Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: ۱۶ نفر از محکومان ایرانی که سال‌ها دوران محکومیت خود را در زندان‌های جمهوری آذربایجان و تایلند می‌گذراندند با رایزنی وزارتخانه‌های دادگستری و امورخارجه به کشور منتقل شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اظھار داشت: این انتقال در دو روز گذشته ھمزمان با آغاز سال جدید انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ادامه داد: اتھام بیشتر این افراد، قاچاق مواد مخدر است که در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومان باید ادامه محکومیتشان را در زندان‌ھای کشور بگذرانند.

وی با ھشدار به ھموطنانی که به کشورھای آسیای میانه و شرق آسیا سفر می‌کنند، افزود: در این کشورھا قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای در زمینه قاچاق مواد مخدر وجود دارد به گونه ای که حتی برای چند عدد داروی روانگردان، مجازات سنگینی پیش بینی شده که رھایی از آن غیر قابل اجتناب است.

عباسی یادآور شد: در پرتو دیپلماسی فعال حقوقی قضایی وزرای دادگستری و امور خارجه کشورمان در سال گذشته حدود ٧٠٠ نفر از محکومان دیگر کشورھا که به طور عمده از زندانیان افغانستانی بوده اند به کشور خود منتقل و حدود ۴٠٠ نفر از محکومان ایران از دیگر کشورھا که تعداد قابل توجھی از آنھا از ترکمنستان بوده‌اند به کشور تحویل شده اند.

معاون وزیر دادگستری در واکنش به اظھارات رییس ھیات افغانستانی به جمھوری اسلامی ایران که مدعی شده محکومان منتقل شده افغانستانی به اعدام محکوم شده‌اند و با انتقال آنان مانع از اعدام آنان شده‌اند، این اظھارات را بی پایه و اساس اعلام کرد.

عباسی تصریح کرد: محکومیت ھیچ یک از زندانیان منتقل شده افغانستانی اعدام نبوده است و اگر حکم محکومیت آنان اعدام بود، نمی‌توانستیم آنان را به افغانستان منتقل کنیم.

رئیس کمیته انتقال محکومان خاطرنشان کرد: اینگونه اظھار نظرھای غیر سازنده، موجب تجدید نظر در انتقال سایر محکومان افغانستانی خواھد شد. 

جمھوری اسلامی ایران به منظور کمک به خانواده زندانیان افغانستان و با نگاه حقوق بشری به موضوع، در سال ۹۶ بیش از ۶۵۰ نفر و در سال ۹۷ نیز ۶۵۰ نفر از محکومان افغانستانی را به کشور متبوعشان منتقل کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان انتقال زندانیان ایران و تایلند جمهوري آذربايجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم

معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان النور ممدودف در دیوان بین المللی دادگستری، اتهامات مطرح شده از سوی ارمنستان را رد کرد.

به گزارش مشرق، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان النور ممدوف در سخنرانی خود در جلسه استماع دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) گفت که جمهوری آذربایجان تمامی بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده جز کسانی که متهم به جرایم سنگین هستند.

وی گفت که اتهام تبعیض‌نژادی جمهوری ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان بی‌اساس است و افزود «همه اسرای جنگی و همچنین بسیاری از بازداشت‌شدگان به ارمنستان بازگردانده شدند».

به گفته این مقام جمهوری آذربایجان، «سایرین همچنان یا به دلیل جرایم جدی از جمله شکنجه و قتل در زندان هستند یا به اتهام جنایات جنگی، تروریسم و تجزیه‌طلبی؛ به عبارت دیگر، بازداشت آن‌ها هیچ ارتباطی با تبعیض نژادی ندارد».

ممدوف گفت «همینطور اتهامات ارمنستان درباره اخراج اجباری ارامنه هیچ ارتباطی با تبعیض‌نژادی ندارد. اما (جمهوری) آذربایجان این ادعاها را جدی می‌گیرد و برای تضمین شفافیت، وضوح و اعتماد متقابل با ارمنستان همکاری می‌کند».

مهر سال گذشته ارمنستان از جمهوری آذربایجان در دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر آنچه تبعیض نژادی علیه جمعیت ارمنی‌ منطقه قره‌باغ کوهستانی خواند، شکایت کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور منتقل شد
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی صادر شد
  • رأی پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • موافقت رهبر انقلاب با آزادی ۱۰ محکوم تعزیرات حکومتی خوزستان
  • آزادی ۱۰ محکوم تعزیرات حکومتی خوزستان با عفو رهبری
  • وحید شمسایی: شیرمردان ایرانی به دنبال قهرمانی در آسیا هستند