Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:57:26 GMT

برق شهرهای سیل‌زده تا عبور سیلاب قطع است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۹۷۱۴۸

سخنگوی صنعت برق کشور گفت‌: با توجه به اینکه دبی سیلاب به ۸۰۰ متر مکعب رسیده است، برای جلوگیری از برق گرفتگی و خطرات احتمالی مجبور به قطع برق مناطق سیل زده تا زمان عبور سیلاب شده‌ایم.

به گزارش «تابناک»، محمودرضا حقی فام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که سه شهر گنبد، آق‌قلا و گمیشان در منطقه شمال گلستان دچار سیلاب شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر آبگرفتگی در شهر آق‌قلا بسیار زیاد است و در برخی از مناطق به دو متر نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: به دلیل این که این مناطق حالت صحرایی دارد، خالی کردن آب از این نقاط بسیار دشوار است که مسئولیت این بخش به ارگان‌های دیگر مربوط می‌شود، اما در حوزه برق باید این را بگویم که در حال حاضر آمادگی کامل برای وصل مجدد برق در این مناطق وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق کشور با تاکید بر این مساله تا زمانی که مجوز وصل برق داده نشود، نمی‌توانیم برق این مناطق را وصل کنیم، در این باره ابراز کرد: در حال‌ حاضر منتظر خروج آب، لوله کشی مناطق و عبور سیلاب هستیم و پس از اخذ مجوز برق این مناطق در سریع‌ترین زمان ممکن وصل خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت شبکه گفت‌: در حال حاضر آسیب گسترده‌ای به شبکه برق کشور وارد نشده و فقط این آسیب‌ها جزئی است که در نهایت یک نصفه روز این مشکلات بر طرف خواهد شد.

حقی فام در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر خدمات، امکانات و نیرو در حوزه صنعت برق وجود ندارد و آمادگی کامل برای برق رسانی را داریم و برای این منظور نیز از امکانات ارتش استفاده کرده‌ایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استان های شمالی مناطق سیل زده شهرهای سیل زده قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۹۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به حضور در کاشان با هدف برآورد خسارات سیل گفت: تصرف و عدم لایروبی رودخانه از مشکلات در کاشان است. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، هدف از حضور در منطقه را بررسی خسارات ناشی از سیل عنوان کرد و اظهار داشت: از محورهای مواصلاتی و سیلاب‌ها بازدید به عمل آمد. این جبهه از شمال استان وارد شده بود و از این رو مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

.

 

وی با بیان اینکه بارش باران تا 20 و حتی در ارتفاعات تا 40 میلیمتر گزارش شده است، افزود: بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شد و روان‌آب و گل و لای را به مناطق مختلف وارد کرد و از طرفی باعث شد سیلاب در برخی از مناطق شهری کاشان ورود پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: روان‌آب و سیلاب در مناطق دو، سه و چهار کاشان وارد شد و از سوی دیگر اطراف اتوبان، فرودگاه و شهرک صنعتی جعفرآباد نیز تحت تأثیر قرار گرفت و بر این اساس نیروهای امدادی وارد عمل شدند و این سامانه علاوه بر کاشان دیگر مناطق استان اصفهان را نظیر آران و بیدگل، اردستان و دیگر شهرها تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه خسارات تاکنون به صورت دقیق برآورد نشده است، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های ایمنی و امداد اولیه تیم‌های مختلف رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت اما خساراتی به منازل مسکونی، مزارع، باغات، معابر، تأسیسات شهری و غیره وارد شد و سه روز برای ارزیابی خسارت فرصت باقی است.

کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

شیشه‌فروش با بیان اینکه بیمه راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: قرار شد بنیاد مسکن منازل آسیب‌دیده را بررسی و در سامانه ثبت کند در حالی که یکی از مشکلات اساسی عدم لایروبی و تصرف رودخانه‌ها است و از این رو تأکید است طرح‌های آبخیزداری با اولویت اجرا شود.

انتهای پیام/801

 

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟