و غیرمسوولانه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا درالحاق منطقه اشغالی «جولان» را به رژیم صهیونیستی، تشویق به ظلم در جهان دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حیدر العبادی» روز شنبه در دومین همایش مشترک عربی و آفریقایی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در بغداد گفت که الحاق جولان اشغالی به رژیم صهیونیستی به معنی تشویق به ظلم و جانبداری از این رژیم غاصب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بااعلام محکومیت این اقدام خودسر و غیرقانونی رییس جمهوری آمریکا گفت که الحاق جولان اشغالی به رژیم صهیونیستی نادیده گرفتن آشکار حقوق بشر در جهان است.
وی ادامه داد که چنین اقداماتی هرگز مورد قبول نیست و نوعی جانبداری و تشویق به ظلم در جهان به شمار می رود.
ترامپ پنجشنبه شب گذشته اعلام کرد که اینک زمان آن فرا رسیده تا پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
این موضع خودسر و غیرقانونی رییس جمهوری آمریکا با محکومیت جهانی مواجه شده و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانستند.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
کنست(پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق اسرائیل اعلام کرد؛ هرچند براساس قوانین بین المللی، جولان به سوریه تعلق دارد.
اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت 97 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
پیشتر وزارت خارجه سوریه، این موضع آمریکا در قبال جولان اشغالی را بیانگر به سخره گرفتن مشروعیت بین المللی و نقض قعطنامه های سازمان ملل از جمله قطعنامه 497 شورای امنیت سازمان ملل مصوب سال 1981 توسط واشنگتن دانسته بود.
دومین همایش عربی و آفریقایی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی با شعار «جهان بی تروریسم» با حضور جمع زیادی از نمایندگان کشورهای عربی و آفریقایی در بغداد به میزبانی گروه اصلاح به رهبری «سید عمار حکیم» برگزار شده است.
خاورم *4*353*1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حيدر العبادي رژيم صهيونيستي جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، بیش از ۱۸۰۰ نفر از مدرسین دروس معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور در حمایت از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسْم الله الرّحْمن الرّحیم

«ولقدْ زیّنّا السّماء الدّنْیا بمصابیح وجعلْناها رجومًا لّلشّیاطین وأعْتدْنا لهمْ عذاب السّعیر» (سوره ملک، آیه ۵)

«ما آسمان پایین را با چراغهای فروزانی زینت بخشیدیم، و آنها را تیرهائی برای شیاطین قرار دادیم، و برای آنان عذاب آتش فروزان فراهم ساختیم.»

طوفان الاقصی بهانه ای بود تا بار دیگر چهره حقیقی و ددمنشانه رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم پیمانانشان که با دستان خود گلوی مردم ستمدیده و بی گناه فلسطین را فشرده و ریختن خون انسان های مظلوم در سراسر جهان را روا دانسته، آشکار سازد و حال آنکه امت اسلامی با صبر و تحمل در مقابل جنایات رژیم غاصب و تأسی به سید و سالار شهیدان تا آخرین قطره خون پای اهداف بلندمرتبه دین مبین اسلام ایستاده است.

در پی حمله رژیم غاصب به ساختمان سفارت ایران در سوریه و به شهادت رسیدن جمعی از مستشاران ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران و بیانات ولی امر مسلمین(حفظه الله) بدین مضمون که «رژیم خبیث اشتباه کرد و باید مجازات شود و خواهد شد»، روزهاست که آیه شریفه «سنلْقی فی قلوب الّذین کفرواْ الرّعْب»، مصداق وعده حقّ الهی است و خواب و خوراک را از غاصبان صهیونیستی ربوده و معادلات منطقه و جهان را به سرپنجۀ فرزندان روح الله گره زده است. از این رو بامداد امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در امتثال امر مقام معظم رهبری(حفظه الله) مبنی بر تنبیه اسرائیل، اهداف راهبردی رژیم غاصب صهیونیستی را در خاک آن رژیم جعلی مورد هدف موشک‌ها و پهبادهای خود قرار دادند تا پاسخی باشد در مقابل خون به ناحق ریخته شده شهدای مظلوم محور مقاومت و مردم مظلوم غزه.

درود و رحمت خدا بر شهدای راه حق‌ و درود بر رزمندگان اسلام؛ همان‌هایی که با اقدام تلافی جویانه از حق قانونی جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده، نه تنها شالوده رژیم متزلزل صهیونیستی را به هم ریختند بلکه هیبت پوشالی غرب که حامیان اصلی آن بودند را درهم کوبیدند و این است وعده خداوند متعال: «فلمّا جاء أمْرنا جعلْنا عالیها سافلها وأمْطرْنا علیْها حجارةً منْ سجّیلٍ منْضودٍ» (هود/۸۲). آری «اسرائیل نابود خواهد شد» و این آغاز ماجرا در پاسخ به سالها جنایت اسرائیل است و شیرمردان بیشه ایران اسلامی، فقط پنجه‌ای بر پیکر منحوس ظالمان نواخته اند تا مرهمی بر قلب مادران و پدران داغدیده و امیدی برای مبارزان و مجاهدان مقاومت باشد.

اساتید معارف اسلامی دانشگاه های کشور ضمن محکوم نمودن جنایات و تجاوزات رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از اقدام نیروهای مسلح کشور و محور مقاومت در پاسخ قاطع و پشیمان کننده اعلام می نماید و به تمامی جهان‌خواران و ایادی آنان یادآوری می‌کند که اساتید معارف اسلامی تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده‌ و اجازه هیچگونه دست یازی به دین و آیین و خاک و منافع این کشور نخواهد داد.

کد خبر 6080781

دیگر خبرها

  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • چرا مقامات غربی نسبت به ماجراجویی رژیم‌صهیونیستی نگرانند؟
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • مزارع شبعا، جولان و بلندی کفرشوبا هدف حمله قرار گرفتند
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • ۵ نکته از صحت روایت ایرانی‌ها درباره عملیات «وعد الصادق»
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است
  • شبکه آمریکایی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم