Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@04:27:09 GMT

هموطنان به استان‌های درگیر سیلاب سفر نکنند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۷۰۹۷

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از هموطنان خواست از رفتن به استان‌های درگیر سیلاب بویژه به شهر آق قلا در استان گلستان اجتناب کنند.

به گزارش «تابناک»، سرهنگ نادر رحمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون شرق شهر آق قالا در استان گلستان، سیل زده و تمام معابر شهری بسته شده است.

وی از ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی معابر شهری و فرونشاندن آب توسط مسئولان استانی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی همچنین به لغزنده بودن برخی از جاده ها اشاره کرد و گفت: اکنون در استان هرمزگان بیشتر جاده ها و در استان فارس جاده داراب –شیراز، بارش باران گزارش شده است براین اساس با توجه به لغزنده بودن این جاده ها، طولانی بودن مسیر و کاهش کنترل وسیله نقلیه، لازم است رانندگان با احتیاط و رعایت سرعت مجاز، رانندگی کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور گفت: به تازگی تصادفات بسیار بدی به دلیل لغزنده بودن راه‌ها رخ داده که دلیل اصلی آن رعایت نکردن سرعت مجاز بوده است، لازم است هموطنان در طی رانندگی با سرعت مجاز حرکت کنند چرا که در این صورت کنترل وسیله نقلیه به راحتی ممکن می شود.

سرهنگ رحمانی اضافه کرد: ترافیک در جنوب به شمال جاده کرج –چالوس محدوده ابتدای محور تا کیلومتر 2 سنگین و در طول جاده نیمه سنگین گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده هراز محدوده امامزاده هاشم نیمه سنگین و طول جاده پرحجم و روان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پلیس هشدار استان های شمالی مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سدهای لرستان نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ دارد

به گزارش جام جم آنلاین لرستان، فرهاد زیویار در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان که با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان از منابع طبیعی و آبی خوبی برخوردار است که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.
وی اظهار کرد: رواناب هایی با حجم بیش از میلیاردها متر مکعب در استانوجود دارد که در صورت برنامه ریزی نداشتن مناسب تبدیل به تهدید می شود که در این جلسه مصوباتی برای این بخش در نظر گرفته شده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم برنامه های خوبی برای مهار سیلاب دارد، ادامه داد: در برخی سدسازی ها برای ذخیره، تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت اقدامات خوبی انجام شده است.
زیویار به رانش زمین در برخی روستاهای لرستان و امکان ایجاد تهدید در این مناطق اشاره کرد و یادآور شد: انجام اقدامات لازم در این بخش باید در اولویت قرار بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی در استان لرستان بیان کرد: در برج‌های دوقلو سهم شهرداری خرم‌آباد ۳۰۰ میلیارد ریال است ولی این طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی چند سال است که متوقف شد.
استاندار لرستان افزود: اگر ساخت پروژه‌ها را برعهده دولت بگذاریم امکان پذیر نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد چرا که با برنامه‌ریزی می‌توان ضعف‌ها را به فرصت تبدیل کرد.
زیویار اضافه کرد: لرستان استانی پر آب است اما متاسفانه بنا به دلایلی نتوانسته از ۱۰ درصد منابع آبی خود استفاده کند و امروز در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه شده که نیاز است سدهای معشوره با ۹۰۰ میلیون متر مکعب و مخملکوه با ۶۰ میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب به سرانجام برسند.
استاندار بیان کرد: همچنین تامین اعتبار برای جلوگیری از رانش تپه قلعه فلک‌الافلاک ضروری است.
زیویار بر تامین اعتبارات برای سد معشوره‌ جهت تامین آب شرب و کشاورزی که چندین شهرستان لرستان را مشروب می‌کند تاکید کرد و با بیان اینکه احداث این سد سبب کنترل سیلاب می‌شود، گفت: همچنین تعریض راه‌های مواصلاتی اسلام‌آباد - زانوگه - بابازید ضروری است.
وی بر ضرورت افزایش اعتبارات برای ستاد اربعین در استان تاکید کرد و گفت: اعتبار سال گذشته لرستان ۸۰۰ میلیارد ریال بود که باید افزایش یابد.
 

دیگر خبرها

  • جاده‌ها لغزنده می‌شود/ فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • آمادگی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در جنوب سیستان وبلوچستان
  • خطر وقوع سیلاب در جنوب کشور
  • جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ های همدان
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را لغزنده کرد
  • برخی جاده‌های خراسان جنوبی لغزنده است
  • کاهش خسارت سیل با سازه‌های آبخیزداری در نوروز
  • پایش مستمر رودخانه‌ها به منظور کنترل برداشت‌های غیر مجاز
  • نفوذ ۱۶۰ هزار مترمکعب به سفره‌های آب‌های زیرزمینی
  • تکمیل سدهای لرستان نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ دارد