Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@13:01:15 GMT

جشنواره‌ «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۶۸۴۱

جشنواره‌ «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» آغاز شد

با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور جشنواره‌ «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» از امروز سوم فروردین در محوطه‌ تاریخی تاقبستان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز ایران با حضور معاون ریاست‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و شرکت پرشور آحاد مردم و نیز مسئولان ارشد استان در محوطه باستانی تاق بستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشنگ بازوند (استاندار کرمانشاه) در آغاز مراسم افتتاحیه جشنواره کرمانشاه پایتخت آیین‌های ملی نوروز ایران که در محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان کرمانشاه برگزار شد، با تقدیر از بانی برگزاری این جشنواره، ابراز امیدواری کرد این جشنواره شادی برای مردم این دیار به ارمغان آورد.

وی در ادامه با اشاره به همبستگی و کمک فروان مردم ایران به زلزله زدگان استان کرمانشاه، از مردم تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد در سال ۹۸ بتوانند بخشی از زحمات و رنج مردم زلزله زده استان را تسکین دهد.

این جشنواره، به صورت مشترک در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه با هشت کمیته تخصصی در حال برگزاری است.

امید قادری (مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) نیز گفت: این کمیته‌ها از چند ماه پیش کار خود را شروع کرده‌اند و مقدمات این کار فرهنگی را در کرمانشاه رقم زده‌اند.

وی درباره اهداف جشنواره نیز گفت: کرمانشاه شهری است که یکی از اصلی‌ترین ارکان و نماد اصلی توسعه در آن گردشگری تعریف شده است. به همین خاطر روند این جشنواره بر پایه گردشگری طرح ریزی شده است و ما میزبان استان‌های دیگر کشور هستیم.

قادری با بیان اینکه ۱۵ گروه ملی شناسنامه دار و دارای مجوز، برای شرکت در جشنواره معرفی شده اند، افزود: گروه‌های شرکت کننده سوم تا دهم نوروز ۹۸ هر روز بین ۱۲ تا ۱۵ برنامه‌ی هنری را در پارک کوهستان، پارک شرقی، محوطه تاریخی تاق بستان، محوطه تاریخی بیستون، پارک لاله، پارک امام علی، باغ گل‌ها، پارک شاهد و... اجرا می‌کنند.

وی گفت: گروه‌های شرکت کننده، نمایش‌هایی از فرهنگ و رسوم چهار گوشه‌ی ایران از آذربایجان، خراسان و خوزستان تا سیستان، بوشهر و دیگر شهر‌های ایران را به نمایش خواهند گذاشت.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: در اختتامیه جشنواره با رای داوران از میان گروه‌های شرکت کننده، سه گروه برتر تجلیل شده و به ترتیب به گروه‌های اول تا سوم مبالغ ۳۰، ۲۰ و ۱۵ میلیون تومان به عنون جایزه پرداخت می‌شود و گروه چهارم با رای مردم انتخاب و جایزه ۱۰ میلیون تومانی به آن تعلق می‌گیرد.

در پایان قادری از برگزاری «اولین جشنواره ملی عکس آیین‌های نوروز کرمانشاه» همزمان با جشنواره «کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران» خبر داد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران باستانی پایتخت شادی نوروز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار

سعید ریگی   اظهارکرد: علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مناطق دیدنی و آب و هوای بهاری چابهار، انجام ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، باعث سرگرمی و خوشحالی مسافران نوروزی این شهر شده است.

وی افزود: شهرستان چابهار در فصل نوروز، علاوه بر اینکه مقصد مسافران نوروزی شده با برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهر، آینهٔ تمام نمایِ فرهنگ اصیل و آدب و رسومِ مردم سیستان و بلوچستان برای مسافران نوروزی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: امسال فصل نوروز در چابهار برای مسافران نوروزی متفاوت‌تر از سال‌های قبل است چرا که نوروز امسال بخاطر همزمانی با ماه مبارک رمضان، مسافران بعد از افطار و در شب‌های بهاری چابهار با اجرای برنامه‌های محلی و شاد، هم با آیین‌های رمضانی مردم سیستان و بلوچستان و با فرهنگ و آدب رسوم مردم این استان آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ورود سالانه یک میلیون مسافر و گردشگر به بندرچابهار را شاهد هستیم، افزود: این متطقه زیبای ساحلی بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری دارد و بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی، تفریحی، دیدنی و گردشگری از گواتر تا زرآباد وجود دارد که مسافران می‌توانند از زیبایی های این منطقه لذت ببرند.

ریگی اظهار کرد: سواحل بکر و زیبای مکران در شهرستان‌های بندری چابهار و کنارک واقع در جنوب شرقی ترین مرز آبی و خشکی و بهترین نقطه دسترسی کشور به آب های اقیانوسی و آزاد دنیا جذاب ترین مقصد گردشگری ایرانیان بویژه مردم استان سیستان و بلوچستان در تعطیلات نوروزی است.

وی با بیان اینکه امروز سفر به چابهار و سواحل طولانی و زیبای ۵۴۱ کیلومتری آن به عنوان بهشت گمشده و ناشناخته در ایران برای ایرانیان خوش سفر و خوش ذوق و علاقه مند به طبیعت گردی از جذابیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: وجود طبیعت بکر، روستاهای صیادی، مناطق تاریخی و تفریحی، المان ها و مردمی مهربان با فرهنگ بومی و استفاده از لباس های محلی و زبان و گویش بلوچی و محلی، چابهار را به یکی از پرجاذبه ترین مناطق برای سفر و گشت و گذار تبدیل کرده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار افزود: همین جذابیت ها سال به سال بر تعداد مسافران و گردشگران چابهار و سواحل مکران به ویژه در سال های اخیر افزوده است.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایجاد شور و نشاط و خلق لحظات بیادماندنی برای گردشگران، با برپایی جشنواره بهار در بهار ۱۷ تیم هنری از استان سیستان وبلوچستان را در نقاط مختلف شهر چابهار مستقر کرده تا ضمن ارائه خدمات فرهنگی ومعرفی جاذبه‌های گردشگری چابهار به مسافران نوروزی، آداب و رسوم مردم استان را هم در قالب هنر به نمایش بگذارند.

جشنواره بهار در بهارِ چابهار

دبیر جشنواره بهار در بهارِ چابهار افزود: برای معرفی بیشتر و بهترِ آئین‌های سنتی مردمان استان سیستان و بلوچستان، جشنواره بهار در بهار را در سه بخش؛ موسیقی میدانی، تئاتر میدانی وجشنواره بهارگاهی طراحی کردیم که در جشنواره بهارگاهی هنرمندان ملی هم دعوت شده اند.

محمد دین دشتی عنوان کرد: از هفتم تا هشتم اسفند بخش اصلی جشنواره در شهرچابهار توسط هنرمندان به اجرا در خواهد آمد و گردشگران میتواند از نزدیک به تماشایِ اجرای برنامه‌هایی بنشیند که بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۵۰۰ ماموریت از آغاز ایام نوروز در اورژانس کرمانشاه
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • انتقاد تند از علی مطهری، سرلیست «صدای ملت» | مردم ادای شادی درمی‌آورند | نوروز ایرانی تعطیل بردار نیست | به دنبال تبدیل عید به عزایید؟
  • انتقاد تند از علی مطهری بعد از اظهاراتش درباره نوروز /به دنبال تبدیل عید به عزا هستید؟/خیال نکنید مردم خیلی سرخوش‌ هستند اما.../نوروز تعطیل بردار نیست
  • ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • وجود تنوع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی در اورامانات کرمانشاه
  • کلکسیونی از زیبایی‌ها را در اورامانات کرمانشاه ببینید 
  • افطاری ساده در فرهنگسرای خاوران
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت