Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@17:09:05 GMT

کشف اثری جدید از «ون‌گوگ»

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۷۰۹۸

کشف اثری جدید از «ون‌گوگ»

تابلو نقاشی "شقایق" که در موزه «هارتفورد» نگهداری می‌شود در حالی به عنوان یکی از آثار «ون‌گوگ» شناخته شد که محققان تصویر دیگری نیز در پس این نقاشی کشف کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، هویت تابلوی طبیعت بی‌جانی که در موزه شهر «هارتفورد» ایالت «کنتیکت» نگهداری می‌شود پس از دهه‌ها مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تابلو نقاشی که ۳۰ سال در انبار نگهداری می‌شد نه تنها به عنوان یکی از آثار «ون‌گوگ» شناخته شده است، بلکه کارشناسان آثار هنری «ون‌گوگ» در موزه آمستردام تأیید کردند تصویر پنهانی دیگری در پس این گلدان شقایق وجود دارد. این موضوع نشان می‌دهد، «ون‌گوگ» به منظور صرفه‌جویی از یک پارچه دومرتبه برای نقاشی کشیدن استفاده کرده است.

پیش از این تابلوی دیگری با موضوع طبیعت بی‌جان که «میوه و بلوط» نام دارد و در موزه هنرهای زیبا «‌سانفرانسیسکو» نگهداری می‌شود، به عنوان یکی دیگر از آثار «ون‌گوگ» شناخته شد.

قدمت این تابلوی نقاشی طبیعت بی‌جان که پس از بررسی‌های متعدد کارشناسان در زمینه‌های مختلف از قبیل نوع پارچه، نحوه رنگ‌آمیزی و سبک نقاشی جزو مجموعه آثار «ون گوگ» قلم داد می‌شود به اوایل تابستان سال ۱۸۸۶، تنها چند ماه پس از آن که این هنرمند به پاریس نقل‌مکان کرد بازمی‌گردد. گل‌های شقایق معمولاً بین ماه ژوئن و جولای در آن منطقه می‌رویند.

در اوایل تابستان سال ۱۸۸۶ «ون گوگ» طی نامه‌ای برای دوست هنرمندش نوشت: «در پرداخت پول به مدل‌های نقاشی دچار مشکل شده است». بنابراین تابستان را با نقاشی برخی از گل‌های ساده، شقایق‌های قرمز، و گل‌های آبی ذرت گذراند.

«توماس لافمن» مدیر این موزه بیان کرد: «این تحقیقات نشان می‌دهند حقایق بسیار زیادی در مورد رشد «‌ونگوگ»، به عنوان هنرمند یک تازه وارد در پاریس و در جست‌وجو راه‌های جدید در عرصه هنر وجود دارد که ما هنوز از آن مطلع نیستیم.»

بررسی‌های اولیه این تابلو نقاشی با کمک اشعه مادون قرمز و ایکس ری، تصویر پنهانی دیگری در پس گل‌های شقایق آشکار کرد. زمانی که این تابلو نقاشی را ۱۸۰ درجه بچرخانیم تصویر چهره یک مرد دیده می‌شود.

تابلو «گلدان گل‌های شقایق» در سال ۱۹۵۷ توسط یک نویسنده اهل «کنتیکت» به این موزه اهدا شد. چند سال بعد مسئولان موزه متوجه شباهت‌های بین این تابلو نقاشی و سبک نقاشی «ون گوگ» شدند و نمایش آن را از سال ۱۹۸۰ تاکنون متوقف کردند.

«ون‌سان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

«ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای به سینه خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ون گوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «شب پرستاره» ون‌گوگ پس از یک قرن به حقیقت پیوست!

پس از گذشت ۱۳۵ سال از تولید اثر «شب پرستاره» ون‌گوگ، مهدی سرکانی از هنرمندان عرصه تجسمی کشورمان تصویری خاص و هوشمندانه منتشر کرد؛ تصویری که برگرفته از ایده نقاشی بسیار مشهور ون‌گوگ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاید بسیاری از ما تابلوی شب پرستاره اثر ون‌گوگ را دیده باشیم، تابلویی که ترکیبی از تصاویر واقعی و تخیلی است و دربارهآن اینچنین نقل شده که ون‌گوگ روستایی را که از پنجره اتاقش می‌دید روی بوم آورد اما درباره آسمان کمی تخیل به خرج داد.


اما این بار و پس از گذشت ۱۳۵ سال از تولید اثر ون‌گوگ، مهدی سرکانی از هنرمندان عرصه تجسمی کشورمان تصویری خاص و هوشمندانه منتشر کرد؛ تصویری که برگرفته از ایده نقاشی بسیار مشهور ون‌گوگ است.

این اثر به خوبی و بدون کوچک‌ترین توضیح اضافی توانسته است شاهکار نظامی امنیتی و سیاسی ایران در عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی به تصویر بکشد؛ همانطور که در ابتدا بیان شد، نام اثر ون‌گوگ شب پرستاره بود و این بار در عملیات ایران هم شب فلسطین اشغالی پرنور شد؛ هر کدام از موشک‌ها و پهپادهای ایران مثل چراغی آسمان را روشن می‌کردند و به آنجا که باید می‌رسیدند، رسیدند.

کد خبر 744759

دیگر خبرها

  • تصویری از یک تابلو که صاحبان سگ و گربه را می‎‌ترساند!
  • نقاشی و رنگ آمیزی گرافیکی شگفت انگیز (فیلم)
  • نقاشی امواج و ساحل با رزین (فیلم)
  • (تصاویر) مزرعه کُلزا نقاشی زرد رنگِ طبیعت
  • تابلوی «شب پرستاره» ون‌گوگ پس از یک قرن به حقیقت پیوست!
  • عکس| پست عجیب دنی آلوز؛ دوستت دارم دلقک من!
  • نمایش نقاشی‌های نجات‌یافته از آتش «نوتردام»‌
  • حراج ۲ نقاشی کمیاب
  • بهسازی ۸۶۱ کیلومتر از محور‌های خوزستان
  • نصب ۳۰۰ تابلو پارک حاشیه‌ای در معابر شهرکرد